מבזקיםמשפטי/פלילי

סוכן סמוי של המשטרה הביא להפללת ראש כנופיית פשע ומעצר 16 חשודים נוספים

משטרת ישראל גייסה סוכן סמוי שחצה את הקווים, לאחר שבמשך שנים היה עבריין משפיע באחד מכנופיות הפשיעה, והביא להפללתם של ראש כנופיית הפשיעה וחשודים נוספים בעבירות פשע.

בתום חקירה סמויה שארכה כשלושה חודשים ונוהלה על ידי היחידה המרכזית של מרחב לכיש במחוז הדרומי ובליווי פרקליטות דרום (פלילי), יצא ביממה האחרונה לדרך שלב 'הפיצוח', ומעצרם של 17 חשודים (שנות 20-50, אשדוד, רמלה, פזורה בדואית), ובהם ראש כנופיית פשיעה המתגורר בעיר אשדוד, ומשפיע באופן ישיר על מפת הפשיעה בכלל הארץ.

הסוכן שגויס למשימה וכונה בשם 'ניקיטה' על ידי מפעילי הסוכנים של משטרת ישראל, הינו עבריין שפעל במהלך השנים האחרונות ברובד המשפיע של כנופיית פשיעה, והוא אותר בנקודת זמן מכריעה, בה זיהו מפעילי הסוכנים את נקודת ה'אל חזור' אליה נקלע, וסיפקו לו דרך מוצא, שנבנתה והותאמה בקפידה, על מנת לשמר את מעמדו בתוך כנופיית הפשיעה והעבריינים שהיה מוכר בקרבם, ובשלב זה החלה ההפעלה הממוקדת והצמודה, במהלכה שוגר לבצע עסקאות בתחום הסחר בנשק, אמצעי לחימה וסמים מסוכנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
סוכן סמוי של המשטרה פעם במשך חודשים ובעקבות כך נעצרו 16 חשודים
צילום: דוברות המשטרה

מטרת העל שהוגדרה במרחב לכיש במסגרת הפעלת הסוכן, הייתה למוטט את יכולותיו ויסודותיו של אחד מכנופיות הפשיעה המשפיעות באופן ישיר על מפת הפשיעה בארץ ועל חיי האזרחים, ולפעול באופן 'כירורגי' תוך ביצוע עסקאות עם אותם עבריינים הפועלים תחת אותה כנופיה הפועלת באופן היררכי, שעיקר עיסוקה היה 'בקווי' סחר בסמים, סחיטה באיומים של 'דמי חסות' תוך נקיטת אלימות פיזית קשה ואכזרית, סחר ושימוש באמצעי לחימה, ובדרך זו להביא להפללתו של העומד בראשו.

סוכן סמוי של המשטרה פעם במשך חודשים ובעקבות כך נעצרו 16 חשודים
צילום: דוברות המשטרה

במרכז החקירה בה הופעל הסוכן, עומדת עבירת פשע המייחסת לחשוד המרכזי, מי שמוגדר כראש הכנופיה, חשד של חטיפת אדם ואיומים על חייו וחייהם של נוספים על ידו ועל ידי עבריינים הפועלים תחת חסותו. הסוכן שוגר על ידי מפעיליו בימ"ר לביצוע מגוון עסקאות עם יעדים מודיעיניים שנבחרו בקפידה, במהלכן באמצעות מעמדו ושמו, הצליח לרכוש מהם 2 אקדחים, תחמושת וסמים מסוכנים מסוג 'קריסטל', MDMA ומריחואנה בכמויות גדולות.

סוכן סמוי של המשטרה פעם במשך חודשים ובעקבות כך נעצרו 16 חשודים
צילום: דוברות המשטרה
סוכן סמוי של המשטרה פעם במשך חודשים ובעקבות כך נעצרו 16 חשודים
צילום: דוברות המשטרה

במהלך היממה האחרונה, עם מתן האות, פשטו כוחות המשטרה ובהם לוחמי המסתערבים של מג"ב דרום והימ"מ, על בתיהם של החשודים, שם נתפס נשק מאולתר וסמים מסוכנים, והם נעצרו לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב לכיש.

סוכן סמוי של המשטרה פעם במשך חודשים ובעקבות כך נעצרו 16 חשודים
צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, אמר בטקס ה'פיצוח': "המאבק של משטרת ישראל בארגוני הפשיעה נמצא בראש סדר העדיפויות הארגוני.
העבירות שמבצעים החברים בארגוני הפשיעה, משפיעות על כלל אזרחי ישראל, על איכות החיים ועל תחושת הביטחון של הציבור. במסגרת המלחמה עליה הכרזנו, אנחנו פועלים עם מירב היכולות ומיטב האמצעים שעומדים לרשותנו, חלקם ידוע וגלוי אך חלקם הגדול נסתר מהעין. גם במערכה הזו אנו נוקטים בשיטת "בתחבולות תעשה לך מלחמה".

"מטרת העל במסגרת הפעלת הסוכן , הייתה למוטט את יכולותיו ויסודותיו של אחד מארגוני הפשיעה המשפיעים באופן ישיר על מפת הפשיעה בארץ ועל חיי האזרחים. במהלך פעילותו של הסוכן הופללו 17 חשודים, ובהם ראש ארגון פשיעה בעבירות חמורות של סחר בסמים, אמצעי לחימה, עבירות אלימות חמורות, סחיטה, חטיפה ואיומים. לא נאפשר לסכסוכים בין העבריינים לסכן אזרחים חפים מפשע ונמשיך לעשות הכל בכדי להביא את העבריינים לדין ואל מאחורי סורג ובריח לשנים רבות. לסוכן שעומד במרכזה של הפרשייה אני רוצה להודות על אומץ הלב, על התושייה ועל כך שבזמן קצר יחסית הצליח להביא תוצאות מרשימות, יחד עם המעטפת המשטרתית שפעלה איתו ובליווי הפרקליטות, באופן שמוטט את ארגון הפשיעה. בהזדמנות זו אבקש להודות למפקד המחוז, למפקד המרחב, ולמפקד ימ"ר לכיש, על הובלה מקצועית וערכית של המבצע".

ממ"ז דרום ניצב פרץ עמר, אמר: ״היחידה המרכזית של מרחב לכיש פועלת לילות כימים לטיפול בסכסוכים בין קבוצות הפשיעה שהשפיעו על הרחוב. תכנית ׳עונת הקציר׳ שילבה את כל רבדי המשטרה החל מתחנת המשטרה באשדוד ועד לרובד המחוז הדרומי על כל הכלים העומדים לרשותו והביא לפירוק כנופיית הפשיעה שביקשה לתפוס אחיזה בשטח. אנו עומדים פה היום בטקס הפיצוח לאחר שבלילה נעצרו אחרוני החשודים והועברו לחקירה ומבינים פעם נוספת את החשיבות הרבה של הפעילות המשטרתית הסמויה שהתקיימה בחודשים האחרונים להשבת הביטחון.״

ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום, אמר: "הפעלת סוכן היא מלאכת מחשבת אשר לה נדרשת מיומנות גדולה, בהגדרת המטרה, במיפוי העבריינים הבכירים ביותר המשפיעים על הפשיעה החמורה, במקצוענות ומקצועיות תוך בניית סיפור כיסוי מתאים ושמירה על חשאיות מוחלטת. בחירתו של האדם הנכון לשמש כסוכן הנה מלאכה הדורשת מיומנות גדולה. חשיפתו של הסוכן לאחר סיום פעילותו, מערערת את ביטחונם של העבריינים בשל הקרבה האינטימית בין העבריין לסוכן, שלעיתים הוא מחבריו הקרובים ביותר של העבריין אותו הוא מפליל."


צילום: דוברות המשטרה


צילום: דוברות המשטרה

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח