מבזקיםמשפטי/פלילי

תושב נתניה מואשם בזיוף וסחר תעודות מתחסן לקורונה: "הכל למען בצע כסף"

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בפתח תקווה, כתב אישום כנגד אנדרגה אלמייהו (29) מנתניה בגין זיוף בנסיבות מחמירות, ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מעשה העשוי להפיץ מחלה, זיוף ועבירות נוספות, זאת לאחר שהציע דרך רשת "טיקטוק" שירות של זיוף תווים ירוקים (תעודות מתחסן) תמורת תשלום. כמו כן הוגש כתב האישום גם כנגד ארז נחשון (51) וביתו אביה נחשון (19) מאלעד ונגד אוריאל פוזנר (24) מבית שמש, לאחר שפנו לאנדרגה אלמייהו כדי לקבל מידיו תעודות מתחסן מזויפות.

על פי המתואר בכתב האישום, שהוגש בידי עו"ד תומר שטינברג, הנאשם פרסם באופן אנונימי ברשת "טיקטוק" שירות של זיוף תעודות מתחסן לנגיף הקורונה (תו ירוק). בהמשך לכך, זייף המשיב מספר תעודות מתחסן וסיפק אותם ללקוחותיו על פי בקשתם, בתמורה ל-200 ₪ עבור כל תעודה מזויפת, במספר הזדמנויות, אשר מפורטות בכתב האישום.

באחד המקרים, ובהמשך לפרסום בטיקטוק, פנו הנאשמים ארז ואביה נחשון, אב וביתו, במטרה לשכור את שירותיו של אלמייהו, על מנת שיזייף עבור אביה תעודת מתחסן. לשם כך העבירו לו השניים פרטים ומסמכים שונים ובתמורה העביר להם אלמייהו תצלום של התעודה המזויפת באמצעות היישומון טלגרם. במקרה אחר, זייף אלמייהו תעודת מתחסן עבור הנאשם אוריאל פוזנר, והעביר לו תצלום של התעודה המזויפת באמצעות הטלגרם. במקרה נוסף, זייף אלמיהו תעודות מתחסן עבור שתי ידידותיו, אותן העביר להן באמצעות יישומון WhatsApp. בהמשך לכך, גם זייף עבור אחת מהן אישור בדבר ביצוע בדיקה רפואית להימצאות הנגיף בגופה, והעביר לה תצלום של אישור זה באמצעות יישומון WhatsApp.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך למקרים שתוארו ולפרסום שהפיץ אלמייהו בטיקטוק, הופעל סוכן משטרתי אשר יצר עימו קשר במספר הזדמנויות, תחת שמות שונים, וביקש כי יזייף עבורו תעודות מתחסן הכוללות פרטים בדויים. לאחר העברת הפרטים ע"י הסוכן, זייף אלמייהו בכמה הזדמנויות תעודות מתחסן עם הפרטים האמורים, העביר תצלום של התעודות המזויפות לסוכן באמצעות הטלגרם, ובתמורה לכך העביר הסוכן לאלמייהו תשלום במועדים שונים.

בקשת מעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל לכתב האישום כנגד אלמייהו, ציין עו"ד שטינברג כי "המשיב הציע לציבור הרחב באמצעות יישומון הטיקטוק את שירותיו בזיוף תעודות מתחסן, ובהמשך זייף עבור אחרים שאינם מחוסנים תעודות מתחסן, הכל למען בצע כסף ומבלי שכלל נתן את הדעת לפוטנציאל הנזק האדיר אשר נשקף ממעשיו ולאפשרות חשיפת אנשים תמימים, לרבות אוכלוסיות סיכון, לנגיף הקורונה. התנהגותו של המשיב מעידה על תעוזה רבה, היעדר מורא וכן על זלזול בוטה בהשלכות הבריאותיות אשר אפשריות כתוצאה מהדבקות בנגיף ומהתפשטותו בקרב הציבור".

צילום: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח