מבזקיםפוליטי / מדיני

משרד המשפטים אישר כי משרדים נוספים יקבלו התראות על רישומים פליליים של עובדיהם

הועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ מיכל שיר סגמן, קיימה היום (שני) דיון על קבלת מידע פלילי על מועסקים לשם הגנה על שלומם וביטחונם של קטינים. הועדה דנה בחקיקה הקיימת בנושא, אופן יישומה, והצורך בחקיקה נוספת או כלים אחרים בכדי לוודא כי חשודים ומורשעים בעבירות הקשורות בקטינים אינם מועסקים בתפקידים אשר במגע עם קטינים.

יו"ר הוועדה אמרה בפתח הדיון כי פגיעות מיניות בילדים כבר הפכו למכת מדינה, ויותר ויותר אנו שומעים על מקרים המתרחשים בסביבה הקרובה של הקטינים – במערכות החינוך, או השלטון המקומי, שאמורות להיות המוגנות ביותר עבור ילדינו. אנו מבקשים להבין כיצד ניתן לוודא כי אין עברייני מין בין כל העוסקים בסביבתם של הילדים.

עו"ד לירון ספרד ממשרד החינוך: "אנחנו כמשרד רואים חשיבות עליונה להבטיח את שלומם של התלמידים ושל צוותי ההוראה במערכת. אנו בודקים מועמדים טרם כניסתם למערכת וכן מטפלים באירועים במהלך שירותו של עובד הוראה במערכת החינוך. יש את עובדי ההוראה שמועסקים ישירות ע"י המשרד, לרבות ממלאי המקום, ויש את עובדי ההוראה במערכת הלא רשמית, אם זה גני ילדים של המוכש"ר, או למשל חטיבות עליונות שמופעלות ע"י תאגידים או רשויות מקומיות – בהן העובדים נדרשים לאישור העסקה ממנכ"ל משרד החינוך ולכן אנו יכולים לבדוק גם אותם בבקשה לאישור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו יכולים לקבל מידע מהמרשם הפלילי, כך שאנו יודעים גם על חקירות, ואכן החוק לא כולל תיקים שנסגרו, אבל כבר היו מצבים שפנינו לפרקליטות או למשטרה, לעיין בתיק שנסגר, ועל סמך המידע בו בחרנו לנקוט בהליך משמעתי, לרבות סיום העסקה. מאז מארס 2019 יש לנו מערכת ממוחשבת שמקבלת התראות בזמן אמת מהמשטרה, וכל תעודות הזהות של העובדים נמצאות במערכת, וכל שינוי במרשם הפלילי של עובד "קופץ" לנו באותו היום או למחרת. אנו גם מקבלים לא רק התראה אלא גם את תמצית החשדות כדי שנוכל להבין בדיוק מה הצעדים הנדרשים במקרה." הוסיפה ספרד.

יו"ר הועדה פנתה שוב לנציגי משרד המשפטים ושאלה איך יוצרים סיטואציה שהמשרדים והגופים מדברים זה עם זה ומעדכנים זה את זה.

עו"ד נירית להב קניזו, ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד, השיבה כי המערכת בזמן אמת במשרד החינוך הוקמה כפיילוט לבדוק היתכנות שלה והאם זה מענה מספק. הפיילוט הזה הסתיים זמן קצר בסמוך לפרוץ מגפת הקורונה אבל אין מניעה משפטית להרחיב אותו גם למשרדי ממשלה נוספים, כגון רווחה, בריאות, תרבות וכלכלה. משרדים אלה יכולים להתחיל בתהליך המחשובי מול משטרת ישראל.

יו"ר הועדה, ח"כ מיכל שיר סגמן, אמרה במהלך סיכומה: "אין היום קורת גג אחת אשר תפקידה לשמור ולהגן על ילדי ישראל בפני אנשים שעלולים לבוא איתם במגע. התשובות, גם אם מגיעות מאנשים אשר עוסקים בתחום ואכפת להם, פשוט אינן מספקות ונראה שברמת המדיניות תחום הפגיעות המיניות בילדים הופקר."

הועדה לזכויות הילד
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ)
הועדה לזכויות הילד
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ)

תגובה אחת

  1. בנושא מעקב אחרי עברייני מין טוב יהיה אם המחוקק הישראלי ילמד את החוק ואת הביצוע בארה״ב. מורשע בעבירת מים חייב ליידע את שכניו בכל מקום אשר יעבור לגור בו. אין בנושא זה רחמים ואין צנעת הפרט. ללמוד, להעתיק ולבצע.

Back to top button