מבזקיםצבא וביטחון

תחקיר התקרית האלימה בחברון: הקצין יינזף פיקודית

היום (ראשון) התקיים תחקיר בעקבות ההפגנה האלימה שהתקיימה ביום שישי האחרון במרחב החטיבה המרחבית "יהודה". התחקיר בוצע בראשות מפקד אוגדת איו״ש, תת-אלוף יניב אללוף והוצג למפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס.

מהתחקיר עולה כי הכוח הצבאי הותקף באלימות על ידי מספר מפגינים, אשר ניסו לעורר פרובוקציה, זאת במטרה לחבל בפעילות הכוח. עוד עולה מן התחקיר, כי הכוח ביצע מאמצים רבים באופן מילולי ובאמצעים לפיזור הפגנות על מנת למתן את ההפגנה.

המפגינים אשר החלו לחסום את ציר הכניסה למאחז, ניסו לתקוף את החיילים, קיללו, איימו ואף נשכבו על גלגלי כלי הרכב הצבאיים וסרבו להתפנות, זאת על אף שמפקד הכח ביקש לפנות את ציר התנועה ולמנוע את החיכוך בין המתיישבים למפגינים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חרף אלימות המפגינים, בתחקיר עלה כי ההחלטה להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות מסוג הלם וגז כלפי מפגינים אשר בכוונתם לייצר פרובוקציה שכזו, הינו שגוי, וכך גם כיסוי עיניו של אחד המפגינים שנעצר. בנוסף, הודגש בתחקיר שככלל מול אזרחים ישראליים יפעלו שוטרי משטרת ישראל ושוטרי משמר הגבול. חיכוך ומגע בין חיילי צה״ל לאזרחים ישראלים יתקיים רק בלית ברירה.

מפקד הכוח באירוע הוא קצין מוערך ועתיר זכויות. בתחקיר נקבע כי הקצין טעה ופעל באופן שלא היה מחויב המציאות ואינו תואם את נורמות צה״ל. לאור זאת הוחלט כי הקצין יינזף פיקודית על ידי מפקדיו. לקח נוסף מהתחקיר, הוא כי יש לפעול לכך שהטיפול מול אזרחים ישראליים ייעשה ככלל על ידי משטרת ישראל.

הסרטון שמופיע ברשתות החברתיות הוא חלקי בלבד, מגמתי, ואינו משקף את הפרת הסדר והאלימות שהופעלה כלפי הכוח הצבאי. עם זאת, בתחקיר נקבע כי התנהלות הקצין חרגה מן המצופה. מסקנות התחקיר הופקו ויילמדו בשטח על מנת למנוע הישנות מקרים מעין אלו.

אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

תגובה אחת

  1. אני תומך בעבודת הקצין. ממשלת הבוגדים הזו המגובה על ידי שמאלנים וטרוריסטים ערבים מבאסת יותר ויותר. היה צריך להכות את הצעירים המרושעים בכוח. אבל אפילו אנחנו האזרחים לא מסוגלים להגיב. זו גם בושה. כשהאנשים שותקים וסובלים מעוולות פסיבית זה לא טוב.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח