מבזקיםמשפטי/פליליפוליטי / מדיני

דרישה מהיועמ"ש: "הסר את החסינות של ח"כ עודה והורה לחקור אותו"

ארגון בצלמו פנה היום (רביעי) ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בדרישה שיאשר את הסרת חסינותו של ח"כ איימן עודה, על רקע תיעוד הדחיפה שלו כלפי ח"כ איתמר בן גביר בביה"ח קפלן. אמנם ח"כ בן גביר הגיש תלונה במשטרה, אולם החוק מחייב אישור היועמ"ש לחקור חבר כנסת.

בנוסף דרש ארגון בצלמו שאחרי שתאושר הסרת החסינות יאושר למשטרה לחקור את עודה על ארבע תיקים שפתוחים נגדו כעת.

בין התיקים: קבלת מעטפות כסף מידי ארגונים הקשורים לטרור, תמיכה בחסן נאסרללה במאמר בערבית, קריאה לפלסטינים לעשות "אינתיפאדה "מקוואמה" כמו שעשה נסראללה עד לגירוש ישראל מיהודה ושומרון", והבעת תמיכה במתפרעים שהצליחו בהסרת הגדרות בשער שכם במהלך מבצע שומר החומות, כך על פי ארגון 'בצלמו' .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בכל המקרים הללו הורה היועמ"ש על בדיקה וחקירה אולם סרב לאשר חקירה משטרתית גלויה. בנוסף, מנכ"ל בצלמו דרש לחקור גם את רגה זעתרא שתועד תוקף באלימות את בן גביר לפני חצי שנה אך לא נעשה עימו דבר.

במכתב שכתב גליק נכתב: "כל אזרח שהיה מתועד תוקף באלימות אדם היה נחקר מיידית. ככל שמר עודה לא ייחקר יהוה הדבר הוכחה ברורה שיש איפה ואיפה ודין בוזגלו לא כדין עודה. הדבר ירסק את שארית האמון שעוד נותרה במדינת ישראל כלפי מערכת השלטון. בנוסף נכתב שלו עודה לא ייחקר פירושו שדמו של בן גביר הותר. כבר בעבר ראינו מה קרה שדם של פעיל ציבור הותר, כך למשל יצחק רבין , יהודה גליק ועוד."

לסיום כתב גליק: "אין היום ועדת אתיקה בכנסת. ככל שהיועמ"ש לא יאשר חקירה פירושו של דבר שמקרה האלימות הזה עבר בשקט ואף אחד לא ייענש . הדבר יהווה סתירת לחי לדמוקרטיה ופרס לאלימות ולטרור."

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אין ליועמ"ש מה להתלבט התמונות ברורות. או שהוא מורה הבוקר על חקירת עודה או שהוא מוכיח שוב – לא מעניין אותו מקרי הסתה נגד יהודים . והוא ממשיך בקו של אכיפה בררנית ורדיפת יהודים וויתור למחבלים. מעשיו יוכיחו."

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button