מבזקיםצבא וביטחון

קצין צה"ל תועד דוחף מפגין שמאל קיצוני: "הרש"פ מתעמרת באמצעות פעילים אנטי ישראלים"

קצין צה"ל תועד אתמול (שישי) דוחף פעיל שמאל קיצוני סמוך למאחז אביגיל באזור דרום הר חברון. כתוצאה מהדחיפה נפצע המפגין.

פעילי השמאל טענו כי הם יצאו להביא מים לתושבי הכפר חמאמדה, לאחר שלטענתם ישראל ניתקה את אספקת המים למקום. החיילים ביקשו מפעילי השמאל הקיצוני, שהתפרעו וחסמו את הכביש כמדי יום שישי, לפנות את האזור אך הפעילים סירבו. לאחר התגרויות ופרובוקציות מצד המפגינים, לדברי הצבא, החיילים השתמשו ברימוני הלם וגז בניסיון לפזר את המפגינים.

מדובר צה"ל נמסר: "המפגינים חסמו את הציר, ניסו לתקוף פיזית את החיילים, קיללו ואיימו ואף נשכבו על גלגלי כלי הרכב הצבאיים. כוח משטרת ישראל נכח במקום ואף עצר חמישה מתפרעים. התנהלות הקצין כפי שמשתקפת בסרטון אינה תואמת את המצופה מקצין צה"ל. האירוע מתוחקר ויופקו הלקחים בהתאם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מארגון "עד כאן" נמסר בתגובה: "מזה שנים התקבעה שיטה בה הרשות הפלסטינית מתעמרת בחיילי צה"ל ובתושבי יו"ש באמצעות פעילים אנרכיסטים אנטי ישראלים הפועלים מטעמה ובתאום מלא עם הביטחון המסכל הפלסטיני, בכדי לייצר תמונות שיפגעו בישראל בזירה הבינלאומית. בלון הנרטיב השקרי של "פעילי זכויות אדם" התפוצץ מזמן והתגלה כקבוצה שפלה של שונאי ישראל שזכו לזכויות יתר משום מה. בהתמודדות עם ארגונים קיצוניים אלו כגון "תעאיוש", "לוחמים לשלום" "אנרכיסטים נגד הגדר", "שוברים שתיקה" ועוד, צה"ל נדרש לתת גיבוי לכוחות בשטח ולא להירתע ממכונת היח"צ וסוללות עורכי הדין שמפעלים גורמים קיצוניים אלו במימון מדינות אירופה. אנו מחזקים את ידי הקצין שפעל נכון ובאומץ ועצר את המתפרעים. אנו קוראים לרשויות הצבא לחקור את הקשר בין המתפרעים הקיצוניים, חבר הכנסת כסיף ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים".

ח"כ איתמר בן גביר תקף: "בצה"ל לא התאפקו להוציא הודעה ביום שבת בניגוד להנחיות ולא שכחו לציין כי האירוע בו החייל מילא את תפקידו יתוחקר, למרות שהחייל היה צריך להיות אגרסיבי יותר, כי ניסו לתקוף אותו. ההתנהלות של גורמים בצה"ל גורמת להמשך איבוד ההרתעה מול אוייבנו. אפנה לשר הביטחון כדי להפסיק את הפארסה הזו בה חיילי צה"ל צריכים לתת דין וחשבון על מילוי תפקידם, במקום שיקבלו צל"ש, כי הגיבו לתוקפנות נגדם".

ראש מועצת קרית ארבע חברון אליהו ליבמן לאחר התקרית בהר חברון לפיה קצין צהל דחף מפגין: "מדובר בקצין ערכי שהגיע כדי לשמור בטחון ישראל מול אויבים ומול קבוצות של אנרכיסטים שחברו לאויב ושרוצות להפר את הסדר. הקצין נהג במקצועיות לאורך כל הדרך, מדובר באנשים שחסמו צירים, הפרו את הסדר. מצופה מהדרג הצבאי והמדיני שידע לגבות כל מפקד ולוחם שנשלח כדי להגן ולשמור על בטחון ישראל. אם הדרגים הללו לא מסוגלים לכך אז יש כאן בעיה ערכית. המדידה לא מתחילה ונגמרת בסרטון שצולם נחתך ונערך באופן מניפולטיבי. אנחנו מגבים את אותו קצין וחייליו שמגיעים לשטח ופועלים ללא לאות כדי לשמור על חיי המתיישבים"

צילום: דובר צה"ל

2 תגובות

  1. קצין טיפש וחסר רחמים. התנהגותו האלימה מבישה וגורמת הנאה רבה לערבים שצפו באירוע.

  2. איזה גבר הקצין הזה שבוע הבא אני מתגייס אני רוצה להצטרף לחיילים האלה מה זה גולני ?
    אגב רואים שהמחבל נפל בכוונה על הפנים הוא לא שלח את הידיים קדימה איזה שקרן הוא

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח