מבזקיםמשפטי/פלילי

התנועה לאיכות השלטון: ״להרחיב את סמכויות ועדת הבדיקה למחדל בריחת האסירים״

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שני) לשר לביטחון פנים עמר בר-לב וליועמ״ש אביחי מנדלבליט בדרישה לבחון גם את סוגיית המינויים וניגוד העניינים בשירות בתי הסוהר במסגרת ועדת הבדיקה הממשלתית.

התנועה הדגישה בפנייתה כי לעמדתה אין די בחקירת רצף אירועי הבריחה בלבד. ״אנו סבורים כי מדובר בכשל מתגלגל שתחילתו בהתערבות הפוליטית בארגון השב"ס. בהתאם, אנו סבורים כי כדי שהוועדה תהא אפקטיבית יש להרחיב את סמכויותיה, כפי שהממשלה מוסמכת לעשות על פי דין״.

״נדרש להרחיב את תפקידיה ומטרותיה של הוועדה לכשתוקם במסגרת כתב מינויה, אף לבחינת סוגיית המינויים הפוליטיים וניגודי העניינים של בכירים בשירות בתי הסוהר, כפי שפורסם בתקשורת בימים האחרונים״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפנייה התייחסה התנועה להסדר ניגוד העניינים של נציבת בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, שנחתם ביום 31.12.2020, ובו נעדרה העובדה כי אחיה של פרי מחזיק במניות בחברת "אהוד מאיר שאיבות", אשר לה קשרים עסקיים ענפים עם שירות בתי הסוהר.

״יתר על כן, ביום 10.9.2021 פורסם בתקשורת כי נציבת בתי הסוהר התערבה בעבר, בעת כהונתה בתפקידים בכירים בשירות, לשם שיבוץ שני אחיה לריצוי מאסריהם בכלא גלבוע ולשם שיפור תנאי כליאתם״.

התנועה לאיכות השלטון הוסיפה כי ״מכל האמור לעיל עולה חשש משמעותי לאי-תקינות מינהלית בארגון שירות בתי הסוהר, ואף לקבלת החלטות תחת ניגוד עניינים ולהפעלת סמכויות מינוי תוך שקילת שיקולים זרים של העומדת בראשו. תרבות מינהלית כזו יש לחקור לעומק ולעקור מן השורש״.

בריחת אסירים מכלא גלבוע
צילום: דוברות שב"ס
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח