בריאותמבזקים

"לא להתחסן זה להמר על הבריאות שלכם": קמפיין חדש במגזר החרדי

נמשכת מגמת הירידה במדדי התחלואה מנגיף הקורונה, לצד עליה במספר המתחסנים מדי יום, ובמטרה להגביר את קצב ההתחסנות בקרב הציבור החרדי, מעלה היום (חמישי)מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות, קמפיין חדש המציג את נתוני התחלואה הקשה בדגש על הפערים בין חולים מחוסנים ללא מחוסנים, כאשר לא מחוסנים מהווים את הרוב המכריע של התחלואה הקשה. הקמפיין נושא את המסר "לא להתחסן – זה להמר על הבריאות שלכם".

על פי הנתונים המתפרסמים, 82% מהחולים הקשים מתחת גיל 60 אינם מחוסנים כלל, 16% הינם מחוסנים באופן חלקי עם 2 מנות חיסון ורק 2% מהחולים הינם מחוסנים ב-3 מנות חיסון.

אלו נתונים דרמטיים לאור העובדה כי בישראל חיים 4.97 מליון נפש בגילאי 12-60, כאשר רק 695,000 מתוכם לא התחסנו כלל, ולמרות זאת, קהילת ה'לא מחוסנים' מאכלסת את רוב מחלקות הקורונה בבתי החולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם בקרב החולים הקשים בגילאי 60 ומעלה, הנתונים מדברים בעד עצמם כאשר 62% מתוכם אינם מחוסנים כלל, 26% מחוסנים חלקית ב-2 מנות ו-12% בלבד מחוסנים באופן מלא.

גם כאן מדובר בנתון מדהים לנוכח העובדה שבישראל יש 1.49 מליון איש בני 60 ומעלה. כאשר בסך הכל 65,000 מתוכם לא התחסנו כלל ובכל זאת הם רוב רובה של התחלואה הקשה.

"להתחסן זה לציית לדעת תורה, להתחסן זה לשמור על הבריאות, זה לסייע לכולנו לשמור על השגרה ולהתחסן זה לחיות. לא להתחסן זה להמר על הבריאות שלכם" נכתב בקמפיין המתפרסם בעיתונות החרדית.

המטה החרדי: "שוב ושוב הוכח שמי שמצייתים לגדולי ישראל שהורו להתחסן בכל הגילאים, בחיסון הראשון השני והשלישי, קיימו את מצוות 'ונשמרתם' וזכו להגנה טובה יותר מפני תחלואה קשה על פני מי שהולכו שולל על ידי כזבני החיסון ומפזרי השקרים וההפחדות. הצגת הנתונים בשקיפות מלאה חשובה במיוחד, ומספקת תמונת מצב חד-משמעית בנוגע ליעילות החיסונים, המונעים תחלואה קשה ולא עלינו אף מקרי מוות".

באדיבות מטה ההסברה למגזר החרדי במשרד הבריאות
Back to top button