כלכלהמבזקיםצבא וביטחון

הנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה את מתווה פינוי בסיס חיל הים באילת

בישיבה שנערכה לאחרונה אושר מתווה הפינוי של בסיס חיל הים באילת שיאפשר את המשך התפתחותה הטבעית של העיר לכיוון דרום וישפר את הקישוריות בין העיר לחוף הים.

הנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה את עקרונות ההסכם שעתיד להיחתם בין רשות מקרקעי ישראל משרד הביטחון ומשרד האוצר, לפינוי בסיס חיל הים באילת (זיס) ואשר קובע כי פינויו של הבסיס ייעשה בהדרגה החל מעוד שנה וחצי ויבוצע ב 4 שלבים.

בסיס חיל הים ממוקם בכניסה הדרומית לעיר אילת על רצועת החוף. הבסיס יושב משני עבריו של כביש 90, כאשר ה"מחנה העליון" ששטחו 83 דונמים ממוקם מערבית לכביש 90 בצמוד לשכונות מגורים, ואילו מזרחית לכביש ממוקמים רציפי החוף המשמשים נמל צבאי ימי על שטח של 72 דונמים. במתווה ההסכם נקבע כי שטח המחנה כולו יצומצם ל-52 דונמים בתחום שטח הנמל הימי דבר שיביא לפינוי כ-20 דונמים על קו החוף על ידי משרד הביטחון, בנוסף ל 83 דונמים שיתפנו כאמור במחנה העליון. כך שבסך הכל יתפנו 103 דונם. העתקתו ובנייתו מחדש של בסיס חיל הים שנבנה לפני שנים רבות יאפשר את התאמתו לצרכיו העתידיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקומו של הבסיס עתידות להיבנות כ- 400 יח"ד למגורים, שטחי תיירות תעסוקה ומסחר.

מימון עלות העתקת הבסיס והתכנסותו כאמור נאמדת בכ-350 מיליון ש"ח אשר ימומנו במשותף על ידי רשות מקרקעי ישראל ומשרד הביטחון. ההסכם שיחתם יתווסף להסכמים נוספים אותה הובילה בשנים האחרונות רשות מקרקעי ישראל בעיר אילת אשר יוביל לפיתוחה הכלכלי ולצמיחתה של העיר.

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, אמר: "רצועת החוף הדרומית שאורכה 9 ק"מ, אשר נותרה לא מפותחת, הינה הזדמנות יוצאת דופן להעצמת הפוטנציאל הכלכלי והתיירותי של אילת ולפיתוחה באמצעות יצירת מרחבי תיירות ונופש, מיזמים מלונאים, מחד והגדלת היצע יחידות הדיור של העיר לשנים הבאות מאידך. זהו צעד נוסף במסגרת מהלך לפינוי מחנות צה"ל ממרכזי הערים ושינוי יעוד קרקעות שהצבא החזיק בהן לטובת יעול השימוש בהן למטרות אזרחיות להגדלת היצע יחידות הדיור ולמטרות תעסוקה מסחר ותיירות."

להסכם האסטרטגי שעתיד להיחתם תועלות לכל הצדדים המעורבים. בסיס חיל הים ממוקם כיום במיקום מרכזי בעיר אילת והימצאותו מקשה על המשך התפתחותה של העיר, כך שכעת, עם פינויו תתאפשר הקמת שכונת מגורים איכותית בסמיכות לחוף ולחיבור טוב יותר בין חלקה הצפוני של העיר לחלקה הדרומי. בנוסף, פינוי הבסיס ישפר את הקישוריות שבין העיר לחוף הים ויאפשר גישה קלה יותר לתושבי השכונות הסמוכות לחוף הים מדרום ומצפון לבסיס.

בתוך כך, פינוי חלקו המערבי של הבסיס כאמור, יאפשר להרחיב את שכונת שחמון השוכנת בסמוך לחלקו המערבי של הבסיס בכ- 400 יח"ד. יחידות הדיור שייבנו בשכונה יהיו אטרקטיביות לאור קירבתן לחוף הים ולמתחם התיירות והבילוי שייבנה בקו החוף ולאור הנוף שישתקף מהן.

בנוסף להרחבת השכונה, בשטח המערבי של הבסיס שצפוי להתפנות, מתוכננים גם שטחי תיירות ותעסוקה אשר יסייעו להמשך צמיחתה הכלכלית של העיר מחד ולהתחדשותו של בסיס חיל הים מאידך.

ההסכם המתגבש הינו המשך שיתוף פעולה פורה וחשוב של משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל בהובלתם של אלון יפרח ראש יחידת מתוו"ה במשרד הביטחון ומאיר פרי מנהל אגף בכיר אסטרטגיה ברשות מקרקעי ישראל.

מדובר בהסכם אסטרטגי משמעותי להמשך פיתוחה וצמיחתה של העיר אילת והוא מצטרף לשורה ארוכה של מהלכים אסטרטגיים אותם מובילה הרשות בכל רחבי הארץ לניהול מיטבי של קרקעות המדינה ולהגדלת היצע יח"ד לציבור.

הדמיה: משרד מייזלץ כסיף

*מסומן בצהוב – שטח הבסיס המנהלי המתפנה

מסומן באדום -שטח ההתכנסות הקולט את החלקים המתפנים.

הדמיה: משרד מייזלץ כסיף
הדמיה: משרד מייזלץ כסיף
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח