חדשות הארץמבזקים

נשיא המדינה ורעייתו התארחו בסוכה של ארגון "שלוה": "המקום הזה מייצר תרומה עצומה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל התארחו ביום חמישי, י"ז בתשרי, 23 בספטמבר, בסוכה של ארגון "שלוה" בירושלים. בביקורם פגשו את מייסד ונשיא הארגון קלמן סמואלס, את חניכי ומתנדבי הארגון ואת להקת הארגון, להקת "שלוה" שביצעה את השיר החדש שלהם ״תישמר״, המדבר על בריונות ברשת ומחרוזת שירי ארץ ישראל.

ארגון שלוה הוקם לפני כשלושה עשורים על ידי קלמן סמואלס ואשתו מלכי, כאשר בנם, יוסי סמואלס, שאיבד את מאור עיניו, את היכולת לשמוע ואת כושר התנועה העצמאי הצליח ללמוד לתקשר עם סביבתו. הארגון שם לו למטרה לטפל בילדים נוספים עם מוגבלויות שונות, לשלבם בחברה ולסייע לבני משפחותיהם בהתמודדות עם המורכבויות הכרוכות בגידולם.

צילום: קובי גדעון/לע"מ

אביו של הנשיא, הנשיא השישי חיים הרצוג, נפגש לפני כשלושים שנה עם יוסי סמואלס, בנם של מייסדי שלוה והצטלם עמו. במפגש העניק יוסי לנשיא את התמונה שצולמה אז.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא התייחס לעשייה המבורכת של ׳שלווה׳ ואמר: ״המהלך המדהים שנוצר כאן זו העובדה שהבוגרים של המקום הזה משתלבים בכל מיני מערכות חיים שונות שלפני 10 ו-20 שנה אף אחד לא חלם שזה אפשרי. זוהי בעצם התרומה העצומה לאנושות שהמקום הזה מייצר. העובדה שלהקת שלוה מפרסמת את המקום הזה כאור לגויים ואור לכל עם ישראל זאת עוד זכות גדולה מאוד. האדם מחפש משמעות ואתה רואה את המשמעות שהמקום הזה נותן לאנשים עם נכות או מוגבלות. אז תודה לכולכם, ושתהיה לכולנו שנה טובה, חג שמח ובשורות טובות.״

צילום: קובי גדעון/לע"מ

הנשיא שוחח עם חניכי ומתנדבי הארגון ושמע מהם על פעילות הארגון, על חשיבותו ועל חוויותיהם האישיות. בין החניכים שפגש היו גם אור גל, בן 9, שמתמודד עם עיכוב התפתחותי חמור, אוטיזם ואפילפסיה ועדי אלימלך, שהגיעה לארגון לאחר שנפלה בחג הסוכות לפני מספר שנים ונותרה משותקת. הם סיפרו לנשיא על הקשיים עימם הם מתמודדים ועל הסיוע שהם מקבלים בארגון.

בנוסף לילדים, פגש הנשיא גם את אורטל קארפ בת ה-26 שנמצאת בארגון מאז גיל 6, וסיפרה לו על ההתבגרות בארגון ועל ההשתלבות בחברה הישראלית ובשוק התעסוקה. הנשיא שוחח עימה על שילובם של בעלי מוגבלויות וחשיבות מעורבותם.

צילום: קובי גדעון/לע"מ

קלמן סמואלס נשיא ומייסד ארגון שלוה הוסיף: "את הנשיא ורעייתו מיכל אנו מכירים כבר שנים רבות והם שותפים לעשייה שלנו. לאורך כל הכרותינו זכינו להכיר אדם שמתייחס לכולם בגובה העיניים, קטנים וגדולים וכמובן שגם בתור נשיא אתה ממשיך באותו הקו החברתי, המשלב והרגיש. הסיפור של שלוה הוא סיפור שממחיש את האימרה שלעיתים האמונה בניסים גורמת להם להתגשם, ואמנם בשביל להגשים את החלומות צריך אמונה אבל גם אנשים נוספים שיאמינו ויתמכו ואתם, כבוד הנשיא ורעייתו, האמנתם בנו מאז ומתמיד, ועל כך אנו מוקירים לכם תודה גדולה מאוד.״

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח