מבזקיםצבא וביטחון

אלוף משנה אלי סוחוליצקי הוא מפקדו החדש של בסיס חיל הים באשדוד

אלוף-משנה אלי סוחוליצקי נכנס לתפקיד מפקד בסיס אשדוד של זרוע הים במקומו של אלוף-משנה אמיר גוטמן, אשר כיהן בתפקיד זה בשנתיים האחרונות. טקס חילופי המפקדים נערך אמש (ראשון), בבסיס אשדוד בראשות מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה ובהשתתפות מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה: ״זו זירה דינמית המצריכה מהלכים נבונים מצד הפיקוד הצעיר והבכיר, זו זירה בה כל אחד ואחת משפיע על התוצאות – להן משמעות והשלכות מהרמה הטקטית ועד הרמה האסטרטגית של מדינת ישראל. אמיר, פיקדת על הזירה בחוכמה, תעוזה ובשותפות עם כלל גופי הביטחון – ובראשם לוחמי פיקוד הדרום. בשיאה של תקופת הפיקוד ניהלת מערכה עצימה, מבצע ׳שומר החומות׳ – בה פעלנו בתנופה התקפית לצד הגנת ברזל. עשית זאת באופן מעורר הערכה, תוך השקעה יוצאת דופן, הפיקוד על הזירה המורכבת מצריך ערנות מתמדת, לילות רבים ללא שינה, הבנת פרטים קטנים מחד, ומאידך התמצאות בתמונה הרחבה והכוללת. אלי, אתה האיש הנכון להובלת הזירה המתעתעת הזו, בה באמת הבלתי צפוי – הוא הצפוי. מהיכרותי איתך, אני משוכנע כי יש בידך הכלים הנכונים לנהג את הספינה בתבונה ובאומץ״. 

מדברי מפקד בסיס אשדוד היוצא, אלוף-משנה אמיר גוטמן: ״בשנתיים האחרונות ניצבנו בפני אתגרים רבים, החוט המקשר בין המערכה ב'חגורה שחורה', סיכולי הברחות ימיות, הקורונה ומבצע ׳שומר החומות׳ נשען על תכונות בסיסיות שלנו כצבא, כזרוע וכיחידה. החתירה למגע, הדרישה מעצמינו לנצח בכל מגע ובכל עימות יחד עם יכולת להשתנות בצורה מהירה היא הבסיס ליכולת התמודדות עם האתגרים המשתנים ללא הרף. סוחו ידידי – אתה האדם המתאים ביותר, בעל הכישורים הנכונים למלא תפקיד מורכב זה. בזכות ניסיונך בזירה יחד עם התכונות הנדרשות של הובלת אנשים, חתירה למגע ויכולת להשתנות. אין לי ספק כי תוביל את הזירה להצלחה בכל עימות לו תידרש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי מפקד בסיס אשדוד הנכנס, אלוף-משנה אלי סוחוליצקי: ״אני מתחייב בפניכם אנשי הזירה, לשאת באחריות ולהגן על הגבול הימי, תוך שמירה על כבוד האדם, במסירות והפעלת שיקול דעת. אפעל כדי לשמור על השקט מהים, ולהיות דרוך למלחמה בכל יום נתון. אני מודה על האמון שניתן לי, ואעשה כמיטב יכולתי לעמוד במשימות שינתנו לי. אמיר הנהיג את הזירה בעוצמת מיוחדת – מבצעית ואנושית גם יחד. בגישתו הצנועה והאסרטיבית פיקד והגן על תושבי הדרום מהים וגם במבצעי 'חגורה שחורה' ו'שומר החומות'".

קורות חייו של אלוף-משנה אלי סוחוליצקי: נולד בשנת 1978 ,והתגייס בשנת 1996 לקורס חובלים.
2002-2004 – שירת כמפקד יחידת גף סיורי ים.
2004-2006 – שירת כמפקד אח״י חרב.
2006-2008 – שירת כמדריך הראשי בקורס חובלים.
2012-2014 – שירת כמפקד פלגה 916.
2014-2016 – שירת כמפקד פלגה 32 בשייטת 3.
2016-2018 – שירת כמפקד בית ספר לקצינים של זרוע הים.
2019-2021 – שירת כראש מחלקת המבצעים של זרוע הים.
אלוף-משנה אלי סוחוליצקי הינו בוגר המכללה לבטחון לאומי של חיל הים האמריקאי, ובעל תואר ראשון בהנדסה תעשייה וניהול מאוניברסיטת חיפה. סוחוליצקי נשוי ואב לשניים.

קורות חייו של אלוף-משנה אמיר גוטמן: נולד בשנת 1975 ,והתגייס בשנת 1994 לקורס חובלים.
2003-2004 – שירת כמפקד פלגה 915.
2004-2005 – שירת כמפקד אח"י חץ.
2008-2010 – שירת כמדריך הראשי בקורס חובלים.
2010-2012 – שירת כמפקד אח"י אילת.
2012-2014 – שירת כמפקד פלגה 33 .
2014-2016 – שירת כמפקד קורס חובלים.
2017-2019 – שירת כנספח זרוע הים בוושינגטון.
2019-2021 – שירת כמפקד זירת אשדוד.
אלוף-משנה אמיר גוטמן הינו בוגר המכללה לביטחון לאומי של חיל הים האמריקאי, בעל תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה. גוטמן נשוי ואב לארבעה.

אלוף משנה אלי סוחוליצקי הוא מפקד בסיס חיל הים באשדוד
צילום: דובר צה"ל
אלוף משנה אלי סוחוליצקי הוא מפקד בסיס חיל הים באשדוד
צילום: דובר צה"ל
אלוף משנה אלי סוחוליצקי הוא מפקד בסיס חיל הים באשדוד
צילום: דובר צה"ל
אלוף משנה אלי סוחוליצקי הוא מפקד בסיס חיל הים באשדוד
צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח