מבזקיםמשפטי/פלילי

תושב חיפה מואשם בחטיפת וסחיטת פקידת בנק בעיר: "הדביק מטען דמה לבטנה"

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד משה שובל (69) תושב חיפה בגין חטיפה, סחיטה באיומים, ניסיון שוד, תקיפה, זיוף, עבירות מין ועוד.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד לנא נעום נאסר, הנאשם, לקוח בסניף בנק בחיפה בו עבדה פקידה ילידת 1989 החליט לשדוד את הבנק. הנאשם תכנן לחטוף את הפקידה, לסחוט ולאיים עליה, כדי לאלצה לשדוד את הבנק לפי הוראותיו. בתחילת חודש ספטמבר, זייף הנאשם תעודה של חוקר פרטי מטעם הבנק, הגיע לביתה של הפקידה, ובקש ממנה להתלוות אילו למתקן סודי לצורכי חקירה בעניין מעילת כספים בבנק. הפקידה הסכימה להתלוות אילו ונכנסה לרכב. הנאשם נסע עם הפקידה ובדרך אף כיסה את עיניה במסכת בד תוך שטען בפניה בכזב כי אסור לה לדעת איפה ממוקם המתקן. הנאשם נכנס למחסן ששכר, הושיב את הפקידה על כיסא כשעיניה מכוסות, ולאחר כמה זמן תקף אותה באמצעות טייזר חשמלי, קשר את שתי ידיה באמצעות אזיקונים לידיות הכיסא, והדביק סלוטייפ על פיה.

בשלב זה, הציג הנאשם בפני הפקידה מצג כוזב לפיו הוא חלק מחבורה של ארבע אנשים אשר מבצעים שודים בארץ וכי באמצעותה הם מתכוונים לבצע שוד נוסף בבנק. הנאשם המשיך והסביר לפקידה כיצד יתבצע השוד והנחה אותה מה עליה לעשות תוך שאיים עליה. לאחר מכן הדביק הנאשם מטען דמה לבטנה של הפקידה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אחרי שלוש שעות, לקח הנאשם את הפקידה לסניף הבנק בו היא עבדה, תוך שהוא מאיים עליה שיפגע בפרטיותה ויגרום למותה בפיצוץ המטען אם לא תשדוד את הבנק לפי ההנחיות שלו. הנאשם , חכה לה בקרבת הבנק, נתן לפקידה פלאפון והשאיר אותו מחובר כדי שתעביר למנהל הבנק, הפקידה נכנסה לבנק העבירה את הפלאפון למנהל, ושם דרש הנאשם מהמנהל סכום של שלוש מיליון ש"ח ואיים עליו כי אם הוא לא ימסור לידי הפקידה את סכום הכסף המבוקש תוך שלוש דקות, הנאשם יפוצץ את המטען המחובר לפקידה ועוד שני מטענים נוספים שהונחו בסניף מבעוד מועד. המנהל התקשר לקצין הביטחון ולמשטרה, ובהנחיית קצין הביטחון הסיר מעל הפקידה את המטען והניח אותו בכספת והורה לעובדים וללקוחות הבנק להתפנות מהמקום. כשהבין הנאשם שהתוכנית נכשלה עזב את המקום. בהמשך היום, נעצר הנאשם כשהוא נוסע ברכב בדרכו לתל אביב.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח