מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת הכלכלה של הכנסת: הפרטים האחרונים של פרק המזון ברפורמת הייבוא סוכמו

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות חה"כ מיכאל ביטון, סיכמה הלילה (חמישי) את הפרטים האחרונים של פרק המזון מתוך רפורמת הייבוא. לאחר דיון שהחלה בשעה עוד בשעות הצהריים, והופסק לצורך דיונים פנימיים, הושג סיכום להחרגת הדבש גם מתקן הסוכר, כך שתקן הדבש הישראלי יישאר בתוקף. הדבר לא נכתב בהצעת החוק, אך לפי הסיכום התייחס לכך שחר שטיינר, יועץ שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שאמר: "בהתאם לשיקולים אקולוגיים הסרת רשמיות תקן הדבש עלולה לסכן את הענף, לכן סיכמנו לשמור על התקן".

בנוסף לכך, על רקע חשש למחלוקות בעתיד בין שר הבריאות לשר החקלאות, באשר לשינוי הרפורמה במוצרי החקלאות גם לאחר הסיכום על החרגת מזון מהחי, הוסכם על מנגנון מיוחד וחריג שיביא את הדברים להכרעת ראש הממשלה. שינוי הוראות הרפורמה יהיה בסמכות שר הבריאות ובהסכמת שר החקלאות, אולם אם תהייה מחלוקת בין השרים הוסכם שראש הממשלה הוא שיכריע.

כזכור, לפי הצעת הממשלה הרפורמה בענף המזון תיכנס לתוקף באחד בינואר 2023, כאשר שר הבריאות יוכל לדחות את המועד בתקופה שלא תעלה על 9 חודשים, באישור ועדת הבריאות. בהתאם לדרישת היו"ר ביטון תקבל הוועדה דיווח על ההיערכות ליישום הרפורמה כולה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היו"ר ביטון סיכם את הישיבה הארוכה ובירך על ההסכמות שהושגו. הוא הוסיף כי "צריך לתת גב תקציבי לרגולטורים למשימות הפיקוח. "אני גאה בנציגי הממשלה שהגיעו לפשרות ובנציגי התעשייה, היצרנים והיבואנים, אף אחד לא יצא עם מלוא תאוותו בידו. אנחנו עושים דבר גדול למדינת ישראל, מאפשרים תחרות בייבוא ומקלים על הייצור לפי התקן האירופאי, תוך שמירה על אינטרס לאומי של בריאות הציבור ועל האינטרס האקולוגי".

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח