מבזקיםצבא וביטחון

אלוף משנה יואב ברונר נכנס לתפקיד מפקד חטיבת הצנחנים

אלוף-משנה יואב ברונר נכנס לתפקיד מפקד חטיבת הצנחנים, במקומו של אלוף-משנה יובל גז, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות. אלוף-משנה גז יועלה לדרגת תת-אלוף ויתחיל בקרוב את תפקידו כראש החטיבה לשיטות לחימה וחדשנות (שילו"ח). טקס החילופים נערך הערב (ד׳), במחנה "גור" (בית ליד), בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד עוצבת האש, תת-אלוף עופר וינטר, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד עוצבת האש, תת-אלוף עופר וינטר: "כמו כל מסורת, גם מסורת הצנחנים משלבת בין המשכיות לחדשנות, בין עבר לעתיד, בין שורשים לענפים. כל מפקד ניצב על כתפי קודמיו, מקבל ולומד מהם, אך גם מוסיף עליהם את הגוון הייחודי שלו, ואת חידושי התקופה. יובל, תודה רבה על הובלת החטיבה באופן ראוי להערכה, על קידום הקטלניות והרלוונטיות של החטיבה לעתיד ובהווה. הבאת את החיבור בין מודיעין לאש, מהמטה הכללי ועד לגדוד הלוחם, בטכנולוגיה, בלוחמה, ובאנשים. יואב, אני סומך עלייך שתדע להוביל את החטיבה ולקדם אותה אל מול אתגרי הלחימה המתהווים בזירות השונות. המסלול המשמעותי שעשית בחטיבת הצנחנים ומחוצה לה, הכין אותך לרגע זה. משפחת הצנחנים היקרה, סומך עליכם ומאמין ביכולתכם להלום באויב ולהכריעו בכל עת ובכל מקום שיידרש".

חילופי מפקד חטיבת הצנחנים
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד חטיבת הצנחנים היוצא, אלוף-משנה יובל גז: "את דבוקת הצנחנים האחרונה שלי לפני כמה ימים אני לא אשכח. זה לא בגלל רעש העלייה למטוס, דפיקות הלב הגוברות או ההתרגשות שחוזרת. אני מבין שהתרגשותי נובעת מדבוקת הצנחנים. אותה דבוקה המורכבת מפסיפס האנשים שמייצגים את כלל שותפיי לדרך, שליווי אותי לכל אורך המסע בחטיבה, מסע של שנתיים וחצי משמעותיות המהוות את שיאן של עשרים וחמש שנות שירות עם הכומתה האדומה.  מכובדיי, למדתי אין-ספור שיעורים לאורך שנות שירותי בחטיבה, על אחת כמה וכמה בשנות פיקודי עליה. אולי יותר מכל, למדתי על אותה רוח התנדבות, מסירות וחתירה למגע אשר פעם אחר פעם מביאה מאות לוחמים ומפקדים להתייצב ביום פקודה. אני מפקיד את החטיבה הנהדרת הזו בידיו המסורות של אלוף-משנה יואב ברונר, אני משוכנע שהוא האדם הנכון למשימה חשובה זו. בלב נרגש אני נפרד מכם היום ומצדיע לכל אחד מכם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
יובל גז
צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד חטיבת הצנחנים הנכנס, אלוף-משנה יואב ברונר: ״אני זוכה לקבל את הפיקוד על חטיבת הצנחנים וזוכה להגשים חלום של שנים רבות. חטיבה עם מרקם אנושי מובחר, עם לוחמים ומפקדים יוצאי דופן באיכותם. חטיבה שמורשתה הייחודית, סיפור קרבותיה, אנשיה ודם חלליה שזורים בסיפור הקמת המדינה בעיצוב גבולותיה. אני נרגש, שמח, גאה ויחד עם זאת מבין היטב את כובד האחריות המוטלת על כתפיי. גז, השקעתך, הצלחותיך וטביעות אצבעותיך מורגשות בכל מקום ובהצטיינות. אני מאחל לך הצלחה רבה. מפקדים ולוחמים, המוכנות האמיתית למלחמה היא זו שתעמוד לנגד עינינו, זכות הקיום שלנו הצנחנים, טמונה ביכולת המבצעית להגיע מהר ככל הנדרש לכל מקום בו יבקש אותנו צה״ל ולהגן על עם ישראל. נעשה זאת יחד כשאנחנו המפקדים מלפנים עם לוחמינו אמיצי הלב ועם אנשי הסיוע הקרבי והמנהלתי. יחד נגיע לשיאים חדשים, בהצלחה לכולם״.

יואב ברונר
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של אלוף-משנה יובל גז: נולד בשנת 1978 והתגייס בשנת 1996 ליחידת מגלן.
2012-2014 – שירת כמפקד גדוד פתן בחטיבת הצנחנים.
2014-2016 – שירת כמפקד יחידת מגלן.
2016-2018 – שירת כמפקד החטיבה המרחבית בנימין.
2019-2021 – שירת כמפקד חטיבת הצנחנים.
אלוף-משנה יובל גז בעל תואר ראשון בלימודי הנדסת חשמל מאוניברסיטת אריאל, ותואר שני בלימודי אסטרטגיה מהמכללה הצבאית של צבא ארצות הברית. אלוף-משנה גז נשוי ואב לשלושה.

חילופי מפקד חטיבת הצנחנים
צילום: דובר צה"ל

קורות חייו של אלוף-משנה יואב ברונר: נולד בשנת 1979 והתגייס בשנת 1997 לגדוד דוכיפת.
2013-2015 – שירת כמפקד גדוד אפעה בחטיבת הצנחנים.
2015-2017 – שירת כמפקד בסיס האימונים החטיבתי של חטיבת הצנחנים.
2017-2019 – שירת כמפקד עוצבת המילואים חוד החנית.
2019-2021 – שירת כמפקד החטיבה המרחבית הצפונית באוגדת עזה.
אלוף-משנה יואב ברונר בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל מאוניברסיטת "בר אילן" ותואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. אלוף-משנה ברונר נשוי ואב לארבעה.

עופר וינטר יואב ברונר
צילום: דובר צה"ל

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח