חדשות הארץמבזקים

המשרד להגנת הסביבה יקציב 50 מיליון ש"ח להסרת אסבסט ממבנים ישנים

המשרד להגנת הסביבה החל היום (ראשון) בפעילות הסברה וקורא לבעלי מבני ציבור ישנים לבדוק הימצאות של אסבסט פריך, המשרד יתמוך בהסרת האסבסט הפריך בסכום כולל של עד 50 מיליון שקל – ובתום תקופת התמיכה תבוצע אכיפה.

רעות רבי, מנהלת אגף אסבסט ורישום כימיקלים במשרד להגנת הסביבה: "המשרד להגנת הסביבה פעל רבות עד היום כדי להביא למודעות בעלי המבנים במוסדות ציבוריים, עמותות ורשויות מקומיות, את חובתם על פי חוק לאתר אסבסט פריך שהותז כבידוד אקוסטי במבנים ישנים ולהסירו. עשרות מבנים התגלו, וכעת המשרד תומך כספית ויוצא בפעילות הסברה כדי להאיץ את פעולות האיתור ולהסיר את הסיכון לציבור הישראלי מחשיפה לסכנת סיבי האסבסט בשהותו במבני ציבור".

המשרד להגנת הסביבה תומך במסגרת קול קורא בבקשות תמיכה בהסרת אסבסט פריך ממבני ציבור, ומקצה 50 מיליון שקל לתמיכה בעמותות וברשויות מקומיות שבבעלותן מבני ציבור שבהם נמצא אסבסט פריך מותז כבידוד אקוסטי. גובה התמיכה עומד על עד 3,500 שקל למ"ר במבנה, ועד 90% מסך העלות הכוללת. התמיכה היא לתקופה מוגבלת ולאחריה תבוצע אכיפה כנגד בעלי מבנים אשר לא ביצעו סקר ולא הסירו את האסבסט הפריך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כצעד משלים, המשרד להגנת הסביבה יחל בפעילות הסברה לבעלי מבני ציבור שבנייתם החלה עד סוף שנת 1984, כדי ליידע אותם על החובה בחוק לבדוק את הימצאותו של אסבסט פריך בתקרת המבנה ואת החובה להסירו. פעילות ההסברה שמבצע המשרד באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית, תבוצע ברדיו ובדיגיטל, בשפות העברית והערבית, ותדגיש את התמיכה של המשרד בהסרת מפגעי האסבסט הפריך המותז במבני ציבור. כל זאת כדי להאיץ את איתור המבנים ואת הסרת הסיכון לציבור.

צילום: אירה אלימלך, המשרד להגנת הסביבה
Back to top button