מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הגדלת סכומי השלמת ההכנסה לאזרחים ותיקים

ועדת הכספים אישרה הערב (ראשון) לקריאה שנייה ושלישית את סעיפים 19-20- הבטחת הכנסה שבפרק ט' בחוק ההסדרים. הצעת החוק מוזגה עם הצעות החוק של חברי הכנסת איימן עודה, חיים כץ, וחוה אתי עטייה.

הגדלת סכומי קצבת זקנה עם תוספת השלמת הכנסה צפויה להגדיל את מספר הזכאים לקצבה שכן ככל שהקצבה גבוהה יותר, רף ההכנסות השולל את הזכאות לקצבה עולה. הזכאות לקצבה מקנה גם הטבות בגופים נוספים לרבות הנחה בעלות חשמל, הנחה בארנונה, רכישת תרופות ועוד. בנוסף לדרישת הוועדה, הוגדלו היום הסכומים בגינם לא תנוכה הקצבה בגין הכנסה, ובגין שווי רכב לזכאים בגיל פרישה.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר ציין בפתח הדיון: "היום אנחנו עושים מהפכה אמתית, אנחנו מעבירים את חוק השלמת הכנסה לקשישים. בנימה אישית עבדתי על החוק עוד שהייתי מנכ"ל משרד הקליטה, עברנו הרבה מאוד דיונים עם החוק הזה. אנחנו מבטיחים כעת כמדינה שלא יהיה קשיש שיקבל פחות מ-70 אחוז משכר המינימום, מגדילים את היכולת שלהם להשתכר ולעבוד, אנחנו מגדילים את האפשרות שלהם לקבל קצבת הכנסה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"היום בישראל כ-250 אלף קשישים מקבלי הבטחת הכנסה. אני באמת מתרגש, כי אנחנו פוגשים את האנשים האלה כל הזמן, האנשים שלא מצליחים לסגור את החודש וצריכים לבחור בין תרופות למזון, ודברים נוספים. אנחנו מאפשרים להם בתוספת את האפשרות להיות זכאים להבטחת הכנסה, וזכאות לסיוע בשכר דירה, ואפשרות לקבל דיור ציבורי מאוחר יותר. גם הגדלנו את הדיסריגארד לרכב, הגדלנו את גובה הקצבה, וגם את היכולת שלהם לעבוד כדי שהקצבה שלהם לא תקוזז. אנחנו מבטיחים שאחרי שהחוק הזה עובר, לא יהיה שום קשיש מתחת לקו העוני". הוסיף קושניר.

בסיום דבריו אמר יו"ר הוועדה: "החוק הוא חוק בקונצנזוס, גם חברי הכנסת חיים כץ ואיימן עודה הסכימו להצטרף לחוק הזה, כך שהוא מבטא קונצנזוס של כל סיעות הבית. אני קורא לכולם להצביע פה אחד".

בהצעת החוק מוצע להגדיל את שיעורי תוספת השלמת ההכנסה לאזרחים ותיקים, באופן הבא:
לזכאים שטרם מלאו להם 70 שנים: ליחיד – הסכום המרבי יעלה ב-473 ש"ח בחודש, ולכל היתר (זוג, זוג עם ילד, יחיד עם ילד) ב-745 ש"ח בחודש.
לזכאים שמלאו להם 70 שנים וטרם מלאו להם 80: ליחיד – הסכום המרבי יעלה ב-477 ש"ח בחודש, ולכל היתר ב-754 ש"ח בחודש.
לזכאים שמלאו להם 80 שנים: ליחיד הסכום המרבי יעלה ב-481 ש"ח, ולכל היתר ב-761 ש"ח בחודש.
בנוסף נקבעו היום לדרישת הוועדה: הגדלת סכום התקרה בדיסריגארד (במקום 2,268 ₪ ל-2,479), וכן הגדלת תקרת שווי הרכב לעניין זכאים בגיל פרישה (במקום כ-40 אלף כ-60 אלף ₪), בגינם לא ינוכו סכומים מגמלת הזכאים.

עוד נקבע לדרישת יו"ר הוועדה היום, הגדלת המענק השנתי לוותיקי מלחמת העולם השנייה, כך שזה יעמוד על 60% מהשכר הממוצע במשק, במקום 35% עד כה: "מדובר בלוחמים יהודים שלחמו בשירות הצבאות השונים במלחמת העולם השנייה, בשירות הצבא האדום, בעלות הברית, הצבא האמריקני ועוד, כדי שכולנו נוכל לחיות כאן. זה מביא לבערך 6,800 ₪ כמענק שנתי, ואני חייב לומר תודה לשר האוצר שהסכים לשינוי ולשר עודד פורר וח"כ ולדימיר בליאק שסייעו בזה".

צילום: עמותת אור ירוק
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח