מבזקיםמשפטי/פלילי

שר המשפטים: אין משימה דחופה יותר מהתמודדות עם ארגוני הפשיעה בחברה הערבית

סגן רה"מ ושר המשפטים התייחס היום (שלישי) לפשיעה המאורגנת בחברה הערבית ואמר: "אין משימה דחופה וחשובה יותר מההתמודדות עם ארגוני הפשיעה בחברה הערבית ואין דבר מסוכן יותר לישראל אם ניכשל במשימה הזו. כשר המשפטים אביא לכנסת חבילת חקיקה בנושא וזה יעד מרכזי של הממשלה הנוכחית. מדובר בפשיעה מאורגנת שהולכת ומשתלטת על עוד ועוד ענפים כלכליים, חודרת לרשויות המקומית ומולה המדינה צריכה לצאת למערכה – דבר שהוזנח במשך שנים ארוכות. היום הנושא הזה מטופל ברצינות, החקיקה הראשונה שהבאתי הייתה עונשי מינימום על סחר ואחזקה בנשק בלתי חוקי. אביא למושב החורף חקיקה רחבה נוספת. מערכת המשפט תירתם לטובת המשימה הזו על כל חלקיה. המדינה צריכה לעקור מהשורש את הפשיעה הזאת".

בהתייחס לנושא עזה אמר סער: "הייתי רוצה להגיע למהלך שמטפל במרכיבי בניין הכוח של החמאס והג'יהאד האיסלמי ברצועה, שהם כבר מעבר לארגוני טרור, מדובר בצבאות. איני מניח שזה ריאלי שהם יסכימו מרצון למגבלות על בנין הכוח ולכן בעיני זה לא ריאלי . יכול להיות מאוד שנחליט בעיתוי שנמצא אותו כנכון לחרוג מהפרמטרים שאפיינו את הפעילות הצבאית שלנו בעימותים עד עכשיו".

בהתייחס לפגישת רוה"מ בנט עם נשיא מצרים א-סיסי אתמול אמר: "פתרון הסכסוך צריך להיות בילטרלי ולא מבונאם. השכנים שלנו לא רוצים להתקדם לפתרון הסכסוך – הרש״פ משלמת משכורת למחבלים ותובעת אותנו בבית הדין בהאג. הם לא רוצים בסיום הסכסוך״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוגע לכניסה קרקעית אמר: "זו אפשרות. אני חושב שבשומר החומות היו הישגים. אני חושב שיש פער גדול בין המימד המעשי למימד התודעתי. אני לא רוצה להגיד מראש מה יהיו דפוסי הפעולה הצבאית שלנו. בטווח הזמן הנראה לעין אני לא רואה פתרון של הבעיה. העולם המערבי אוהב לחיות עם פתרון לכל בעיה, אבל יש בעיות שבטווח הנראה לעין אין להן פתרון. יש התמודדות. אני לא רוצה להכניס את הציבור הישראלי למשהו לא נכון".

סער נשאל על סוגיית הקואליציה והשיב: "הייתה קואליציה קודמת שכללה 73 חכים, אבל היא התקיימה 7 חודשים בלבד ולא העבירה תקציב. הקואליציה הנוכחית היא יותר הטרוגנית אבל היא רוצה להתקיים ורוצה להחזיר לישראל יציבות פוליטית וכלכלית. אחד הדברים המסוכנים לדמוקרטיה הישראלית הוא הניסיון לרסק את הלגיטימציה של כל מערכות ומוסדות המדינה. לכן הקואליציה הזו שונה והיא חיונית כדי לשים קץ למתקפה על מערכות המדינה ועל הממלכתיות. רבים הטילו ספק ביכולת של הממשלה לשרוד וכעת נראה שהיא עושה את העבודה, יש תקציב ודברים אחרים".

בתשובה לסוגיית האקטיביזם השיפוטי אמר: "הלוחמה בטרור מציבה אתגרים של אפקטיביות במלחמה בטרור ושמירה על ערכים דמוקרטיים. זה הרבה יותר מורכב כי בית המשפט העליון במדינת ישראל הכיר בסיכולים הממוקדים למשל, כל העולם המערבי התנגד לזה והיום זו דוקטרינה בטחונית אבל גם משפטית שבית המשפט העליון הכיר בה. צריך לתת לרשות המבצעת שמתמודדת עם האתגרים להשתמש בכלים. אני מאלה שמאמינים פחות באקטיביזם שיפוטי ויותר מאמינים שהמדיניות המשפטית הנכונה היא ריסון שיפוטי, זה לא אומר שצריך להגיד אמן לכל דבר שהדרג המדיני מכריע אבל ככלל לא צריך ליטול ממנו את הכלים המעשיים להתמודדות עם הבעיות והאתגרים".

צילום: לשכת עורכי הדין
Back to top button