חדשות הארץמבזקים

ליברמן: מי שבוחר שלא להתחסן ולא להיבדק ניתן להוציא אותו מעבודה ודינו כדין 'מתפטר'

שר האוצר ויו״ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ לפני זמן קצר (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו את עיקרי ההחלטות על התו הירוק.

דברי ליברמן: "החלת התו הירוק על המשק הישראלי. בימים האחרונים מתקיים שיח ער בנושא החלת תו ירוק על עובדים במשק הישראלי. ולכל המשתתפים באותו שיח אני מציע קודם כל להתייחס לעובדות כפי שהן והעובדות הן כדלקמן:
1. ההחלטה בנדון התקבלה בקבינט הקורונה בתאריך 30.8 פה אחד, כאשר כלל השרים הצביעו בעד.
2. ההחלטה חלה על תחומי הבריאות, הרווחה, החינוך ומקומות בהם מקבלי השירות חייבים בתו ירוק.
3. ההחלטה קובעת שלעובדים שבחרו שלא להתחסן שמורה הזכות לעד שתי בדיקות שבועיות כאלטרנטיבה לחיסון.
4. מי שבוחר שלא להתחסן ולא להיבדק ניתן להוציא אותו מעבודה ודינו כדין 'מתפטר'.
5. נכון להיום מתוך 678 חולים קשים רק כ-8% התחסנו באופן מלא כולל הבוסטר ורק כ-8% מהחולים שמחוברים לאקמו התחסנו באופן מלא.
אלו הם הנתונים היבשים לידיעת כולם. שבוע טוב."

עוד הוסיף שר האוצר: "לאלו שמאוד מתעניינים מצ"ב הסעיף הרלוונטי מתוך ההחלטה כפי שכתוב באתר משרד ראש הממשלה: להטיל על שרת הכלכלה והתעשייה לקדם תיקון לחוק פיצויי פיטורים, התשכ"ג-1963 כך שיובהר שבתקופה שבה חלה הגבלה לפי דין על כניסה למקום עבודה של עובד שאינו מציג אישור "תו ירוק", סיום יחסי העבודה שבין העובד למעסיקו הנובע מאי ביצוע עבודה כתוצאה מסירובו של העובד כאמור להציג "תו ירוק" ייחשב להתפטרות שאינה בדין מפוטר ואינו סיום של חוזה לתקופה קצובה. במסגרת זו ייבחן הצורך בתיקוני חקיקה משלימים לעניין זה לרבות לחוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות, התשס"א-2001."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"להטיל על שר הרווחה והביטחון החברתי לקדם תיקון לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשנ"ה-1995 (להלן – חוק הביטוח הלאומי) ולקבוע כי לעניין דמי אבטלה, בתקופה שחלה הגבלה כאמור בסעיף זה, יראו עובד שהפסיק את עבודתו בשל סירובו לעמוד בהגבלות "התו הירוק" כמי שהפסיק את עבודתו מרצונו בלי שהייתה הצדקה לכך לעניין הזכות לקבלת דמי אבטלה לפי סעיף 166(ב) לחוק הביטוח הלאומי, ואם הופסקו יחסי העבודה בינו לבין המעסיק באופן זמני – לא יראו אותו כמי שיצא לחל"ת ביוזמת המעסיק לעניין הזכות לקבלת דמי אבטלה לפי סעיף 177א לחוק הביטוח הלאומי." סיים ליברמן את דבריו.

צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה
Back to top button