מבזקיםמשפטי/פלילי

תקיפת השוטרים בכפר קאסם: כתב אישום הוגש כנגד שלושה מעורבים

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום כנגד אסלאם טאהא (38) ועלי עיסא (33) מכפר קאסם, ונגד חמאדה עאסי (24) מכפר ברא, בגין עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, פציעה, איומים, הפרעה לשוטר והתנגדות למעצר, כל אחד על פי חלקו, זאת לאחר שתקפו באלימות שוטרים שהגיעו להשליט סדר בעיר כפר קאסם ומנעו מהם לבצע עבודתם.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד דודי ענבר, בכפר קאסם פועל ארגון פרטי המכונה "השמירה", אשר שם לעצמו כמטרה להשליט סדר באזור ולערוך "סולחות" בין תושבי המקום, ואשר הנאשם טאהא נמנה על מתנדביו. ביום 1.10.21, בעת סיור משטרתי בעיר כפר קאסם, דווח לשוטר הסיור ולמתנדב אשר היה עמו, על אדם אשר השתולל בסמוך, התפרע, היכה מספר אנשים ופגע ברכוש. עוד נודע לשוטרים, כי חברי ארגון "השמירה", ובהם טאהא, לכדו את אותו אדם, היכו אותו, הכניסו אותו לרכב מטעמם ונסעו מן המקום כשהוא ברכבם. בעקבות מידע זה, הגיעו השוטרים למבנה העירייה הציבורי, בו הוחזק אותו אדם ע"י חברי הארגון, וביקשו לראותו. טאהא, מתוקף תפקידו בארגון "השמירה", נעמד חוצץ בין השוטרים לדלת המבנה וסרב לזוז ממקומו, תוך שהוא טוען שהתערבות המשטרה רק תיצור בלאגן. בסמוך להגעתם למקום הצטרף לשוטר ולמתנדב גם קצין משטרה."

עוד על פי כתב האישום, בחלוף הזמן, החלו אנשים להתגודד סביב השוטרים, לצעוק לעברם ולגדפם, עד שאחד השוטרים נאלץ לשלוף לעבר טאהא מכשיר "שוקר" במטרה להרתיעו. בשלב מסוים, נפתחה דלת המבנה מבפנים ע"י עאסי, שנודע לאחר מכן כי הוא האדם אותו לכדו חברי הארגון, וכשניסה לצאת מן המבנה החל עימות בין טאהא ששמר על הדלת מבחוץ לשוטרים שבמקום. כתוצאה מכך, הפעיל אחד השוטרים את השוקר כשהצמיד אותה לבטנו של טאהא, שהגיב במתן שלושה אגרופים לפניו של השוטר. כל אותה העת, עמד מן הצד הנאשם עיסא, צעק לעבר השוטרים וקילל אותם, עד שבשלב מסוים החל לתקוף את המתנדב אשר היה במקום. בחסות המהומה, הצליח הנאשם עאסי לצאת מן המבנה והחל גם הוא לתקוף את השוטרים במקום. בהמשך, ניסה להתנגד למעצרו, ובהגיעו לתחנת המשטרה המשיך להשתולל ופצע עצמו ע"י כך שנגח עם ראשו וגופו בדלת התא בעוצמה רבה. כתוצאה מכך נזקק עאסי לטיפול רפואי וכשפונה לבית החולים ניסה לתקוף את אחד השוטרים שליוו אותו במטרה לחמוק מן המקום. הנאשמים טאהא ועיסא הסגירו עצמם מיד לאחר האירועים, בעוד הנאשם עאסי נמלט מן הזירה, אך הסגיר עצמו יום לאחר מכן בתחנת המשטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל לכתב האישום, הוגשה בקשה להארכת מעצר לבית המשפט השלום פתח תקווה, בה ציין עו"ד ענבר בעניין הנאשמים: "הוכיחו במעשיהם כי מדובר באנשים אלימים, אשר מורא החוק אינו חל עליהם והם פועלים באופן גלוי כנגד השוטרים ועושים כל שביכולתם למנוע את עבודתם כחוק…המדובר באירוע חמור ביותר, אשר שורשו נעוץ בהנחות יסוד שגויות של המשיבים, שאינן מבוססות על דבר פרט לתפיסות עולמם, הסותרות את ריבונות המדינה, לפיהן ארגון "השמירה" מוסמך לטפל באירועי סדר ואלימות בכפר קאסם במקום משטרת ישראל".

בנוגע לנאשם טאהא לו יוחסו עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, פציעה, הפרעה לשוטר והתנגדות למעצר צוין כי: "מהראיות עולה כי מעשיו של המשיב 1 לא זו בלבד שחוללו את האירוע, אלא אף גרמו להתלהמות רבה באזור, שתרמה לאי-הסדר ולהמולה בזירת האירוע, והפריעה עוד יותר לפעילות השוטרים. בהמשך, משנפתחה דלת המבנה והשוטרים ניסו להיכנס לתוכו – הפעיל השוטר גונזלס את מכשיר השוקר כלפי מותנו של המשיב 1. תגובתו האלימה, הברוטלית ויוצאת הדופן בעוצמתה של המשיב 1 כלפי השוטר– מעידה כאלף עדים על אופיו האלים והמסוכן ועל כך שאינו מורתע מרשויות אכיפת החוק ומהדין."

בנוגע לנאשם עאסי, לו יוחסו עבירות תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, תקיפת שוטר, איומים, הפרעה לשוטר והתנגדות למעצר צוין כי: "נחשד מלכתחילה בכך שהכה עוברי אורח וסדק את שמשת הרכב של אדם אחר. לאחר אירוע התקיפה מצדו של המשיב 1, יוצא המשיב 2 מהמבנה וללא כל התראה מוקדמת, ומבלי שראה כלל את ההתרחשות הקודמת לכך אלא שמע את הצעקות מבעד לדלת המוגפת – יצא מהמבנה, התנפל על השוטר גונזלס וחנק אותו מאחור והמשיך והכה את הקצין ברגיג לאחר מכן. אף לאחר שנעצר הוסיף המשיב 2 להתפרע, לאיים על השוטרים ולהכותם, והמשיך והתנגד למעצרו בתא המעצר ובבית החולים לאחר מכן. התנהגותו משולחת הרסן של המשיב 2 מעידה על מסוכנות רבה מצידו".

ובנוגע לנאשם עיסא לו יוחסו עבירות של תקיפת עובד ציבור בכוונה להכשילו בתפקידו והפרעה לשוטר צוין: "ליבה מצידו את הלהבות, שלח ידיו לעבר השוטרים וניסה לעזור למשיב 1 במניעת כניסתם למבנה, צעק על השוטרים וקיללם, ובהמשך אף תקף אותם. לציין כי המשיב 3 נכח מתחילת האירוע במקום, היה עד לכך שהמשיב 1 מכשיל את השוטרים – וחרף זאת פעל עימו בצוותא למניעת כניסת השוטרים למבנה ואף הוסיף והסלים את האירוע".

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח