מבזקיםצבא וביטחון

ראש השב"כ הנכנס: המאבק באלימות במגזר הערבי – משימה לאומית

טקס חילופי ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בין ראש השב"כ היוצא, נדב ארגמן, וראש השב"כ הנכנס, רונן בר, התקיים היום (רביעי) במשרד ראש הממשלה בירושלים. באירוע השתתפו שר הביטחון, שר האוצר, השר לביטחון פנים, שר המשפטים, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, שר המודיעין, שר התרבות והספורט, שר התקשורת, שרת החדשנות והמדע, הרמטכ"ל, ראש המוסד, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, נציב שירות המדינה, מזכיר הממשלה, נציגי משפחות שכולות ובכירים נוספים.

צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר: "כובד הראש שבו נשקלות החלטות שקשורות לביטחון מדינת ישראל לא צריך לשתק אותנו. אנחנו מוכרחים לשמור על יוזמה, גמישות מחשבתית וקלות תנועה בביצוע, לנוע מהר ואפקטיבי, ולחתור לתוצאה שלא משאירה מקום לפרשנויות, תוצאה שמוציאה לאויב את החשק לנסות אותנו שוב. את כל זה שמחתי לגלות אצלך, יום אחרי יום נדב. תמיד יוזם, תמיד מסביר איך אפשר, ולא למה אי אפשר. מולנו עומדת מכונת טרור ענקית שלא נחה לרגע. גם אנחנו לא יכולים לנוח לרגע. איפה שהם נמצאים – אנחנו חייבים להימצא תמיד צעד אחד לפניהם. כשמתפתחת בעיה, צריך להציף אותה ולטפל בה, לפני שהיא הופכת לבעיה כרונית. הדחקה והתעלמות מבעיות – זו לא אופציה. להניח לאויב להתעצם ולארגוני הטרור להפוך למדינות טרור עם צבא ורבבות טילים – זו לא אופציה.".

צילום: חיים צח / לע"מ

בנט פנה לראש השב"כ הנכנס: "רונן, את כל חייך הבוגרים הקדשת לביטחון ישראל. ביצעת מסלול מרשים בסיירת מטכ"ל ובשירות, כלוחם וכמפקד סיכנת את חייך לא אחת, פיקדת על שורה ארוכה של מבצעים ופעולות שתרמו להגנת המדינה ואזרחיה. אני בטוח שבזכות כישוריך וניסיונך תזניק את השירות קדימה אל פסגות חדשות. הצלחתך – הצלחתנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש השב"כ היוצא, נדב ארגמן, אמר: "במהלך שנות כהונתי נהרגו 54 אזרחים ישראלים מפיגועי טרור, בוצעו 529 פיגועים משמעותיים (ירי, דקירה, דריסה, מטען) וסוכלו 2261 פיגועים משמעותיים (ירי, מטען, התאבדות וחטיפה). אני גאה להותיר מאחוריי ארגון חשוב מאין כמותו בהגנה על ביטחון ישראל – ארגון היודע לחבר יחד חדשנות טכנולוגית פורצת דרך, חשיבה יצירתית ונועזת, הון אנושי מהטובים במדינה וערכים שהם מצפן לדרך. תודה לכל עובדי ומנהלי השירות, על שותפות הדרך, על הרעות, העשייה, המסירות, התעוזה והמצוינות – על מי שאתם. היה לי הכבוד להימנות יחד איתכם על שומרי הארץ הזאת. אני מסיים היום שירות של יותר מארבעים שנה עבור מדינת ישראל – כחייל, כלוחם, כאיש שירות – אולם נשאר מחובר באותן עבותות לארץ הזו."

עוד אמר ארגמן: "ארץ שאת שדותיה עיבדתי, שעל גבולותיה הגנתי, שבה הקמתי ביתי, שבאדמתה טמונים הטובים שבחבריי. אמשיך להעניק למדינת ישראל כלל שאוכל וככל שאדרש. ההגנה עליה והתרומה לחוסנה הביטחוני, הלאומי והמוסרי, הם משימה שלא נגמרת. אין לנו שום אופציה אחרת מאשר להמשיך ולשמור על הבית בכל מאודנו, להמשיך לנצח בכל יום מחדש במאבקים שעוד נכונו לנו. אין לי ארץ אחרת, אין לנו ארץ אחרת".

ראש השב"כ הנכנס, רונן בר, אמר: "האיום המרכזי לשלום האזור, הציר השיעי בהובלת איראן, מכונה של טרור, ריגול והשפעה, ימשיך לעמוד בלב העיסוק של קהיליית המודיעין ובתוכה השירות. מתוקף תפקידו ואחריותו יפעל השרות לסכל איום זה בכל מקום בו יזהה אותו – בארץ, בחו"ל ובזירת הסייבר. מכל הארגונים, שב"כ הוא היחיד הנמצא ביום-יום בצומת המורכב והעדין שקיים בין זכויות היסוד השונות, אלו הכתובות של הדמוקרטיה ואלו הלא כתובות של מגילת זכויות האדם ובעיקר בצומת בין הזכות לביטחון ולחיים ובין הזכות לפרטיות ולכבוד האדם. אני מקווה שבכל צמתי ההחלטה יהיה לנו את הכח, האומץ והתבונה לאזן נכון בין מרכיבים אלו, ושנוכל לממש תוך שיקול דעת את עקרונות הדמוקרטיה המתגוננת."

בהתייחס לאלימות הגוברת בחברה הערבית אמר: "רבות דובר לאחרונה על האלימות הגוברת בכלל ובחברה הערבית בפרט. השירות לא יישאר לעמוד מנגד. אחרי שנלמד את הנושא, נציג את האיזון הנכון שבין תרומתנו לחיזוק המשטרה לבין הגברת מעורבות השירות. ברור לנו שזו משימה לאומית."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח