כלכלהמבזקים

שר הבינוי והשיכון אלקין: אוכלוסיית רמת הגולן תוכפל

בימים אלה עובדים במשרד הבינוי והשיכון על קידום החלטת ממשלה אשר במסגרתה תוכפל אוכלוסיית המועצה האזורית רמת הגולן והעיר קצרין כך שעד לשנת 2026 ישווקו באזור כ-7,000 יח"ד נוספות. כיום במועצה אזורית רמת הגולן מתגוררים כ-4,200 בתי אב, ובמועצה המקומית קצרין כ-3,000.

על פי התכנית, כ-4,000 יחידות דיור ישווקו בשנים הקרובות ביישובים הכפריים במועצה האזורית גולן, ואוכלוסיית רמת הגולן ביישובים הכפריים תוכפל ל-8,400 בתי אב זאת במטרה לחזק ולפתח את היישובים הקיימים באזור.

יודגש כי במסגרת ההחלטה משרד הבינוי והשיכון מקדם סל הטבות תומכות אכלוס ליישובים בהם ישווקו יח"ד החדשות, כגון: שיקום תשתיות ביישוב הוותיק, יועבר תקציב עבור הקמה, שיפוץ והרחבה של מוסדות ציבור, על פי סקר צרכים שיבוצע. בנוסף המשרד יציע ליווי קהילתי ליישוב ויסייע בתכנון במטרה להאצת שיווקים באזור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סך התקציב שיוקצה לצורך התכנית המדוברת, יקבע בתום הליך תיאום בין משרדי הממשלה.

במקביל המועצה המקומית קצרין בדרך ל-6,000 בתי אב. המשרד מקדם את פיתוחה של בירת הגולן ועובד על הכנת החלטת ממשלה במסגרתה תוכפל אוכלוסיית קצרין וישווקו בה כ-3,000 יח"ד נוספות בארבע השנים הקרובות. בתחילת שנת 2022 מתועדות לצאת לשיווק כ- 1,500 יח"ד ראשונות.

בנוסף, לפי התכנית, יעניקו משרד הבינוי והשיכון ומשרדי ממשלה נוספים, תקציבים עבור פיתוחה וקידומה של המועצה המקומית.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, אמר: "רמת הגולן לאורכה ולרוחבה היא חבל ארץ אסטרטגי וחשוב מאוד במעלתו. התכנית להכפלת האוכלוסייה תחזק את רמת הגולן לצד שדרוג ובניית תשתיות הנחוצות לפיתוחם של היישובים. בזמן שבצידו הסורי של הגבול אנו מונעים התבססות של איראן וארגוני טרור, בצידו הישראלי אנו נמשיך, נעמיק, נרחיב ואף נכפיל את ההתיישבות".

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, הוסיף: "החלטת הממשלה להכפיל את האוכלוסייה ברמת הגולן לצד פיתוח ושיקום של כל התשתית הנדרשת לכך היא בשורה לכל תושבי הצפון ולאזרחים הרוצים להתגורר באחד מהאזורים המרהיבים והחשובים בישראל. ביצוע ההחלטה ישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי רמת הגולן ותפתח עבורם מגוון הזדמנויות שבאות עם התחזקות והגדלת האוכלוסייה המקומית. קידום הצפון זו מטרה מרכזית בפעילות המשרד ולכן אנו משתמשים בכל הכלים הקיימים לרשותנו לבניית ליישומה, זאת תוך שיתוף פעולה עם גורמים מקומיים, מתוך ההבנה כי חיזוק הצפון משמעו חיזוק כל הארץ".

צילום: אבי אוחיון/לע"מ
Back to top button