מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת הכספים סיימה את דיונה השני בנושא אגרת הגודש בגוש דן

ועדת הכספים סיימה היום (חמישי) את דיונה השני בנושא אגרת הגודש בגוש דן. בחלקו השני של הדיון הערב, נידונה ארוכות סוגיית נהגי המוניות, כאשר משרד האוצר הציג כי אגרת הגודש תוטל על הנוסע ולא לעל הנהג, ובוועדה קראו להסדיר עניין זה במסגרת ועדת המחירים.

במסגרת כך, ציינו נציגי האוצר כי המוניות לרוב מסיעות נוסע אחד, דבר המדמה אותן לרכבים פרטים וכי הן יוצרות גודש בצורה זהה. מנגד טענו נהגי המוניות כי הם גורמים למאות אלפי אזרחים להותיר את רכביהם בבתים, וכי הם משמשים פעמים רבות כהשלמה לנסיעות בתחבורה הציבורית עבור הציבור, וכי הם דווקא מפחיתי גודש. עוד עלה נושא הפגיעה בפרנסתם של נהגי המוניות, כאשר האגרה אינה מוגבלת בסכום התקרה לעניינם, דבר שגם אם יושת על הנוסעים עלול לפגוע בהיקף הנסיעה במוניות. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר קרא למשרדי הממשלה לבחון את הנושא לקראת המשך הדיונים.

קראו גם:  תת-אלוף הישאם אבראהים נכנס לתפקיד קצין השריון הראשי

חברי הכנסת קראו לבחון שילוב, גם אם עתידי, של גבייה רציפה, קרי מעקב בתוך הטבעות וגבייה לפי קילומטרז', ובנוסף גבייה עפ"י שכלול העומס בכל שעה, כאשר ככל שהעומס גדול יותר, העלות תהייה גבוה יותר, בדומה לנהוג בנתיב המהיר לת"א. וכן להותיר בחוק אפשרות לשילוב טכנולוגיות חדשות נוספות ככל שיהיו, עד שיכנס החוק לתוקף. בהמשך החלה הוועדה בהקראת החוק, כאשר חברי הכנסת הציעו נוסחים שונים לדברי ההסבר לחוק ותכליתו.

במסגרת הסעיפים המגדירים את גבולות טבעות אגרת הגודש עלו שאלות רבות מצד חברי הכנסת, בין השאר לאור כך שעלה שייתכנו אזורים שבטווח קצר יאלצו נוסעים לשלם עבור כניסה ל-3 הטבעות, וכך שבתוך הטבעת הפנימית יהיה אזור שרוחבו 2 קילומטרים בלבד, כאשר היו חברי כנסת שסברו שמדובר בפגיעה חופש התנועה עבור תושבי המקום.

קראו גם:  שבעה פצועים, ביניהם ארבעה ילדים ונערה, בתאונה חזיתית במושב שדי תרומות

נציג האוצר הסביר כי רוחב 2 הקילומטרים הינו במקום מאוד ספציפי וכי התוואי תוכנן "כך שיכלול כמה שיותר נסיעות הכוללות כניסה לאזור הגודש ואזורי תעסוקה, אך היו מקומות בהן בגלל נתיבי הכבישים היה צורך בהזזה מסויימת של התוואי", עוד הוסבר כי התכנון היה של טבעת פנימית, 5 קילומטרים ממנה טבעת נוספת, ו-10 קילומטרים ממנה עוד טבעת. עוד הוצג כי שטח הטבעת הפנימית הינו כ-20 קילומטר רבוע.

במשרד האוצר ומשרד התחבורה הסבירו כי מתווה החוק משרטט הגדרות כלליות לקביעת הטבעות, וכי התכנון בפועל יכלול התאמות לפי הסכמות השרים. נוכח הדברים קרא יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר למשרדים להבהיר בצורה ברורה יותר לקראת הדיון הבא את הגדרות הטבעות, וכי הסעיפים ידונו לאחר מכן בשנית.

קראו גם:  המשטרה סגרה עסק למכירת מכוניות בהוד השרון לאחר שהוצת יממה קודם לכן
צילום: חדשות MivzakLive

הוסיפו תגובה לכתבה

רוצים לכתוב באתר או לנהל טור?
לחצו כאן ושלחו לנו הודעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
דילוג לתוכן