מבזקיםפוליטי / מדיני

יו"ר סיעת ימינה: הגיעה העת לעין טובה ולשיח מכבד

יו"ר סיעת ימינה, חה"כ ניר אורבך, כתב לפני זמן קצר (רביעי) בחשבון הפייסבוק שלו, את התייחסותו ליום הכיפורים ולשיח האלים בפוליטיקה הישראלית ובציבור ישראלי.

דברי אורבך: "וְנִסְלַ֗ח לְכָל־עֲדַת֙ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל וְלַגֵּ֖ר הַגָּ֣ר בְּתוֹכָ֑ם כִּ֥י לְכָל־הָעָ֖ם בִּשְׁגָגָֽה: ס (במדבר פרק טו פסוק כו). יום הכיפורים הוא יום מיצוי התהליך של הדבקות בקב"ה ושל הדבקות במידותיו. בכל החודש האחרון בסליחות אנחנו קוראים "ה', ה', א-ל רחום וחנון". בפרקי אבות שואלים: איזו מידה טובה שידבק בה האדם? עונה רבי אליעזר: עין טובה." התחיל יו"ר ימינה את דבריו.

בעניין השיח האלים בישראל בכל הנוגע לנושאים פוליטיים אמר: "אנשי ציבור הם גם מנהיגים. הם משפיעים במידה רבה על התנהגות הציבור. מנהיג ציבור שיסתכל על המציאות בעין טובה, ישפיע בהכרח על המציאות ועל הציבור. בשנים האחרונות מדינת ישראל עמדה בפני אתגרים רבים שנוספו על אלו הרגילים. הכאוס הפוליטי גרם לקצות העצבים הרגישים ממילא, להתחדד עוד יותר. השיח ברשתות, בתקשורת וגם בתוך הכנסת נעשה צעקני, מתלהם ולעיתים אלים. בחודשים האחרונים אנחנו מתחילים לצאת מהכאוס. סוף סוף נגמר הסחרור של מערכת בחירות שרודפת את חברתה. הממשלה והכנסת נמצאים בעיצומו של תהליך העברת תקציב המדינה, שיתן סדר ורוגע לתחומים רבים שנכנסו לחוסר ודאות בשל העדר תקציב מאושר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף חה"כ: "בצד הדאגה לבריאות האזרחים, הצלחנו להתפלל בחגים בצורה מבוקרת בבתי הכנסת ואנחנו חוגגים את החגים בלי סגר. ישנם אתגרים רבים עוד לפנינו, בתחום המדיני-בטחוני, בתחום ההתיישבות, זהותה היהודית של המדינה, חינוך, כלכלה ועוד ועוד. ויכוחים ומחלוקות רבות עוד לפנינו, כל צד פועל מתוך רצון לעשות טוב למדינת ישראל ולמפעל הציוני. הגיעה העת לעין טובה, לשיח מכבד. ויכוח יכול להיות נוקב, בירור האמת צריך להיות חד, מעמיק וממצה."

"אבל אנחנו חייבים, קודם כל בשביל עצמינו, למתן את השיח, להנמיך את גובה הלהבות ולהתחיל להקשיב. כאנשים מאמינים אנחנו יודעים שאם נחשוב טוב, יהיה בעז"ה טוב וזה מה שכולנו רוצים, מייחלים ומתפללים. ערב יום הכיפורים התשפ"ב נאחל לעצמינו לדבוק במידותיו הטובות של הקב"ה ולראות את המציאות של מדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו, בעין טובה. חתימה טובה לנו ולכל בית ישראל." ברך אורבך.

צילום: דוברות הכנסת

2 תגובות

  1. ראינו אותך מרים את היד ומכשיר את השרץ…בושה על איזה ערכים את מדבר ?

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח