מבזקיםצבא וביטחון

לאחר שבועיים: כוחות הביטחון לכדו את שני המחבלים הנותרים שנמלטו מכלא גלבוע

שני המחבלים האחרונים מתוך השישה שנמלטו מכלא גלבוע בערב ראש השנה נעצרו הלילה (ראשון) במבצע משותף של צה"ל עם השב"כ והימ"מ, זאת בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת.

במהלך הלילה, נכנסו כוחות צה"ל, ימ״מ, שב״כ וסיירת 'חרוב' למרחב העיר ג'נין, ביצעו פעולות בידוד וכיתור שכללו ירי סביב המבנה בו הסתתרו המחבלים הנמלטים איהם, כמאמגי ומנאדל איניפיעאת, שיצאו כשהם אינם חמושים וללא התנגדות. יחד עם המחבלים נעצרו שני סייענים. המעצר בוצע בעקבות מודיעין מדוייק שהתקבל משב"כ והצביע על המבנה בהם הסתתרו השניים בג'נין. מנאדל ואיהם ו-2 סייעניהם הועברו לחקירת שב"כ.

בעת יציאת הכוחות מהעיר התפתחו הפרות סדר במספר מוקדים במהלכן מפרי הסדר יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות וכן חמושים ירו במרחב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על המבצע בפיקוד המרכז פיקד תת-אלוף יניב אלאלוף, מפקד אוגדת יהודה ושומרון. בחפ"ק אלוף-משנה אריק מויאל, מפקד חטיבת 'מנשה'.

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בירך: "כשבועיים לאחר הבריחה מהכלא, וכשבוע לאחר שהצלחנו לשים את היד על 4 מחבלים בשטח ישראל, הצליחו הלילה לוחמי הימ"מ במבצע משותף יחד עם השב"כ וצה"ל לאתר את שני המחבלים הנותרים בבית בג'נין ולעצור אותם. מאז שנמלטו פעלה משטרת ישראל, בהובלת מחוז הצפון של המשטרה, בתגבור כוחות רבים, יחד עם שאר ארגוני הביטחון, בפריסה רחבה של אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, תוך מצוד מודיעיני, חקירתי ומבצעי והודות לשיתוף הפעולה יוצא הדופן בין כל הארגונים, משטרה, שב"כ וצה"ל הצלחנו יחד לסגור מעגל. ככל שהזמן חלף ידענו שמקום הימצאותם הוא בג'נין. נערכנו במשך מספר ימים לפעילות המורכבת, והלילה לאחר שהתקבל המידע לו חיכינו, ניתן האות לפעילות הכוחות כשבחזית לוחמי הימ"מ. מערכת הביטחון כולה ואנו, שוטרי ולוחמי משטרת ישראל המשטרה נמשיך לפעול באופן נחוש והתקפי למען ביטחון אזרחי ישראל."

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס לפעילות: "תם ונשלם. כל ששת המחבלים נתפסו ויחזרו לכלא, במבצע מרשים, מתוחכם ומהיר של השב"כ, המשטרה וצה"ל. אני רוצה להודות לכוחות הביטחון שפעלו, לילות כימים, גם בשבת ובחג, כדי להביא את האירוע לידי סיום. את מה שהתקלקל – אפשר לתקן".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, מסר: ״אני רוצה להודות למשטרת ישראל ולכוחות צה״ל והשב״כ המסייעים על השלמת המרדף, מתחילתו ועד סופו. מהמפכ״ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, ומפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, ועד אחרון לוחמי הימ״מ ושוטרי הסיור, אני גאה בכוחות על המיומנות שהובילה לאיתורם ולכידתם של ששת המחבלים הנמלטים״.

השר בר-לב הוסיף: ״המצוד תם בצורה מוצלחת אך המשימה עדיין לא נגמרה, יש לוודא שאירוע כזה לא יחזור על עצמו גם בעתיד – ולכן בימים הקרובים אביא לאישור הממשלה את הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית, שלה אורה לבדוק את השתלשלות הנסיבות שהובילו להתרחשות ההימלטות, מסקנות והמלצות באשר למכלול ההיבטים הפרטניים והמערכתיים שהאירוע עורר״.

דובר ארגון הטרור חמאס, האסם קאסם, אמר: "אנו מצדיעים ומחווים כבוד רב לגיבורי מנהרת החירות בכלא גלבוע, שהוכיחו את יכולתו של הפלסטיני לפעול בהתנגדות בכל הנסיבות ובכל הכלים. למרות מעצרם מחדש של גיבורי מנהרת החירות, מבצע זה יישאר עדות בלתי ניתנת להפרכה לשבריריותה וחולשתה של מערכת הביטחון הציונית וחוסר יכולתה לעמוד ברצונו של הלוחם הפלסטיני. מה שששת האסירים עשו היה גבורה גדולה, ג'יהאד גדול והישג גדול שיירשם באותיות אור בתיעוד הג'יהאד והמאבק של העם הפלסטיני שלנו. גדודי אל-קסאם על הבטחתו והבטחתו כי גיבורי מבצע מנהרת החופש שש יעמדו בראש עסקת החליפין, שהם ישוחררו עם ראש מורם מבתי הכלא וכיבוש הכלא הציוני עצמו פותחים את דלתות התא שלהם. העבודה לשחרור אסירים מבתי הכלא של הכיבוש תישאר בראש סדר העדיפויות של ההתנגדות".‌‌

צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח