מבזקיםצבא וביטחון

תת אלוף אבי בלוט נכנס לתפקיד מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון

תת-אלוף אבי בלוט נכנס לתפקיד מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון במקומו של תת-אלוף יניב אלאלוף, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות, ויתחיל בקרוב את תפקידו כמפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ומטה. טקס החילופים נערך היום (חמישי), באוגדת יהודה ושומרון, בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

תת אלוף אבי בלוט נכנס לתפקיד מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס: "הפיקוד על אוגדת יהודה ושומרון הוא מן המשימות המורכבות והרגישות ביותר אשר צבא ההגנה לישראל יכול להטיל על מפקד. למול פוטנציאל הנפיצות שטומנת בחובה המציאות הביטחונית ביהודה ושומרון, אנו ממשיכים לפעול להרתעת המחבלים ולסיכול הטרור, תוך קידום מוכנותנו למגוון רחב של תרחישים – בטווח הקרוב והרחוק. אירועי התקיפה האחרונים נגד אנשי כוחות הביטחון בידי אזרחים ישראלים מהווים התנהלות נפשעת וחמורה, הראויה לכל גינוי, והיא מופנית כלפי אלו העושים לילות כימים במאבק עיקש בטרור. את המשא הזה יניב, נשאת על כתפיך יותר משנתיים, נשאת אותו למען הגנת תושבי האזור, ולא ויתרת, לא לעצמך ולא לפקודיך, והצטיינת בדרך זו. הובלת את האוגדה, מתוך הבנה כי לפניכם משימה מבצעית מורכבת הכרוכה באחריות ישירה לחיי אדם – אזרחים וחיילים. משימה אשר מרכז ייעודה הוא סיכול טרור. בשם כלל חיילי האוגדה ומפקדיה, אני מודה לך ומאחל לך הצלחה רבה בהכשרת דור העתיד של הפיקוד הבכיר בצה"ל. אבי, שירתת כאן כמפקד חטיבה, וכעת אתה חוזר אל לב העשייה ומביא איתך ניסיון מבצעי עשיר ויכולת פיקוד נדירות. בפיקוד המרכז תמצא לך שותפים ועמיתים שעימם תוכל לשמר, לשנות, לעצב ולחדש, לתת ביטחון ולהיערך ליום סגריר".

צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון היוצא, תת-אלוף יניב אלאלוף: "פיקוד על חבל ארץ זה במדינתנו הקטנה והאהובה מהווה מתנה מופלאה. בשונה מתפקידים אחרים, בפיקוד על מרחב גיאוגרפי, מפקדי צה"ל נרשמים בקורות החיים של המקום, תפקיד אחר תפקיד כמו אבן בפסיפס חיינו במרחב. תודה על הזכות להיות מפקד אוגדת יהודה ושומרון – אוגדה שמאפשרת התיישבות, חקלאות, חינוך ותעשייה – כוח המגן שמאפשר ציונות וחלוציות. מסר אחד אני מפקיד בידכם, על כוחות ההגנה ביהודה ושומרון להתכונן להיתקלות עם האויב בכל רגע ורגע, להכין את התנאים הטובים ביותר לקרב שעלול להתפתח ובכל מפגש עם האויב להכריעו. מדויק, שיטתי ומהר ככל האפשר זו האסטרטגיה. פעולה מוצלחת בשטח תמנע התלקחות של שרשרת פיגועי חיקוי והשראה, היתקלות טובה תאפשר שמירה על יציבות ביטחונית בתנאים טובים יותר. אני משוכנע שמנענו התלקחות שכזו פעם אחר פעם. במהלך תפקידי חזינו אירועים חמורים של עבריינות נערים כנגד אוכלוסייה פלסטינית וכנגד כוחותינו – אמנם מדובר בקומץ שאיננו מעיד על כלל ההתיישבות, אך חובתנו לשלב נוער זה במסגרות המדינה ולמגר את התופעה הזו. אבי, אתה מנוסה בפיקוד איכותי ומוצלח על הטובות שביחידות המבצעיות בצה"ל. אין בי ספק באשר להצלחתך בפיקוד על האוגדה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
יניב אלאלוף
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון הנכנס, תת-אלוף אבי בלוט: "בשנות נעוריי כתושב האזור התהלכתי בארץ זו לאורכה ולרוחבה. בשנותיי כלוחם וכמפקד זכיתי לשרת בחבל ארץ ייחודי זה, כשהשיא היה פיקוד על חטמ"ר יהודה. אני מודע לגודל האחריות המונח על כתפיי בקבלת הפיקוד על האוגדה ואני בא בענווה עם רצון ופתיחות ללמוד ובחרדת קודש מגודל המעמד, האחריות וחדוות העשייה. אחריות האוגדה, על כל שותפיה, היא ברורה – להגן בגזרתנו, לסכל טרור מכל סוג ולאפשר מרקם חיים תקין. יניב, אני מבקש להביע את הערכתי הרבה על האופי שבו הובלת את האוגדה בשנתיים האחרונות ועל האופן שבה העברת לי את הפיקוד. החדות המבצעית שלך השפיעה על התוצאות הטובות בחטמ"ר וטביעות אצבעותיך ניכרות לעין כל באוגדה. יישר כוח והצלחה רבה. אני מודה למפקדיי שבחרו בי והקנו לי את הזכות הגדולה מכל והיא – הזכות לתרום מניסיוני ומיכולותיי להגנה על מדינת ישראל וביצור בטחונה. אעשה כל שביכולתי על מנת להיות ראוי לאמונכם".

אבי בלוט
צילום: דובר צה"ל
תת אלוף אבי בלוט נכנס לתפקיד מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של תת-אלוף יניב אלאלוף: נולד בשנת 1973 והתגייס בשנת 1991 לקורס טיס, לאחר מכן שירת בחטיבת הצנחנים.
2005-2007 – שירת כמפקד גדוד צפע בחטיבת הצנחנים.
2007-2009 – שירת כמפקד בסיס האימונים החטיבתי של חטיבת הצנחנים.
2009-2011 – שירת כמפקד צוות במכללה לביטחון טקטי.
2011-2013 – שירת כמפקד החטיבה המרחבית עציון.
2013-2015 – שירת כראש מחלקת התכנון באגף התכנון.
2015-2017 – שירת כמפקד בה"ד 1 – בית הספר לקצינים.
2018-2019 – שירת כמפקד עוצבת "סיני".
2019-2021 – שירת כמפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון.
תת-אלוף יניב אלאלוף, בוגר המכללה לבטחון לאומי, בעל תואר ראשון במנהל עסקים מהמרכז הבין-תחומי הרצליה ותואר שני בלימודי ביטחון מהאוניברסיטה העברית. אלאלוף נשוי ואב לארבעה.

קורות חייו של תת-אלוף אבי בלוט: נולד בשנת 1974 והתגייס בשנת 1992 לחטיבת הצנחנים.
2005-2007 – שירת כראש לשכת מפקד זרוע היבשה.
2008-2010 – שירת כמפקד גדוד פתן בחטיבת הצנחנים.
2010-2012 – שירת כמפקד יחידת מגלן.
2012-2014 – שירת כמפקד החטיבה המרחבית יהודה.
2015-2017 – שירת כמפקד עוצבת "חצי האש" ומפקד קורס מפקדי גדודים.
2017-2018 – שירת כמפקד חטיבת העוז.
2018-2021 – שירת כמזכיר הצבאי של ראש הממשלה.
תת-אלוף אבי בלוט, בעל תואר ראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית ובעל תואר שני בחשיבה אסטרטגית מבית הספר למלחמה של צבא ארצות-הברית בקרלייל פנסילבניה. בלוט נשוי ואב לשישה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח