כלכלהמבזקים

ראש מועצת מג'דל שמס: "רובם של תושבי הכפרים הדרוזים מתנגדים לפרויקט הטורבינות"

במסגרת ועידת הגולן של מקור ראשון תקף היום (שני) בחריפות ראש מועצת מג'דל שמס דולאן אבו סלאח את המשך קידום פרוייקט הטריבונות בצפון הרמה: "אני נמצא כאן ובו זמנית יש הפגנה ויש מחאה ביישוב שבעצם המחאה מייצגת את עמדתם של רוב רובם של תושבי הכפרים הדרוזיים בגולן פרויקט הטורבינות שמתוכנן במטעי התפוחים של החקלאים הדרוזים בצפון הגולן יש התנגדות נחרצת מרוב התושבים בצפון הגולן. חשוב לציין שבכל התחנות התכנוניות, הרלוונטיות, אלפי תושבים הביעו התנגדותם לפרויקט זה.

עוד הוסיף: "אחרי שנחשפו יחד איתנו למיקום ההרסני עליו יוקמו הטורבינות שגובהן יגיע ליותר מ-150 מטרים. ממש בתוך מטעים מסורתיים של הכפרים הדרוזיים בגולן…תארו לעצמכם איזה נזק רוחבי זה עושה. הדבר האחרון שאני מאחל לחברה הישראלית שחרטה על דגלה מקצוענות ושותפות הדדית לבצע פרויקט שרוב התושבים מתנגדים לו, זה לא הוגן לדעתי, זה לא שוויוני, זה לא כלכלי. זה לא מידתי. והחשוב ביותר- הוא שההתנגשות עם החקלאים הפשוטים שהחקלאות בשבילם היא לא רווח כלכלי, היא לא רווח כלכלי. החקלאות בשבילם מסמלת כבוד עצמי. ממש כך. כבוד למשפחה והיא מסמלת נשמה שקשה מאוד יהיה להיפרד ממנה".

אבו סאלח המשיך בדברים הקשים וקרא לעצור לאלתר את התהליכים: "אני מציע לחברה הצעתי את זה קודם, לעצור את התהליכים ולשמוע את התושבים לשמוע את החקלאי הפשוט שגידל את ילדיו יחד עם אותם עצים באותו מטע מסורתי אותנטי. התושבים הדרוזיים בגולן, רוצים לחיות בשלום תחת ריבונות ישראלית שוויונית. בדגש על שוויונית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיום התריע כי המשך הפגיעה עלול לזעזע את המרחב: "שיתוף הפעולה בין היישובים הדרוזיים בגולן לבין היישובים היהודים הוא דוגמה לשותפות חיובית במלוא המילה. כמו מועצה קצרין, גולן וגם היישובים כולנו יחד יחד עם היזמים, מכל התחומים שאותם אני מבין, כולנו יחד צריכים לדאוג שאף תרחיש לא יזעזע את הקשר של כולנו למדינת ישראל."

צילום: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח