בריאותמבזקים

ה- FDA אישר פה אחד מתן חיסון שלישי נגד קורונה לבני 65 ומעלה

לאחר שעות של דיונים המליץ אמש (שישי) מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), פה אחד על מתן החיסון השלישי (בוסטר) לאנשים בגילאי 65 ומעלה, לאנשים בסיכון ולעובדי מערכת הבריאות.

בתחילה הצביעו 18 חברי פאנל המומחים של מנהל המזון והתרופות האמריקאי על מתן החיסון השלישי לכלל האוכלוסייה כאשר 16 מהם התנגדו מול שניים שתמכו בכך. הנימוקים שניתנו היו כי טרם התקבלו נתונים מספקים על הנחיצות למתן החיסון לכלל האוכלוסייה אך מנגד כאמור ניתן אישור לבני ה-65 ומעלה ולקבוצות הסיכון.

בהודעת משרד הבריאות הגיבו להחלטת פאנל המומחים של ה-FDA לאחר מתן האישור ואמרו כי "בכך נתן ה-FDA תוקף למבצע החיסון השלישי אשר החל בישראל ובעקבותיה בקנדה, אוסטריה, גרמניה, צרפת ומדינות נוספות. הצגנו ל-FDA נתונים מחקריים על דעיכת החיסון והעליה במוגנות לאחר חיסון שלישי, עליהם נאמר שהם משכנעים. בישראל הוחלט לפעול באופן אחראי ומהיר בכדי לטפל בתחלואה הגוברת, וכך מוכיחים גם נתוני היעילות הגבוהים של מנת הבוסטר – המשיב את ההגנה מפני נגיף הקורונה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מוקדם יותר אתמול הודיע משרד הבריאות בישראל כי מעל 3 מיליון ישראליים התחסנו במנה השלישית וקרא למי שטרם התחסן להגיע לקבל את מנת הבוסטר. "החיסון הוכח כאמצעי היעיל ביותר במאבק בנגיף הקורונה, והוא זמין לכולם. כל מי שמתחסן מגן על עצמו, על משפחתו ועל סביבתו. חיסון ראשון, שני או שלישי – צאו להתחסן!" נכתב בהודעת משרד הבריאות.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 3,171 בני אדם אובחנו אתמול מאומתים לנגיף קורונה. כמו כן נבדקו לגילוי נגיף הקורונה 51,974 בני אדם. משרד הבריאות אף פרסם את נתוני החולים הקשים, נכון לאתמול, לפי קבוצות גיל לכל 100 אלף:

• בני 60 ומטה:

לא מחוסנים – 6.5
מחוסנים ללא מנת דחף – 1.8
מחוסנים עם מנת דחף – 0.4

• בני 60 ומעלה:

לא מחוסנים -155.4
מחוסנים ללא מנת דחף -34.7
מחוסנים עם מנת דחף -4.1

עוד עולה מהנתונים כי ישנם 658 חולים שמצבם מוגדר קשה, 182 מונשמים ו- 7,465 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

צילום: freepik

במגן דוד אדום המשיכו גם בסוף השבוע להפעיל את מערך הבדיקות המהירות (אנטיגן) וחלוקת ערכות האנטיגן ברחבי הארץ.

מד"א מפעילים כ-190 עמדות בדיקה מהירה (אנטיגן) ברחבי הארץ, בהם גם מתחמי היבדק וסע. הבדיקות המהירות המיועדות למי שאינו מחוסן או מחלים, מספקות תשובה בתוך כרבע שעה ומאפשרות ניפוק תו ירוק של משרד הבריאות למשך 24 שעות. ילדים בגילאי 3 עד 12 נבדקים ללא תשלום. ניתן למצוא את פירוט המקומות ושעות הפעילות של מתחמי הבדיקות המהירות של מד"א באתר מד"א https://www.mdais.org/101/Location-speed-tests יש לתאם תור באופן דיגיטלי בטלפון 3101* ע"י המענה הקולי האוטומטי.

בנוסף, וכחלק מההערכות לחזרה לבית ספר לאחר חופשת הסוכות, מגן דוד אדום יחד עם משרדי החינוך והבריאות ובסיוע השלטון המקומי ממשיכים בחלוקת ערכות לבדיקת האנטיגן לילדים בגילאי שנתיים ותשעה חודשים ועד גיל 12 ושלושה חודשים. הערכות יחולקו מחר (ו' 17.9) וביום ראשון (19.9) באמצעות מגן דוד אדום ובסיוע הסתדרות המורים בראשות המזכ"לית יפה בן דויד במוסדות הלימוד ועד ליום ה-29.9.2021 במתחמים לבדיקות מהירות ברחבי הארץ ובעשרות במתחמים נוספים כפי שמפורסם באתר מד"א https://www.mdais.org/101/antigen-children . על מנת לחסוך זמן בעמדות החלוקה, ניתן להירשם מראש באתר מד"א בכתובת https://co.mda.org.il/edu/login או בטלפון 5160*.

הבדיקה תתבצע על ידי ההורים בבית באופן עצמאי ביום רביעי 29.9.21, ערב החזרה של ילדיהם ללימודים, מיד עם תום חופשת הסוכות. בהתאם להנחיות משרד הבריאות תלמיד שיימצא חיובי בבדיקה המהירה, יידרש להגיע לבדיקת PCR בעמדות הבדיקה ברחבי הארץ.

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר ביום חמישי: "גם במהלך סוף השבוע הקרוב נפעיל, בשיתוף משרד הבריאות ובסיוע הרשויות, את מערך הבדיקות המהירות בתחנות מד"א ומוקדים מרכזיים נוספים ברחבי הארץ, אשר יאפשרו לאזרחי ישראל – בניהם ילדים רבים, להמשיך בחיי שגרה בצל הקורונה וליהנות מאירועים ומפעילויות שדורשות תו הירוק. על מנת להיערך לחזרה ללימודים לאחר חופשת הסוכות, אני קורא להורים להגיע למתחמי מגן דוד אדום שפועלים בשיתוף משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי ברחבי הארץ ולקבל ללא עלות את ערכות הבדיקה הביתיות."

בכתב העת הרפואי The New England Journal of Medicine פורסם כי במחקר ישראלי שנעשה על ידי צוות ממכון ויצמן למדע, משרד הבריאות, האוניברסיטה העברית, הטכניון, מכון גרטנר במרכז הרפואי שיבא ומכון KI, נמצא כי מתן מנת החיסון השלישית (בוסטר) כנגד נגיף הקורונה מעניק הגנה של פי עשרה ויותר מפני הדבקה ופי 20 מפני תחלואה קשה בהשוואה לאלו שחוסנו בשתי מנות בלבד ועברו חמישה חודשים או יותר מאז קבלת המנה השנייה.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח