צרכנות

אילו כישורים צריך כדי להיות אנליסט נתונים

חושבים על הסבה להייטק? כיום עומדים בפניכם מספר תפקידי מפתח שלא בהכרח מצריכים ידע בכתיבת קוד והיכרות עם שפות תכנות שונות. אחד מהתפקידים הללו הוא מנתח נתונים – שמשלב בין ידע בעולמות הניהול לבין זיקה טכנולוגית – ומהווה את המפתח להצלחת פרויקטים טכנולוגים המתמקדים במערכות בינה מלאכותית.

מנתח נתונים – המקצוע שיוביל את העתיד

בשנים האחרונות אנחנו רואים כיצד ארגונים מבססים החלטות ניהוליות על סמך איסוף נתונים. עסקים משקיעים סכומי כסף נכבדים במערכות לאיסוף וניתוח מידע ונעזרים בתרשימים, גרפים ומסכי עבודה כדי "לראות" את הפרטים מאחורי התמונה ולהבין את המגמות והתופעות שקורות "מתחת לפני השטח". מערכות אלו לא יכולות לתפקד ללא אנליסט נתונים, שמאפיין ומתאים אותן לצרכים הארגוניים. כדי להיות אנליסט נתונים מוצלח נדרש לשלב בין הבנה עסקית עמוקה לבין ידע טכנולוגי מקיף, שאותו ניתן ללמוד בהכשרה מקצועית ממוקדת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אפיון מערכת עסקית מתקדמת

מהותו של אנליסט הנתונים היא לאפיין מערכת BI (בינה מלאכותית) עסקית בכלים טכנולוגים מתקדמים. מערכת בינה מלאכותית נועדה לאסוף מידע מאינספור מקורות שונים – פנים וחוץ ארגוניים – לעבד את המידע במנוע רב-עוצמה ומהיר, למיין, לסנן ולהציג אותו בהקשר הנכון. כדי לצלוח את המשימה יש להבין קודם לכן את הזירה העסקית לרבות הלקוחות, הספקים, המתחרים, המשאבים, הגורמים הפועלים בתוך הארגון, תהליכי עבודה ונהלי העבודה, ערכים ומטרות. לאחר מכן יש לאסוף את דרישות הארגון ולתרגם את צרכיו המקצועיים לכלים טכנולוגיים שיקלו עליו את תהליכי העבודה וייסעו לו לראות את "התמונה הגדולה".

בשלב הבא אנליסט הנתונים נדרש לוודא שמשתמשי המערכת יוכלו לבצע בה שימוש שוטף, עליו להדריך, לכוון ולסייע לכל אדם בין אם הוא בקיא בעבודה עם כלי BI ובאין אם לא – לתחקר באופן עצמאי וחופשי לחלוטין את הנתונים ולהפוך את כלי העבודה לחלק מהותי מיום עבודתו.

עבודה עם כלי טכנולוגי מתקדם

אנליסט נתונים לומד לעבוד עם כלי BI מתקדם הכולל אינספור אפשרויות לתצוגה אינטואיטיבית של מידע – עליו לשלב גרפים, סמלילים, תרשימים ולבטא נתונים בבהירות מרבית תוך שמירה על סביבת עבודה דיגיטלית נטולת הסחות דעת. לשם כך עליו להכיר כלים עיצוביים, לבחון את חווית השימוש במערכת ולהחליט אילו נתונים למשוך, מאיזה מקור ולאיזה שדה כדי לוודא שהנתון יופיע בהקשר ובמיקום הנכונים. את ההבנה הטכנולוגית הוא משיג באמצעות השתתפות בהכשרה מקצועית מובנית וממוקדת, שכוללת התנסות מעשית באפיון מערכת והיכרות עם מקרי בוחן להרחבת ארגז הכלים המקצועי.

עצמאות ויחסי אנוש

אנליסט נתונים עובד באופן עצמאי אל מול הנהלת הארגון ונדרש לגשר בין פערים שונים הקשורים לרצונות ולצרכי הארגון לבין יכולות המערכת. עליו למצוא פתרונות טכנולוגים מהירים לדרישות שעולות ולשקף אותן בבהירות. לשם כך עליו לסגל יכולת למידה מהירה, לקבל הדרכה מקצועית שוטפת ולהגדיר באופן ענייני ופשוט כל דרישה ודרישה. אין ספק שמעבר ליכולות ניהוליות וזיקה טכנולוגית עליו להיות איש של אנשים, אדם שיודע לסלול דרכים ולגשר בין אי-הבנות, אדם רהוט בעל יכולות ניתוח, שאינו חושש מעבודה עצמאית ולא פחות חשוב להיות אדם שנעים לעבוד אתו.

לסיכומו של עניין, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ועסקים רבים בוחרים לבסס את תהליכי העבודה שלהם על סמך נתונים עולה הביקוש לאנשי מפתח המשלבים בין ידע מעשי-טכנולוגי לבין הבנה עסקית עמוקה. מנתח נתונים הוא אחד מתפקידי המפתח המרכזיים המשלבים בין יכולות נוסף ליכולות חברתיות ושיתופיות התורמות להצלחת העבודה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח