צרכנות

להיפרד מהרגשות השליליים ולצאת לדרך חדשה

נאוה הירשברג, מומחית לריפוי רגשי ממוקד, טיפול בחרדות, דיכאון וקשיים בזוגיות, סייעה עד היום למטופלות ומטופלים רבים להשתחרר מהחרדות, הדיכאון ולצאת לדרך חדשה וטובה יותר. "אבחון מקיף, ליווי, הנחייה ומגוון טכניקות, הם שמביאים לתוצאות של שחרור עמוק וריפוי". מי יכול ליהנות מהשינוי ומה הוא דורש מאיתנו? על כך בכתבה.

בתקופה שאנחנו חיים בה אין כמעט אדם שלא זקוק לעזרה מדי פעם. כולנו חווים אתגרים, קשיים, עליות ומורדות. חלקנו מוצאים את הסיפוק וההנאה אך רבים מדי עוברים ימים שלמים ללא הנאה, ללא סיפוק, בחרדה ובתחושה של תקיעות. העולם המודרני מציע לנו שפע של הזדמנויות, אך לא קל לקחת אותן ולפעמים אנחנו רואים רק את הצדדים השליליים, את מה שפספסנו ואת כל מה שעוד לא הספקנו.

התחושות השליליות משפיעות על כל אספקט בחיים. הן משפיעות על ההתנהלות היום יומית, על שביעות הרצון מהחיים, הלחץ והחרדה וגם על המצב הפיזי שלנו. עם זאת, לא מדובר בבשורה שיש לקבל אותה והשינוי אפשרי. תהליך המתבצע בעזרת מטפלת רגשית מוביל לא רק למציאת הנקודות החיוביות ולצמיחה אלא גם משפיע לחיוב על מכאובים פיזיים. כאשר החרדה נעלמת או פוחתת, לרוב כאב הראש נעלם, כאבי הבטן הופכים לזיכרון מהעבר והתחושה הכללית חיובית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למי ומתי חשוב להגיע לטיפול

החיים שלנו דינמיים, הציפיות מסביב ומעצמנו גבוהות ולא תמיד אנחנו מצליחים לספוג ולהתמודד עם כל מה שמתרחש בהם. "בכל פעם שאנחנו מרגישים שאנחנו מאבדים את האיזון, שמשהו חיצוני או שלילי שולט בנו, כשאנחנו לא מרוצים באופן כללי, זה הזמן לגשת לטיפול" אומרת הירשברג. אל הטיפול הרגשי מגיעות נשים.

"כל מטופל מגיע מסיבות שונות. יש שמגיעים בצומת דרכים, כשהילדים גדלים או לאחר פיטורין. יש שסובלים מחרדות, פחדים ודיכאון ויש שרוצים למצוא כיוון בחיים". כל הסיבות הללו ורבות אחרות מצדיקות את ההשקעה בעצמנו. תוחלת החיים עלתה, אך אין זה אומר שאנחנו שבעי רצון ואין כל סיבה שנחיה בחוסר ביטחון ובחוסר איזון רגשי.

פעמים רבות המצב הרגשי משפיע על המצב הפיזי. הדבר בא לידי ביטוי בשלל מכאובים: כאבי ראש, בטן, קושי בהירדמות וקושי בריכוז. היום ידוע כי כ-80% מהמכאובים מתחילים מסטרס, שלא ניתן למדוד אותו במדויק, אך הוא מורגש לאורך כל שעות היממה. "לפעמים ההחלטה לעשות שינוי מגיעה דווקא כשמתחילים תסמינים פיזיים ללא הסבר רפואי וכשהנפש מתחילה להחלים גם הבעיות הפיזיות מתחילות להיעלם".

למה לצפות מתהליך הטיפול הרגשי

"תהליך הטיפול דורש התמודדות עם מה שמתרחש סביבנו ועם התגובה הרגשית שלנו" אמרת הירשברג. הטיפול לא נעשה עלינו אלא דורש שיתוף פעולה מלא ורצון לצאת מהמקום הנוכחי כדי להתחיל דרך חדשה. התפקיד של מטפלת רגשית הוא לספק סביבה מתאימה לשינוי, סביבה בטוחה, כלים וטכניקות. הקשבה, הכוונה, ליווי וכלים מעשיים, מעניקים את הביטחון לצאת לדרך חדשה.

גם כאשר אנחנו מרגישים מוכנים לשנות את המצב שלנו, לא תמיד יש לנו את הכלים המתאימים ולרוב אנחנו צריכים מישהו שנוכל להיעזר בו, לסמוך עליו שיהיה לצידנו. "השינוי לא קורה בין יום והוא לא תמיד קל. אנחנו סוחבים איתנו מערכות יחסים, אמונות ורגשות ובטיפול רגשי נעבד את הרגשות השונים, ננקה את המשקעים שמעכבים אותנו ותודות לכך נוכל להמשיך הלאה לעתיד שמח ומספק יותר".

בבחירת המסגרת והמטפלת הנכונה, אפשר לצפות לכך שהטיפול יוביל לשינוי משמעותי ולחיים שמשרתים אותנו. התפקיד של המטפלת הוא ליצור סביבה בטוחה ונוחה לשינוי, לספק כלים, לייעץ ולהיות שם בהקשבה והכלה. התפקיד שלנו, המטופלים והמטופלות, הוא להיות פתוחים לתהליך, להתנסות בתרגילים וכלים שונים שיינתנו לנו ולהרשות לעצמנו להשתחרר מהמועקה, החרדה והרגשות השליליים למען אלו החיוביים.

לפרטים נוספים אודות מטפלת רגשית ניתן לפנות למרכז אלון באמצעות הקישור: https://alloncenter.co.il/

בהצלחה!

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח