בריאותחדשות הארץמבזקים

שרי הבריאות והחינוך סיכמו: 60 סטודנטים נוספים לרפואה כבר בשנת הלימודים הנוכחית

לאחר מאמצים אינטנסיביים בשבועות האחרונים, סיכמו היום (שני) השרים ניצן הורוביץ וד״ר יפעת שאשא ביטון, שמכהנת גם כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה, על תוספת מיידית של 60 מקומות לימוד בפקולטות לרפואה ברחבי הארץ – כבר בפתיחת שנת הלימודים האקדמית שהחלה היום.

מדובר בשלב ראשון בתוכנית רב שנתית שגובשה במל"ג, בוות"ת ובמשרד הבריאות ולפיה יתווספו 400 סטודנטים לרפואה ב-4 השנים הקרובות. במסגרת הסיכום התקציבי שגיבש שר הבריאות הורוביץ עם משרד האוצר, כבר בתקציב 2022 תוקצבו 260 כסאות לימוד לסטודנטים לרפואה ו-450 כסאות לסטודנטים לסיעוד.

בשיח שקיימה שרת החינוך עם דיקני הפקולטות לרפואה, הוסכם כי הגדלת המכסות לסטודנטים תחל כבר השנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת המאמץ המשותף של שר הבריאות ושרת החינוך יודיעו כבר השבוע מוסדות הלימוד למועמדים נוספים על קבלתם לפקולטות לרפואה: בטכניון – 10 מקומות חדשים, בבר אילן – 20 מקומות חדשים, ובבן גוריון – 30 מקומות חדשים.

המהלך הכולל יגדיל את מספר מקומות הלימוד ביותר משליש מהמצב הקיים כיום. הדבר יייצר עתודה של כוח אדם רפואי שתאפשר את הפחתת העומסים בבתי החולים, תוריד את כמות שעות העבודה של הרופאים הצעירים, של המתמחים ושל צוותי הרפואה, ותשפר את השירות למטופלים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ, אמר: "אנחנו מזרימים סוף סוף חמצן למערכת הבריאות הציבורית. כבר היום ובימים הקרובים יקבלו עוד עשרות מועמדים ללימודי רפואה "בסטנד-ביי" טלפון מרגש: התקבלתם! שנים מדברים על המחסור החמור ברופאים בישראל ולא עושים דבר. אנחנו מוסיפים עוד מאות כסאות בפקולטות לרפואה ברחבי הארץ, ומגדילים באופן דרמטי את מספר הרופאות והרופאים שיוכשרו כאן בישראל. המהלך החשוב הזה יקל על העומסים במערכת הבריאות הציבורית ויאפשר גם את קיצור תורנויות המתמחים. במקביל אנו מוסיפים עוד 450 מקומות לימוד חדשים לאחים ואחיות. אני רוצה להודות לשרת החינוך על שיתוף הפעולה שאפשר את המהלך הכל כך חשוב הזה".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, אמרה: "הגדלת מכסות הסטודנטים לרפואה היא צורך חיוני לעתיד הרפואה בישראל ולבריאות הציבור, במיוחד בתקופה מורכבת כזאת. לכן פעלנו במאמץ משותף להקדים את הגדלת המכסות ללימודי רפואה, כפי שהוחלט בוועדה שהוקמה במל"ג, כבר לשנת הלימודים הקרובה. הגדלת המכסות תימשך גם בשנים הבאות בהתאם להחלטת הוועדה ובשיתוף עם משרד הבריאות. אני מודה לשר הבריאות על שיתוף הפעולה וכן למוסדות האקדמיים שנרתמו למאמץ בלוח הזמנים הקצר".

ד״ר משה כהן, מייסד ומנכ״ל מכינת ״מדיקל דוקטור״ ללימודי רפואה בחו״ל, הגיב: ״התוספת של מספר הסטודנטים לרפואה בישראל מבורכת וחשובה כחלק מתהליך רוחבי שנדרש לעשות במערכת הבריאות הישראלית. עם זאת, מדובר בתוספת צנועה מאוד ביחס לצורך המתבקש. פרישה של רופאים ותיקים, שחיקת הרופאים בעקבות ההתמודדות מול הקורונה ומחאת המתמחים הם כולם קריאת השכמה לממשלה שצריכה לדאוג שמערכת הבריאות במדינה תמשיך להתקיים ולהיות טובה כפי שהיא כיום. שנים של הזנחה מונחים לפתחם של מקבלי ההחלטות וכדאי שידעו שמערכת הבריאות הציבורית נשענת ותמשיך להישען, לפחות בשנים הקרובות, על הסטודנטים לרפואה באירופה. בשל כך, מדינת ישראל צריכה לטפח את הקשר עמם ולתמוך בהם על מנת שיבחרו לחזור ולעבוד בישראל כרופאים״.

צילום: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח