כלכלהמבזקים

יו"ר ועדת הכלכלה על רפורמת הבנקאות: הוועדה עשתה את הלא יאמן והגיעה לישורת האחרונה של החקיקה

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, סיכם הלילה (ראשון) את הסוגיות שנותרו פתוחות מתוך רפורמת הבנקאות הפתוחה, במסגרת הכנת הצעת חוק מידע פיננסי לקריאה שנייה ושלישית כחלק מהצעת חוק ההסדרים. הוא ציין כי הוועדה עשתה את הלא יאמן והגיעה לישורת האחרונה של החקיקה, אך ביקש להתייחס למספר סוגיות אחרונות, לקראת דיון אחרון בהצעת החוק שיתקיים ביום שלישי ולהצבעות על ההצעה שצפויות ביום חמישי השבוע.

סוגיה ראשונה אליה התייחס היו"ר ביטון היא מספר הפעמים ביום בהם ניתן לקבל מידע. לפי הצעת החוק מדובר על 4 פניות ביום, כאשר חברות הפינטק רוצות בלי הגבלה והבנקים טוענים שהדבר ייצר עומס. היו"ר ביטון ביקש לבחון כי בשנה הראשונה יהיה ניסוי בו מספר הפניות יעמוד על 4 ביום, במהלכה תיבדק כמות הפניות, אך הפניות העודפות יהיו בחינם. סוגיה נוספת היא אכיפה וענישה על גופים קיימים וסוגיה שלישית היא בקרה של הוועדה על יישום החוק.

עוד אמר היו"ר ביטון כי צריך למצוא דרך לאפשר גם ללקוח פרטי לקבל את המידע על עצמו. הוא אף דרש להסדיר את מעמדם של יועצי המשכנתאות בחוק, ואמר: "מעמדם בחוק הזה הוא דרמטי מבחינתי, זה ייהרג ובל יעבור. לא נפגע במי שיצרו השוואת מחירים כשלא היה מידע נגיש". בנוסף לכך הוא ביקש להקל על מסירת המידע, כך שבחשבון משותף של בני זוג לא יידרש אישור של שני הצדדים להעברת מידע לצורך קבלת הצעת מחיר. הוא הוסיף וביקש לבחון מרכז שישמש למידע והסברים לציבור, וסיכם כשהזכיר את הדרישה לקצר את לוחות הזמנים לכניסת החוק לתוקף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, היו"ר ביטון הודיע כי ייחד דיון נפרד לכל הנושאים הללו וקרא לממשלה להגיע מוכנה ולאחר שהדברים מוסכמים. לאחר שהדברים יסוכמו יתקיים דיון להצבעה על הצעת החוק, ככל הנראה כבר ביום חמישי השבוע.

ועדת הכלכלה
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח