חדשות הארץמבזקים

נשיא המדינה ורעייתו אירחו את טקס פתיחת שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן  

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום (ראשון) בבית הנשיא את טקס פתיחת שנת הפעילות התשפ"ב של האגודה למלחמה בסרטן. באירוע השתתפו חברת הכנסת עידית סילמן, ראשי האגודה, מתנדבים, חולים ומחלימים. עוד נשאו דברים באירוע סגנית יו"ר האגודה למלחמה בסרטן מירי זיו וכן שדא סעיד עבד אל, מחלימה צעירה מסרטן השד.
 
הנשיא פתח ואמר: "מיכל ואני שמחים מאד לארח אתכם כאן, בפעם הראשונה בתפקידנו החדש. מזה למעלה משישים שנה מקיימת האגודה למלחמה בסרטן את המבצע השנתי של ״הקש בדלת". למעלה משישים שנה של נקישות מלאות תקווה ושל פתיחת דלתות, ולבבות לרווחה. אני זוכר היטב את הסיפורים על הקמת האגודה למלחמה בסרטן, מדודתי האהובה – אחות אמי – סוזי אבן, אשתו של אבא אבן המיתולוגי, שהייתה הנשיאה המייסדת, והאגדית, אם יורשה לי, של האגודה. אלה היו סיפורים של נחישות, של יוזמה, ובעיקר של תחושת שליחות מפעמת ומעוררת השראה, בה מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך."

נשיא המדינה ורעייתו אירחו את טקס פתיחת שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן  
צילום: חיים צח/ לע״מ
 
הנשיא הוסיף ואמר: ״ריבוי הסוגים והמוטציות, שהתפתחו מאד לצערנו, מאז החלה האגודה לפעול, העובדה שהיא לא מבחינה בין דם לדם ובין אדם לאדם הופכת רבים וטובים לחברים באותו מועדון מפוקפק של "קבוצת הסיכון" שלה. בדיוק בגלל זה אנחנו כאן, על מנת להזכיר שהמלחמה בסרטן היא המלחמה של כולנו. יחד."
 
"על השנים הראשונות כתבה דודתי סוזי כי "הדרמה והטרגדיות היו מנת חלקן של המשפחות שנשאו את סבלן בצער, בדממה ובחוסר יכולת לפעול". כיום, אמנם איננו יכולים לצער- אך איננו דוממים, איננו חסרי אונים, אלא אנו נלחמים יחדיו. כולנו מכירים ממעגל קרוב חולים ומחלימים, ולמרבה הכאב, נושאים בלבנו גם פנים ושמות יקרים של אלו שלא זכו להחלים מהמחלה האיומה הזאת. אך גם רבים מאד שמחלימים או חיים היטב ובכבוד לצד המחלה. מחקרים פורצי דרך, חקיקה רגישה ותומכת, הסברה מעולה להגברת מודעות ולקידום גילוי מוקדם ומציל חיים של המחלה, ורשת שלמה של הדרכה תמיכה, ליווי וטיפול גופני ונפשי לחולים, למחלימים, ולבני משפחותיהם, הם רק חלק מהעשייה הענפה והמפוארת שמקדמת ללא לאות של האגודה למלחמה בסרטן." המשיך הנשיא הרצוג.

נשיא המדינה ורעייתו אירחו את טקס פתיחת שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן  
צילום: חיים צח/ לע״מ
 
הנשיא הודה לכל העוסקים והעוסקות במלאכת הקודש הזו, ובראשם למתנדבים ולמתנדבות, ולעובדי ומנהיגי האגודה והוסיף: ״בשמי ובשם רעייתי מיכל, אני מאחל לכולם – חולים ומחלימים, מבוגרים וילדים, משפחות גיבורות מכל רחבי הארץ, ולכל בית ישראל, שנזכה השנה לבריאות איתנה בנפש ובגוף בארץ ובעולם כולו. שנה טובה ובריאה, חזקו ואמצו!"
 
שדא סעיד עבד אל, מחלימה צעירה מסרטן השד סיפרה על חווית המחלה וההחלמה שלה: ״כשהאיברים היו חלשים, זה כמו ללכת אל הלא נודע. הרגשתי שזה כמו לידה ראשונה, רק שומעים על זה, הגיע הזמן גם לחוות. עברתי כימו ראשון בהצלחה התחלתי להרגיש שהגוש התחיל להצטמצם, אחרי כימו שני אין גוש יותר, אין יותר שמחה ממני. ב-MRI אחרי כימו רביעי "לא היה זכר לגוש הוא נעלם" הגוף שלי לא מאכזב. המשכתי בטיפול בכדי להשיג, גוף נקי מסרטן. בדיוק היום, ה-3.10 סיימתי כימותרפיה. עברתי ניתוח כריתה חלקית, הקרנות וסוף סוף שמעתי את המשפט המיוחל, את בריאה מהאונקולוגית כשישבתי מולה עם קרחת יפה וחיוך מנצח. ניצחתי את הסרטן!״
 
עוד הוסיפה בהתרגשות: ״היום אני מבינה שהסרטן לא היה משבר, אלא מתנה מאלוהים, הוא רצה אותי יותר חזקה, משפיעה יותר ותורמת יותר. לפעמים החיים מכים בך עם לבנה על הראש, אך אסור לאבד אמונה, אני האמנתי ובחרתי בחיים, התחזק בי הרצון לתת, לתמוך, לשתף ולתת אופטימיות ותקווה. רציתי להחזיר טוב לחברה שהכילה אותי ותמכה בי. כאישה ואמא אני מבינה שלפעמים אנחנו לא ממקמות את עצמנו בראש הפירמידה, אבל אני מאמינה שאמא טובה היא אמא בריאה, ובכך אני מבקשת מכל אישה תקשיבי לגוף שלך, תבחיני באיתותים ולכי להיבדק.״
 
נשיא המדינה ורעייתו אירחו את טקס פתיחת שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן  
צילום: חיים צח/ לע״מ
Back to top button