מבזקיםפוליטי / מדיני

בנימין נתניהו על בנט: "אין לו דרך אין לו חזון אין לו הישגים ואין לו אידיאולוגיה, הוא פשוט לא מנהיג"

ראש האופוזיציה, חה"כ בנימין נתניהו, נאם לפני זמן קצר (שני) בדיון 40 החתימות במליאת הכנסת.

את נאומו פתח נתניהו בתקיפה לכיוונו של בנט: "אין לבנט מנדט, אזרחי ישראל אומרים את זה. אחרי שלושה חודשים בלבד כראש ממשלה, עם איתרוג וליטוף תקשורתי שאני לא זוכר כמוהו, בנט בקושי עובר את אחוז החסימה. לא היה דבר כזה בתולדות המדינה, שראש ממשלה מכהן מתנדנד כעלה נידף ברוח על גבול אחוז החסימה. גם לא היה דבר כזה לקחת שלטון עם 6 מנדטים שגם אותם הונית. הציבור פשוט לא קונה את הבלוף הזה, של מישהו שתיחמן את דרכו לראשות הממשלה, אחרי שהוא עצמו הצהיר שזה לא דמוקרטי להיות ראש ממשלה אפילו עם עשרה מנדטים. במצב הזה הציבור מביע אי-אמון חד משמעי בבנט."

"אין לו דרך. אין לו חזון. אין לו הישגים ואין לו אידיאולוגיה. הוא פשוט לא מנהיג. בממשלה הזאת הכל פייק. הכל בכאילו. בממשלה הזאת כל אחד עושה מה שהוא רוצה. אין פה ראש ממשלה. שרי הממשלה לא סופרים את בנט. רואים את זה בריאליטי החדש, ״המרוץ למוקטעה״ – ריצת החנופה של השרים ללשכת אבו מאזן. הסדרה הזו מותחת יותר מ״משחקי הדיונון״. בני גנץ וניצן הורוביץ הגיעו ראשונים, תמר זנדברג ומרב מיכאלי מתחרות על המקום השלישי והרביעי. הקרב צמוד, איזה מתח! תוצאה אחת כבר ידועה. אתם החזרתם את אבו מאזן לחיים. הוא מחוזר על ידי שרי ממשלת ישראל כפי שלא קרה במשך שנים, מאז אוסלו. הריאליטי הזה היה מצחיק, אם הוא לא היה עצוב ומסוכן." המשיך נתניהו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף יו"ר האופוזיציה ואמר: "כשהייתי ילד הייתי יושב על כיסא בסלון ומשחק כאילו אני טייס, הייתי צועק אמא אני טייס. כשבנט יושב על כיסא ראש הממשלה הוא אולי ראש ממשלה בתואר אבל לא ראש ממשלה אמיתי, זה פתטי ואפילו מסוכן. הכל זה בכאילו וכולם מבינים את זה. אין לבנט מנדט, אזרחי ישראל אומרים את זה בבירור. אחרי אתרוג וליטוף אדיר, בנט בקושי עובר את אחוז החסימה. לא היה דבר כזה בתולדות המדינה שאחרי שלושה חודשים בלבד ראש ממשלה מכהן מתנדנד כמו עלה ברוח על סף אחוז החסימה. הציבור לא קונה את הבלוף הזה. אחרי שמכרתם את הנגב למנסור עבאס, היום הרשות הפלסטינית פרסמה שישראל הסכימה לאיחוד של למעלה מ-440 משפחות בשטח ישראל. זהו יישום בפועל של ״זכות השיבה״, שמסכנת את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. ולמה כל זה קורה? בגלל שבנט תלוי במנסור עבאס ובתנועה האיסלאמית. כשמנסור עבאס אומר – ״לכו למחמוד עבאס״ – אתם הולכים! כשהוא דורש איחוד משפחות – אתם מאחדים!"

נתניהו הוסיף לתקוף את יהירות הקואליציה ואמר: "הציבור מביע אי אמון חד משמעי בבנט. כולם רואים שאין לו דרך, חזון, הישגים, אידאולוגיה. הוא פשוט לא מנהיג. שרי הממשלה לא סופרים את בנט ורואים את הריאליטי החדש – המירוץ למוקטעה". אתם החזרתם את אבו מאזן לחיים, הוא מחוזר על ידי שרי ממשלת ישראל כפי שלא קרה מאז אוסלו, הריאליטי הזה היה מצחיק אלמלא היה עצוב ומסוכן. יאיר לפיד שאל בזמנו – ״איפה הכסף?״. שאלה מצויינת. איפה הכסף שהבטחתם להביא לחיילי החובה? איפה הכסף שקיצצתם מהדיור הציבורי? איפה הכסף לעצמאים? תשאלו את אביר קארה, הוא הצביע נגד, הפעם פעם אחת. איפה הכסף למתמחים? איפה הכסף לרופאים? איפה הכסף לחקלאים, איפה הכסף לעסקים? אם בנט לא יידע את התשובה, אולי באמת נשאל את יאיר לפיד. זה אותו לפיד שבזמנו התנגד בשצף קצף למושג ״ראש ממשלה חליפי״ – והיום הוא מכהן כראש ממשלה חליפי. זה אותו לפיד ששפך אש וגופרית על החוק הנוורוגי – והיום הופך את הכנסת לממלכת נורווגיה. אמנם לפיד נמצא בביקור רשמי בישראל, אבל רוב הזמן הוא מטייל בחו״ל. אז ״איפה הכסף?״, גם לפיד יודע את התשובה. הכסף אצל מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית שזכו בפייס – 53 מיליארד ש״ח."

נתניהו בתקיפה אישית לכיוונו של לפיד: "אותו לפיד שבזמנו התנגד בשצף קצף למושג ראש ממשלה חליפי והיום הוא מכהן כראש ממשלה חליפי. זה אותו לפיד ששפך אש וגופרית על החוק הנוורוגי והיום הופך את הכנסת לממלכת נורווגיה. אמנם לפיד נמצא בביקור רשמי בישראל, אבל רוב הזמן הוא מטייל בחו״ל. גם במאבק בקורונה אין ראש ממשלה. במשך שבועות רבים ישבתם בחיבוק ידיים, זחוחים ושאננים. הפצרתי בכם מעל כל במה אפשרית להביא את החיסונים שכבר רכשנו לטובת אזרחי ישראל. אבל לא עשיתם כלום. ב-1 ביולי אמרתי שמחיר הקדמת החיסונים יהיה אפסי, אבל מחיר האיחור בהבאת החיסונים יהיה קטלני. ב-12 ביולי אמרתי כאן בכנסת: ״החיסון השלישי נגד הקורונה חייב להיות בידינו כבר עכשיו״.

על התנהלות הממשלה בעניין נגיף הקורונה אמר נתניהו: "באותו זמן בנט אמר ההיפך. אני מצטט: ״החיסון פחות יעיל משמעותית נגד זן הדלתא״. האמירה חסרת האחריות הזאת הפכה להחלטה חסרת אחריות שלא להביא את החיסונים בזמן. האיחור בהבאת החיסונים הביא לשיאי תחלואה ו-1500 מתים מקורונה ועשרות אלפי חולים שישאו תופעות לוואי למשך שנים. 1500 משפחות בישראל שאיבדו את יקיריהן, בזמן שבנט עסוק בלשחק בכאילו הוא ראש ממשלה. צריך שכל אחד יבין מה קורה פה: אנחנו התמודדנו עם המגיפה – בלי חיסונים. אתם הזנחתם את הטיפול במגיפה – כשיש חיסונים. אין לכם תירוצים ואין לכם הסברים. במקום להתנצל אתם מתפארים: ״אבל אנחנו לא סגרנו את המדינה״. מי בכלל ביקש מכם לסגור את המדינה? אנחנו אלה פתחנו את המדינה כשהיו לנו חיסונים, חודש לפני הבחירות. כל מה שרצינו הוא שתתנו את החיסון השלישי בזמן. כשיש חיסונים אין סיבה לסגרים, ובוודאי שאין סיבה ל-1500 מתים! הבאנו לכם מדינה מחוסנת, ראשונה בעולם, ואתם לקחת אותה עם אפס נדבקים, אפס מתים ואפס סגרים, והבאת 1500 מתים. בנט, זה פשוט גדול עליך."

עוד המשיך נתניהו לתקוף את ראש הממשלה: "להתחפש לטייס – לא הופך אותך לטייס, ולהתחפש לראש ממשלה – לא הופך אותך לראש ממשלה. לכן בנט מגרד את אחוז החסימה מלמעלה ובקרוב. מלמטה, כמו כמה מחבריו פה. המטוס של ממשלת בנט מקרטע. בלי קברניט ובלי מסלול טיסה ועם כל כך הרבה ידיים על ההגה, סופו של המטוס הזה להתרסק. אבל יש תקווה. יש מטוס אחר שמחכה על המסלול, המטוס שלנו. 1500 איבדו את יקיריהם בזמן שבנט עסוק בלשחק כאילו הוא ראש הממשלה. אנחנו התמודדנו עם המגיפה בלי חיסונים. אתם הזנחתם את הטיפול במגיפה כשיש חיסונים. אין לכם תירוצים ואין לכם הסברים. במקום להתנצל אתם מתפארים: ״אבל אנחנו לא סגרנו את המדינה״.

"להתחפש לטייס לא הופך אותך לטייס ולהתחפש לראש ממשלה לא הופך אותך לראש ממשלה. המטוס של ממשלת לפיד בנט מקרטע בלי קברניט דלי תכנית טיסה בלי יעד ועם על כך הרבה ידיים על ההגאים, וכשיש לך מצב כזה סופו של המטוס הזה להתרסק. אבל יש תקווה, יש מטוס אחר שמחכה על המסלול, אנחנו ננהג אחרת. אנחנו נפיל את הממשלה הגרועה הזו ונחזיר את מדינה לגבהים שהיא הייתה בהם ושהיא ראויה לשוב אליהם. אתה מרמה גרוע. ב-12.7 אמרתי לך בכנסת: ״מה  שאני דורש מכם לעשות כבר מספר שבועות זה להקדים ולהביא עוד מיליוני חיסונים לישראל. החיסון השלישי נגד הקורונה חייב להיות בידינו כבר עכשיו. המחיר של הקדמת הבאת החיסונים לארץ הוא אפסי. המחיר של איחור בהבאת החיסונים יכול להיות קטלני״. אמר נתניהו לסיום.

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב


צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button