כלכלהמבזקים

מנכ"ל רמ"י: "לאחר הקורונה יש שינוי, אנשים מוכנים לגור בפריפריה ולעבוד במרכז"

מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל יעקב קוינט התייחס היום (שני) בראיון לריקי ממן בוועידת הגולן של מקור ראשון לתוכנית להרחבת הגולן "רוצים להקים 2 יישובים חדשים", למתח מול השלטון המרכזי "רשויות מקומיות רוצות פחות תושבים כי הארנונה לעסקים גבוהה יותר" ולבקשת ראש הממשלה לשחרר יותר יחידות דיור "אנחנו משחררים בלי הפסקה, שיווקנו מתחיל השנה 65,000 יחידות דיור למגורים".

בתשובה לשאלה האם הוא מתכוון לשחרר יחידות דיור כפי שביקש ראש הממשלה בנט אמר: "כמובן, אנחנו משחררים בלי הפסקה. שיווקנו מתחילת השנה 65 אלף יחידות דיור למגורים. עמדנו בתוכנית העבודה שלנו לתעסוקה. גם בגולן יש אזורי תעסוקה שאנחנו מתכוונים לשווק. יש עבודה משותפת עם המועצה האזורית לפיתוח, ונעדכן אותה בהתאם למספרים שראש הממשלה אמר. יש כוונה להגדיל את המגזר הכפרי, להוסיף נחלות, להגדיל את היישובים הקהילתיים וגם את היישובים העירוניים. כמובן שנפעל להגדיל את ההתיישבות, אבל לצד זה צריך להרחיב את התעסוקה באזור, למרות שאין ספק שהיום לאחר הקורונה יש שינוי ואנשים מוכנים גם לגור בפריפריה ולעבוד במרכז".

על פרסום התוכנית להרחבת הגולן אמר: "כשנכנסתי לתפקיד התחלנו לעבוד על תוכנית גם לנגב וגם בגולן. ניסינו להרחיב את היצע היישובים. בגולן יש 2 יישובים חדשים שאנחנו חושבים שניתן להקים – חומה וחושניה. יש גם את ההרחבה של חד-נס. ואנחנו נפעל כדי להביא את זה בפני הממשלה כדי לאשר את זה במסגרת התוכנית שהשרים מתכוונים להציג לממשלה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על המתח מול השלטון המרכזי ציין: "בדרך כלל היום רשויות מקומיות פחות רוצות תושבים. נוצרה מציאות שהארנונה למגורים נמוכה לעומת ארנונה לעסקים ולתעסוקה ולכן הם פחות שמחים לתושבים חדשים. יש להם צרכים של טיפת חלב, כבישים וכיתות לימוד. לכן יש חוסר רצון ואנחנו מנסים לפתח כמה שיותר, וגם לתת לרשויות המקומיות לבנות כיתות ולעשות מחלפים".

על מחירי הדיור אמר: "ככל שהריבית במשק עולה, האלטרנטיבה להשקעה נודדת למקומות אחרים. היום שהריבית נמוכה שוק הדיור הפך לפתרון של משקיעים. העלאת המיסוי אמורה לתת מענה לשאלה הזו. ככל שמקילים על משקיעים לקנות יותר, ככה אנחנו צריכים לספק יותר דירות ולתת אותם גם למשקיעים. הדרך היחידה לייחד דירות רק לזוגות צעירים היא דרך התוכניות – מחיר למשתכן, מחיר מופחת ומחיר מטרה שמסבסדות את הדיור ונותנת הנחה לזוגות צעירים ומבטיחות שרק מי שהוציא את תעודה של מחוסר דיור יזכה בדירה".

על תוכנית מחיר למטרה ומחיר למשתכן הדגיש: "מחיר למשתכן היא תוכנית מצוינת שנתנה מענה לעשרות אלפי זוגות צעירים. יש כמעט 70,000 זוגות צעירים שנהנו ממחיר למשתכן. זה נתן לזוגות צעירים דירה במחיר סביר. תוכנית מחיר מטרה יותר מדויקת ממחיר למשתכן. כי בתוכנית מטרה אומרים באיזה אזורים לעשות את זה, מגבילים את ההנחה וקובעים אתה את המחיר, ולכן היא נעשית בצורה יותר מדודה ומדויקת".

צילום: ועידת הגולן-מקור ראשון. אנצ׳ו גוש ג׳יני
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח