מבזקיםצבא וביטחון

גנץ: הברית שלנו עם ארה"ב היא תוצר של יחסים עמוקים של מערכות הביטחון

שר הביטחון בני גנץ פתח היום (חמישי) את אירוע "סוכת שר הביטחון" ביחד עם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה באירוע הוקרה לרגל 30 שנה לגרעין צבר של תנועת הצופים, ביחד עם עולים שהגיעו ארצה בכדי להשתתף במלחמת העצמאות

במסגרת דבריו אמר שר הביטחון: "דוד בן גוריון אמר פעם בשפה מאוד תכליתית – "מדינת ישראל לא תהיה פיקניק". כל מי שחי את אתגרי הביטחון שלנו מבין שהוא צדק. מדרום, מצפון, וממזרח, מקרוב ומרחוק, אויבינו ממשיכים לנסות ולפגוע בנו. לכן עלינו להמשיך לבצר את ביטחוננו, להעמיק את הבריתות שלנו עם העם היהודי בתפוצות, ועם מדינות העולם ובראשן ידידתנו הטובה ביותר ארצות הברית. הברית שלנו עם ארצות הברית, היא תוצר של יחסים עמוקים של מערכות הביטחון, שנשענת על אינטרסים ביטחוניים משותפים ומעל הכל ולפני הכל, על ערכים משותפים."

צילום: טל עוז, משרד הביטחון

עוד אמר: "כך היה וכך ימשיך להיות. לצד היחסים האסטרטגים עם מדינות העולם ועם יהדות התפוצות, אנו חייבים לשמר את צה"ל כצבא החזק ביותר באזור עם האנשים הטובים ביותר שאפשר ובהם אתם, שהגעתם לכאן במטרה לשמור על כך. אז גם אם זה לא פיקניק, נזכור שקיומה של מדינת ישראל, שמירה עליה ועל החזון של מייסדיה, הם צו מוסרי, ערכי ומעשי עבור כולנו. צו שהנחילו לנו הוותיקים שנמצאים איתנו כאן, ואנחנו שממשיכים לשאת אותו הלאה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה אמרה באירוע כי: "ישנם רגעים מזוקקים שאני מרגישה גאווה ענקית בכל רמ"ח איברי להיות חלק מעם ישראל. היום כשאני רואה אתכם חניכי וחניכות גרעין צבר זהו רגע שכזה. אתם שבחרתם לעלות לישראל ולהתגייס לצה"ל, אתן ואתם ההוכחה שהעם שלנו הוא עם שאולי לא כולו יושב בציון אבל הוא עם שערב זה לזה. אנחנו שמחים בכם צעירים וצעירות ורוצים שתדעו שאתם לא בודדים – אנחנו במשרד העלייה והקליטה ובמשרד הביטחון כאן אתכם ובשבילכם. אני מודה לשר הביטחון בני גנץ על הלב הגדול והפעילות הרבה למען החיילות והחיילים הבודדים ובפרט העולים החדשים. נמשיך לתת לכם החיילות והחיילים העולים גיבוי וסיוע כדי שאתם תוכלו להתרכז במשימתכם גיוס לצה"ל, שמירה על ביטחון ישראל והמשך בניית החיים לאחר הגיוס כאן איתנו בישראל."

צילום: טל עוז, משרד הביטחון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח