בריאותמבזקים

"יד ביד": החל מבצע האשפוזים הביתיים של חיל הרפואה בצה"ל

כחלק מהמאמץ הלאומי למיגור הנגיף קורונה, פתח השבוע חיל הרפואה במבצע ״יד ביד״, במסגרתו מופעל מערך אשפוז ביתי לטיפול באזרחים חולי קורונה. 

המערך מבוסס על רופאים ורופאות ואחים ואחיות מכח האדם הסדיר של צה״ל. המערך, שפועל בסיוע הלוגיסטי של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה״ל, הוא שיתוף פעולה בין חיל הרפואה, משרד הבריאות וקופות החולים. מפקד המשימה הוא אל״ם ד״ר ארז קרפ, שכיהן גם כמפקד מבצע ״שבט אחים״, במסגרתו הקים חיל הרפואה מחלקות קורונה ברמב״ם. 

למשימה הוקצו עשרות צוותים, כשבכל אחד מהם רופא, אחות ונהג. הצוותים יבקרו על בסיס יומי בביתו של המטופל, תוך שהם מעניקים טיפול מקצועי ומקיף, מצויים בקשר רציף עם המטופל ומשפחתו של המטופל, ומגיעים לביקורים נוספים במידת הצורך. במקביל, מופעל מוקד המאויש על ידי אנשי רפואה וסיעוד צבאיים בכירים המאפשר מעקב רציף מרחוק אחרי המטופלים וקישור לקופות החולים השונות. למוקד שלוחות בכל אחד מהפיקודים המרחביים של צה״ל, אשר אחראיות לתכלול הסיוע הרפואי באותו מרחב גאוגרפי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מערך האשפוז הביתי מיועד בשלב זה לכ-250 מטופלים, וחיל הרפואה ערוך להרחיבו במידת הצורך. הקמת המערך צפויה להקל על העומס במחלקות האשפוז על בתי החולים ולחזק לטווח הארוך את הרפואה הקהילתית בישראל. הצוותים הרפואיים מופעלים באופן הדרגתי ובהתאם לביקוש, כאשר מתחילת המשימה העניקו טיפול רפואי מקיף למספר מטופלים מכלל האזורים בארץ, וזאת על בסיס מחלקות הרפואה הפיקודיות של כל אחד מפיקודי צה״ל. בין היתר הוענק טיפול לגבר בשנות ה-40 לחייו מהעיר אשדוד ואישה בשנות ה-90 לחייה מטירת הכרמל, שניהם נקלטו לאחר תקופת אשפוז בבתי החולים.

מדברי קצין הרפואה הראשי, תא״ל פרופ׳ אֵלון גלזברג: ״מערך האשפוז הבייתי שהקמנו מיישם את יתרונותיו הבולטים של צה״ל – ארגון המבוסס על כח אדם צעיר וטכנולוגי, עם חשיבה חדשנית, וכזה עם יכולות לוגיסטיות מצוינות, שפרוס היטב בכל הארץ. אנו רואים עצמנו כחלק ממערכת הבריאות הלאומית וחשים זכות לסייע ולהעניק טיפול רפואי, ככל שיש צורך. אני מקווה כי נצליח להניח תשתית למערך אשפוז בייתי חדשני ומתקדם במדינת ישראל".

מבצע האשפוזים הביתיים של חיל הרפואה
צילום: דובר צה"ל
מבצע האשפוזים הביתיים של חיל הרפואה
צילום: דובר צה"ל
מבצע האשפוזים הביתיים של חיל הרפואה
צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח