מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר: הארכת הוראת השעה להקמת יחידה ייעודית לשחרור אסירים ממאסרים קצרים

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה, את הצעת חוק שחרור על תנאי ממאסר. 15 חברי כנסת תמכו בחוק, ורק אחד התנגד.

מוצע להאריך בשנתיים נוספות את תוקף הוראת השעה, הנוגעת להקמת יחידה ייעודית לשחרור אסירים ממאסרים קצרים, חלף המנגנונים הקיימים. הארכת הוראת השעה נועדה להמשיך ולבחון את ההסדר החדש טרם ניתן יהיה לקבוע אם להפכו להסדר של קבע.

בדברי ההסבר נכתב: "בתקופת הוראת השעה היחידה פועלת בשירות בתי הסוהר, ומהניסיון המצטבר מתקופת הפעלתה נראה כי עבודת היחידה אכן הביאה לייעול בקבלת ההחלטות בעניין שחרורם על־תנאי של האסירים שעניינם מובא לפניה, וכי עבודתה מסייעת באופן משמעותי לעמידה בלוחות הזמנים הנדרשים לשם קבלת החלטה בעניינם. עם זאת, בתקופת הוראת השעה השפיעו על עבודת היחידה אירועים הנובעים מההתמודדות עם נגיף הקורונה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב בהודעה: "לצד זאת, עלו לאחרונה רעיונות שונים לשם טיוב המודל, אשר מצריכים ליבון ודיון, ואשר אין אפשרות להשלימם במועד לפני פקיעת הוראת השעה. בשל האמור, ולנוכח הצורך בהרחבת מסד הנתונים לגבי פעילותה של היחידה, לשם קבלת החלטה בשאלה אם יש להפוך את הוראת השעה להוראת קבע, לבטלה או לתקנה, ובשים לב לצורך לבחון וללבן הצעות לשינויים במתכונת עבודת היחידה, מוצע להאריך את תוקפה של הוראת השעה בשנתיים נוספות".

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח