חדשות הארץמבזקים

רה"מ בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים: "אין יסודות יותר חשובים מאחדותנו וערבותנו זה לזה"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר הבוקר (ראשון) בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים בהיכל הזיכרון בהר הרצל בירושלים: "גם היום, 48 שנים אחרי, אין לנו יסודות חשובים יותר מאלו: אחדותנו וערבותנו אחד לשני. למדנו זאת במלחמת יום הכיפורים, ואנחנו נוכחים בכך בכל יום מחדש. גם מה שקרה הבוקר, כשכוחות הביטחון השלימו את לכידת ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, זו דוגמא טובה, קטנה אמנם, לתופעה שעליה דיברתי עכשיו: הבריחה עצמה היא תקלה חמורה – מודיעינית, מבצעית ומערכתית. אבל מרגע שיש תקלה, קודם כל מתגייסים, ביחד. בשלב הראשון – מול האויב, על מנת להשיב את ההרתעה, ואחר כך לתקן פנימה את מה שצריך, ויש מה לתקן".

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא גם הוא דברים: "רבים מן הלקחים שהציבה בפנינו מלחמת יום כיפור רלבנטיים גם היום, והם חייבים להיות לנו תמרור אזהרה. עלינו לעשות הכול – כדי שהפתעה כמו זו של מלחמת יום הכיפורים לא תחזור על עצמה. אסור לנו לשגות בקונספציה, עלינו להיות מוכנים תמיד למלחמה, ולא להחמיץ שום הזדמנות לשלום. לא לזלזל באויבנו ולא לשגות באשליות. אנחנו מחויבים לשאול שאלות תמיד. להיות דרוכים ומוכנים לכול תרחיש. ידינו האחת על ההדק ובו זמנית, ידינו השנייה ובה עלה של זית מושטת לשלום. מדינת ישראל פעלה ופועלת בשני המישורים הללו."

עוד אמר הנשיא הרצוג: "אכן, עוצמתנו הביטחונית אינה מוטלת בספק. גם בימים אלה, לא ינום ולא ישן שומר ישראל. כוחות הביטחון צה"ל, המשטרה, ארגוני המודיעין, אינם שוקטים ופועלים כל העת בשמירה על אזרחי ישראל. כאן המקום גם להודות לכוחותינו כולם, על התעוזה, הנחישות והיצירתיות בלכידת המחבלים. אותה עוצמה ביטחונית מבוססת בין היתר גם על הקשר האמיץ וההדוק אותו אנו מקיימים עם שכנותינו: בראשן מצרים וירדן, וכעת מדינות נוספות ממרוקו ועד המפרץ – בעקבות הסכמי אברהם. השינוי המדיני והאזורי הזה, והבריתות החשובות הללו, הם בלי ספק חלק מהמענה לבדידות המדינית ממנה סבלנו ערב המלחמה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון, בני גנץ, נשא גם הוא דברים "בנינו ובנותינו אשר נפלו במלחמה הקשה מכולן, פתחו בגבורתם את השער, והם מגש הכסף שעליו נבנתה עוצמתה של מדינת ישראל. כולנו חבים להם את הזכות להיות כאן היום, במדינה משגשגת וחזקה. על כולנו מצווה לזכור אותם, ולהזכיר לעצמנו את המחויבות לוודא בכל יום שמותם לא היה לשווא. להיות ראויים בדרך חיינו ובאופן פעולתנו לקורבן הנורא שלכם, עבור המדינה. לצד הנופלים ופצועי צה"ל, אנו זוכרים היום גם את נעדרי מלחמת יום הכיפורים. אנו פועלים כל העת כדי להשיבם ארצה. זהו צו מוסרי להם ולמשפחותיהם שאנו מחויבים לו כלפיהם וכלפי כל השבויים והנעדרים."

בנאומו התייחס למעצר המחבלים שנמלטו מהכלא: "את חשיבות הכוחות שבשטח והעליונות המודיעינית, מימשנו הלילה במבצע המעצר של המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע על ידי צה"ל, השב"כ והימ"מ. אני מבקש לשבח את כל הכוחות שפעלו ועדיין פועלים על ביצוע מדויק ומקצועי, רוח הלחימה ונחישות הפעולה לאורך כל השבועות האחרונים."

גנץ הוסיף: "ישראל לא מעוניינת לפגוע בשגרת החיים של מיליוני פלסטינים ביהודה ושומרון ואף שואפת להמשיך בצעדים שישפרו ויחזקו את הכלכלה, הבריאות והביטחון האישי שלהם. גם בעזה, נאפשר לשני מיליון אזרחים מרקם חיים בסיסי. לצד זאת ולפני זאת, אנו ערוכים לשמור על ביטחון אזרחי ישראל. אם יהיו ארגוני טרור שינסו להרים את ראשם על גבם של התושבים הפלסטינים – אנו נפעל מולם בעוצמה ונפגע במפגעים ובשולחיהם."

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
Back to top button