מבזקיםפוליטי / מדיני

מחאה נגד צירופו של ראפר לקמפיין ממשלתי: "מסריו העיקרים הם שנאה, בדלנות ואנטישמיות גסה"

משרד הרווחה והביטחון החברתי בראשות השר מאיר כהן משתף קמפיין בכיכובו של תאמר נאפר, מוזיקאי המגדיר עצמו "פלסטיני בעל אזרחות ישראלית", להובלת קמפיין בחברה הערבית בנושא קו סיוע ויעוץ טלפוני.

בשיר מוכר של הלהקה DAM אותה הוא מוביל ששמו "מין אירהאבי' (מיהו הטרוריסט, בעברית) – מאשימה הלהקה את ישראל בגזל ("איך אני המחבל כשלקחתם את אדמתי?" ו"גזלתם את כל רכושי כשאני חי במולדתי"),רצח ("אתם רוצחים אותנו כמו שרצחתם את אבותינו" ו"בטח שכחתם שקברתם את הורינו תחת חורבות בתינו"), משווה את ישראל לנאצים ("אתם דמוקרטיה? יותר כמו הנאצים") ומסרים מסיתים נוספים.

בשיר נוסף של הלהקה, "יש להם רק טנקים" שביצעו הם שרים "הם הורסים את בתינו והורגים את ילדינו", "הציונות הכושלת היא גזענית וטרוריסטית", והשיר נסוב סביב האינתיפאדה ורצון להביס את הציונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במערכון משנת 2014 ששודר בחו"ל בהפקת Juice Rap News ובעל ניחוח אנטישמי מובהק, נטען שישראל גוזלת אדמות, מבצעת פשעים נגד האנושות, הורגת מחבל חמאס "תמים", היהודים מוצגים כמי ששולטים באמריקה ומשתמשים בכסף שלה ל"פשעים" שלה. להקת 'dam' מופיעה במערכון זה ומספקת רוח גבית לשקרים ולהסתה, וכן קוראים בקולם לתמיכה בתנועת החרם.

בנוסף, נפאר לקח חלק בשיר וקליפ ובו קריאה להשתמטות וקריאה לבני נוער ערבים לא לשרת בצה"ל ובשירות לאומי. בפזמון הם שרים: "לקחו לנו את האדמה, לקחו לנו את הזהות, הלבישו אותנו בנעליים ובמדי צבא…יש לך פצצות תאורה, אבל עדיין אין תאורה ברחוב שלך". בהמשך השיר הם שרים: "יש לי חלום לסיים את שלטון המדינה היהודית".

בחודש אפריל 2019, תועד נפאר במהלך הופעה בארצות הברית אומר "אני לא יכול להיות אנטישמי לבד, בואו ננסה יחד".

תנועת אם תרצו באמצעות ראש אגף מדיניות ומחקר אלון שוורצר פנתה במכתב לשר הרווחה בדרישה לעצור מיידית את שיתוף הפעולה עם נאפר: "לא ייתכן שמשרד הרווחה ישתף פעולה זמר שמסריו העיקרים הם שנאה, בדלנות ואנטישמיות גסה", כתבו בתנועת 'אם תרצו' לשר מאיר כהן. במכתב מבקשים אנשי הארגון לברר האם קיבל נאפר תשלום עבור השתתפו בקמפיין.

במכתב מבהיר שוורצר כי:"במקום שמשרד הרווחה ישתף פעולה עם אומנים שמקדמים מסרים של פיוס, דו-קיום, והבנה, המשרד בחר לשתף פעולה עם זמר המקדם שיח של שנאה, הסתה, קריאות להשתמטות וסרבנות, כינוי מדינת ישראל כ"נאצית" ותמיכה בתנועת החרם נגד ישראל! אנו סומכים ובטוחים שבמידה והדבר חשוב, ישנם אמנים ערבים או בני מיעוטים אחרים מאמינים ופועלים בשותפות גורל עם מדינת ישראל ואזרחיה ובמידת הצורך נשמח לעזור במציאת אמן שכזה. לאור הנ"ל, אנו דורשים שבאופן מידי וללא דיחוי יבוטל השיתוך פעולה עם הזמר הקיצוני תאמר נפאר."

ח"כ איתמר בן גביר הזהיר במכתבו לשר הרווחה כי "מדובר במוזיקאי קיצוני, לאומני ומסית הידוע במסרים האנטישמיים והאנטי-ישראליים שלו, שתומך בגלוי ב- BDS, תנועה הקוראת לחרם על מדינת ישראל ומגדיר את עצמו: "פלסטיני בעל אזרחות ישראלית והשווה את ישראל לנאצים".

ח"כ בן גביר הביא דוגמאות נוספות במכתבו: "נאפר תועד לפני כשנתיים במהלך הופעה בארצות הברית אומר "אני לא יכול להיות אנטישמי לבד, בואו ננסה יחד". וכך למשל להקת "דם" אותה הקים, פרסמה בשנת 2001 שיר בשם "מין ארהאבי?" ("מי הטרוריסט") אשר מאשים את ישראל בטרור כנגד הפלסטינים, מצדיק את פעולות הטרור הפלסטיניות באינתיפאדה הראשונה במדיניות הכיבוש הישראלית ואף משווה את ישראל לגרמניה הנאצית.

בסיום הדגיש בן גביר במכתבו כי "במילים אחרות, מדינת ישראל לוקחת לקמפיין רשמי, על חשבון כספי משלמי המיסים, אנטישמי תומך טרור שקורא להחרמתה. אין זאת אלא יריקה בפרצופו של הציבור הישראלי", ובקש לאור הממצאים להפסיק את ההתקשרות עם תאמר נאפר באופן מידי."

ארכיון: צילום: דוברות הכנסת – נעם מושקוביץ'
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח