בריאותמבזקים

ממונה הקורונה לתקשורת החרדית: לא נסתגר יותר בבית עד למיגור הקורונה

מנהל 'מגן ישראל', פרויקטור הקורונה פרופסור סלמן זרקא, קיים הערב (שני) תדרוך לתקשורת החרדית לקראת יום הכיפורים וחגי תשרי.

פרופסור זרקא התייחס תחילה לביקורו בעיירה אומן, שנועד לבחון את האפשרויות ליעול המתווה ואמר: "פגשתי חסידים שסיפרו לי עד כמה הדבר הזה חשוב להם. ראיתי בעין גם את בית הכנסת והציון, גם את מתחם מד"א והמרפאה. רציתי לראות מכלי ראשון את האתגר הרפואי ולהבין את החשיבות. ההחלטה שלנו לאפשר את קיום הנסיעה – הייתה ההחלטה הנכונה".

"הנסיעה שלי נבעה מתוך אחריות לראות כיצד ניתן לעזור לאנשים ולא באתי, חלילה, לעשות ביקורת" אמר לכתבים. פרופסור זרקא התייחס גם לטענות שנשמעו נגד הבדיקות של מד"א ואמר כי: "בדיקות מד"א הן לא בדיקות אנטיגן אלא PCR מהיר. מי שיצא חיובי בבדיקה, היה צריך לשהות בבידוד כפי שחל על כל מי ששב מחו"ל. ומי שבכל זאת החליט לעלות לטיסה, הרי שזה לא תקין". במענה לשאלת כתבים על כך שמד"א הפנו את החיוביים לבצע בדיקה אמר זרקא "כי אם אירעה תקלה הרי שהיא תיבדק". הוסיף זרקא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרופסור זרקא חשף כי בין היתר עלתה הצעה להטיס את כל החיובים מאומן במטוס נפרד לבידוד בישראל, אולם היא לא התאפשרה בגלל פיזור החיוביים בישראל, ואף פרסם מסקנות ראשוניות מאומן. ובהן: גיבוש מתווה לאירועים המוניים אחרים בחו"ל, לחייב בדיקה רק דרך מפעיל רשמי אחד בחזור, והפעלת מנגנון שיכלול טיסה מיוחדת להשבת חיוביים לארץ.

במהלך השיחה עם כלי התקשורת התייחס זרקא ליום הכיפורים ולתקופת החגים הבעל"ט: "כל התקהלות היא מסוכנת ולכן אני קורא להתפלל בשטח פתוח. ואם בכל זאת התפילות נעשות בתוך בית הכנסת, חשוב מאוד לעטות מסיכות, להקפיד שחלונות בית הכנסת יהיו פתוחים, כמו גם לשמור על המרחק הנדרש בין המתפללים". בנוסף ,אמר: "בני הישיבות יבצעו בדיקות אנטיגן מהירות בצאת יום כיפור ומי שחיובי יישאר בתוך הישיבה".

זרקא ביקש להעביר מסר באמצעות הכתבים לציבור החרדי לנצל את ימי חופשת חג הסוכות ולהתחסן בעיקר בקרב האוכלוסייה הצעירה שטרם התחסנה, ומי שזכאים למנת הדחף השלישית. בסיום דבריו הבהיר את השינוי ביחסה של מערכת הבריאות ומשרדי הממשלה, אל נגיף הקורונה: "לא נסתגר יותר בבית עד למיגור הקורונה. אנחנו עובדים למצוא את כל הפתרונות כדי שנוכל להמשיך לחיות לצד הקורונה. מכל העולם מתקשרים אלי לשמוע איך אנחנו עובדים ואנחנו מקווים שנהיה אנשי בשורה" אמר.

צילום: .freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח