מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש הממשלה כינס את קבינט הקורונה: אנחנו ניערך לווריאנט שעוד לא קיים

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס היום (ראשון), את ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה).

מדברי ראש הממשלה, בפתח הדיון: "אני שמח לראות פה את כולם אחרי החגים ושמח כמו תמיד שנשמע את כולם. חברים, החדשות טובות. התחלנו לבלום את הדלתא, אבל דווקא עכשיו מסוכן להרפות. דווקא כשהנגיף מתחיל בנסיגה אסור לנו לתת לו להתאושש. צריך להמשיך לנהל את המצב באופן הדוק, לא לשדר לציבור שמורידים מסכות אלא להיפך. אני מרגיש שבימים האחרונים הציבור מתחיל להבין את המדיניות שהממשלה הזאת מובילה, בעקביות, מאז התפרצות הדלתא."

"ישראל פתוחה, ככל האפשר, כלכלה פתוחה, ככל האפשר, מסה של בדיקות, מסה של חיסונים ובוסטרים, ניהול הדוק ודינמי של המצב ואחריות אישית של האזרחים. המשימה הקרובה והדחופה ביותר בעיניי היא לסיים כמה שיותר מהר עם הבידודים ההמוניים בבתי הספר בקרוב. הילדים צריכים להיות בבית הספר, לא בזום ולא בבידודים שאינם נחוצים. ההורים צריכים להיות מסוגלים לצאת לעבודה ומשפחות זקוקות ליציבות, לדעת מה קורה איתן מחר בבוקר." המשיך רה"מ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף בנט ואמר: "לכן, למדנו ברצינות מה עושים בבריטניה, בגרמניה, בארה"ב. אני אומר פה בצורה ברורה – הבידודים ההמוניים במערכת החינוך צריכים להסתיים כמה שיותר מהר. כרגע אנחנו מכינים תשתית של מיליוני בדיקות אנטיגן שיאפשרו את זה. אנחנו נעקוב אחרי הפיילוט והפיילוטים הנוספים שהתחילו בימים האחרונים, ונקבל החלטה בקרוב."

בנט התייחס לשיעור ההתחסנות הנמוך בחברה הערבית ואמר: "עוד דברים שנדון בהם – מבצע החיסונים בחברה הערבית, שאנחנו צריכים להגביר בה את היקף ההתחסנות, ושם עיקר הבעיה כרגע. בנוסף, מבט ליום שאחרי, בזהירות: איך הפעם אנחנו נכנסים לשגרה, בצל מגפה עולמית, אבל בלי לפרק את כל המערכות, בלי אווירת "סוף קורס". מה שהולך – יכול גם לחזור. אנחנו גם ניערך לווריאנט שעוד לא קיים, מה שאנחנו מכנים "אומגה", או וריאנט עוקף חיסון, שזה התרחיש הרע מכל. אבל גם במצב הזה אנחנו כמדינה לא סוגרים את הבסטה, אנחנו צריכים לדעת להתנהל. הכל יכול לקרות."

בסיום דבריו אמר: "וכמובן, אנחנו ממשיכים לדאוג שהמחסנים שלנו יישארו מלאים, ושיש מלאי רציף של חיסונים ותרופות. העבודה היא טובה מאוד. אני רוצה לברך את אנשי מערכת הבריאות שעומדים בחזית יום יום, בבתי החולים, בקופות החולים, במשרד עצמו, ובכלל את כל האנשים שמעורבים מכל משרדי הממשלה השונים. זו באמת מערכה רב-מימדית ונדמה לי שאנחנו רואים עכשיו את האור בקצה המנהרה. אסור לנו להיות שאננים, אסור להרפות, וצריך עכשיו להאיץ את קצב ההתחסנות".

קבינט הקורונה
צילום: קובי גדעון / לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח