מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בטרומית: המכון לרפואה משפטית באבו כביר יפעל גם בשבתות

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק האנטומיה והפתולוגיה (תיקון – חובת רצף פעילות בגוף שנותן שירות לנתיחת גוויה), התשפ"א- 2021 של חברי הכנסת ווליד טאהא, מנסור עבאס ומאזן גנאים. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 62 חברי כנסת לעומת 46 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע לקבוע כי גוף שעוסק בנתיחת גופה, יפעל במשך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. עוד מוצע לקבוע כי ההוראה לפיה לא ייכללו במניין חמש השעות של המתנה ממועד מתן ההודעה על הפטירה ועד ביצוע הנתיחה ימי שבת וחג של העדה הדתית שאליה משתייך בן המשפחה של הנפטר, לא תחול לגבי בן משפחה מוסלמי.

בדברי ההסבר נכתב: "המרכז הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר הינו המכון המרכזי בארץ המקיים ניתוחים פתולוגיים, בנסיבות של מוות לא טבעי. ימי הפעילות של המרכז הלאומי לרפואה משפטית הם בימים א' עד ה' בשעות 08:00 עד 18:00, וביום ו' משעה 8:00 עד 15:00. על כן, אחרי שעות הפעילות ובמהלך סוף השבוע, לא מתבצעות כלל נתיחות שלאחר המוות, אלא במקרים חריגים. לכן קיימים מקרים, שבהם גופות הנפטרים מועברות ליקיריהם לקבורה מספר ימים לאחר פטירתו של האדם, דבר המהווה הפרה של ערכי דת האסלאם שמצדדת בקבורה מהירה של הנפטר כחלק מכבוד המת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"ג ווליד טאהא: "אני מביא היום הצעת חוק להסדרת עבודת המכון הפתולוגי אבו כביר בצורה שהיא תבטיח את זכותו האחרונה של האדם לפני שטומנים אותו באדמה. על פי כל ההלכות ועל פי כל הדתות, כבוד נותנים לאדם מת בהעברתו לקבורה מהירה. מה שקורה בפועל זה ש- 20% מתושבי המדינה שאינם יהודים לא הצליחו להביא את יקיריהם המתים לקבורה מהירה.

מהרגע הראשון שנכנסתי לכנסת אני מקבל פנויות בצורה מתמדת על-כך שצריך להסדיר את עבודת המכון הזה בצורה שתבטיח את הכבוד של המתים הלא יהודים. אנחנו מדברים על סוגיה שהיא א-מפלגתית וא-פוליטית, אני לא מתכוון להתנגח על זה עם אף אחד, אני מתכוון לעשות דבר פשוט וזה לכבד את המת בהבאתו לקבורה מהירה בצורה שלא תשאיר אותו לעתים יומיים או שלושה במקררים של המכון הפתולוגי אך ורק בגלל שהוא לא יהודי."

ח"כ משה גפני התנגד: "המכון לרפואה משפטית פועל לא רק שישה ימים בשבוע הוא גם פועל חצי יום, הוא לא פועל בלילה ובערב, הוא גם פועל רק במקום אחד. מדינה מתוקנת ונורמלית שחבר כנסת מציע ההצעה כדי לפתור בעיה של המוסלמים , מחפשת פתרון לא מביאה חקיקה. הצעת החוק הכוונה שלה נכונה, היישום שלה כחוק הוא טעות ממדרגה ראשונה. זה מס שפתיים ששר הבריאות משלם לך כדי להגיד לך אני תומך בזה."

מקור לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
Back to top button