חדשות הארץמבזקים

ראשל"צ: הבניין המסוכן ייהרס, העירייה תממן שכירות לחצי שנה

16 בעלי דירות בבניין מגורים ישן ברחוב אנילביץ' 30 בשכונת רמת אליהו בראשון לציון יקבלו מימון של חצי שנת שכירות מהעירייה בעלות של כחצי מיליון ₪ על רקע הריסתו הצפויה של הבניין.

הבניין המוגדר כמסוכן למגורים, נמצא במעקב של גורמי המקצוע בעירייה בשש השנים האחרונות. מאחר ולא הייתה הסכמה מלאה לפינוי, לא היה ניתן לפנות בכוח את הדיירים. עתה, לאחר מאמצי שכנוע מאסיביים, כאשר גם ראש העירייה, רז קינסטליך, שוחח בעצמו עם הדיירים, הוחלט על ידי מינהל ההנדסה על פינוי הדיירים עד ה-17 לאוקטובר, כאשר מספר ימים לאחר מכן ייהרס המבנה באופן מבוקר על ידי פיקוד העורף ביום ראשון בעוד כשבועיים (24.10).

באופן חריג, העירייה תסייע במימון הובלת תכולת הדירות וכן שכירות דירה עבור התושבים לחצי השנה הראשונה. במקביל בוחנת העירייה, בשיתוף משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל, מודל ייחודי למימון תקופת השכרה ממושכת יותר, עד שבעלי הדירות יוכלו להיכנס לדירתם החדשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "בטיחות ושלום התושבים נמצא מעל הכל. זו נקודת הפתיחה מבחינתנו. מדובר בבניין ותיק מאוד ברמת אליהו שבו מתגוררים תושבים שזקוקים לכל עזרה ועיריית ראשון לציון תהיה לצדם. תוכנית פינוי הבינוי שאנחנו מובילים ברמת אליהו תיתן מענה לאלפי תושבי השכונה ותשפר משמעותית את איכות חייהם".

הבניין שצפוי להיהרס ב -17 לאוקטובר נכלל בתוכנית פינוי – בינוי רחבת היקף בשכונת רמת אליהו שעיריית ראשון לציון מקדמת בשנים האחרונות יחד עם משרד הבינוי והשיכון. הבניין מסומן בתוכנית כמיועד להריסה – בחלק מהמגרש שבו הוא שוכן יעבור כביש, ובחלק אחר אמור להיבנות בניין.

הבניין ברחוב אנילביץ' 30 נבנה לפני כ- 60 שנה, כאשר בשנות ה- 90 התווסף לו אגף חדש שאפשר להרחיב את הדירות הקיימות על מנת לשכן עולים חדשים. בעירייה החלו לעקוב אחר מצבו של הבניין בשנת 2015 לאחר שבעלי הדירות הבחינו שהאגף החדש מתנתק מהבניין הוותיק בהדרגה. על פי הערכות אגף ההנדסה בעירייה, ההתנתקות המסוכנת התרחשה ככל הנראה בשל נסיגת הקרקע או לחילופין בשל ביצוע לקוי של העבודות להרחבת הבניין.

לאור מצבו ההולך ומידרדר, בוצעו בשנים האחרונות פעולות חיזוק, כאשר פיגומים הוצבו בסמוך לעמודי הבניין בקומת הקרקע במטרה למנוע את קריסתו. לאחרונה, עם התרחבות הסדק בבניין ועל רקע קריסת הבניין בחולון, הוחלט בעירייה שלא לקחת סיכונים ולבצע הריסה מבוקרת של הבניין.

אגב, הבניין הסמוך ברחוב אנילביץ' 28 שסכנת התמוטטות ריחפה גם עליו עבר לפני מספר כשלוש שנים שיפוץ וחיזוק בהיקף של כ -1.3 מיליון ₪ על רקע מצבו הרעוע. עלות העבודות מומנה על ידי משרד השיכון, תאגיד המים מני"ב והדיירים שנכללו בתוכנית העירונית לשיפוץ חזיתות. בימים אלו החלו עבודות תמ"א 38 לבניין.

ראש מנהלת פינוי-בינוי רמת אליהו, דודו מנצור, מציין: "המנהלת מלווה את בעלי הדירות כל העת וכי בימים אלו המנהלת פועלת לכך שרשות מקרקעי ישראל תשווק את הקרקע עליה עומד הבניין ליזמים, כאשר חלק מתנאי המכרז יהיו מימון שכר הדירה של הדיירים לתקופה שתחלוף עד שהבניין החדש יקום. בנוסף, כמו בפרויקט פינוי-בינוי רגיל, היזם שיזכה במכרז יקצה 16 דירות חדשות למשפחות המפונות".

צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשל"צ
צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשל"צ
Back to top button