צרכנות

טיול לסיני בתקופת הקורונה

קרדיט תמונה FREEPIK

בזמן שאנחנו עסוקים במחירי המלונות באילת, אחרים אורזים את המשפחה באוטו ומדרימים הרחק אל חצי האי סיני. אזהרת המסע לסיני אמנם עדיין קיימת, אך רבים כבר חוצים את הגבול מזה כמה שנים.

באוגסט 2021, לאחר שפרסמו המצרים את תוכנית הביטחון והאבטחה שלהם למוקדי התיירות בסיני, קיימו ראשי מערכת הביטחון דיון והחליטו להוריד את חומרת אזהרת המסע לסיני. החלטה זו בוודאי תעודד ותעלה את כמות הישראלים שיחליטו לצאת לנפוש בחצי האי סיני.

בשנים האחרונות וביתר שאת בשנת 2019 נראה היה שההמונים חוזרים אל חצי האי הקסום הזה, מה שנעצר כמובן עם התפרצות מגפת הקורונה. החופים החוליים, הריפים היפיפיים, הכנסת האורחים של הבדואים, השקט הבלתי ניתן לתיאור, ההרים עוצרי הנשימה, הרוגע הכללי, הקרבה הגיאוגרפית וכמובן המחיר הנמוך מושכים את הישראלים לסיני כמו חתול אל השמנת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמעט לאורך כל רצועת החוף (230 ק"מ) זרוקות חושות חסרות מזגן, בונגלוס מפנקים ומלונות קטנים, כולם נראים דומים וכולם מציעים ים מרהיב, אוכל שרמתו משתנה ושש-בש. המדרימים מאוד עד שארם יגלו מלונות ענק עם בריכות אינפיניטי, מגלשות מים, קזינו לרוב, קניונים וטיילות ובניגוד לרצועת החוף שזורת החושות והישראלים, כאן גם פוגשים בתיירים מרחבי העולם.

צוללנים מכל העולם שמגיעים לראס מוחמד – מבין אתרי הצלילה המפורסמים בעולם לצד משפחות שמגיעות לנפוש מרחבי אירופה וכמובן ממצרים. הוויזה שנדרשה בעבר מישראלים כדי להגיע לראס מוחמד בוטלה לא מכבר.

מה המחירים בסיני?

נופש של שבוע בחושה עם מזגן באחד החופים שבין ביר סוואר לדהב יכול להסתכם בכ-1,500 ₪ לאדם כולל לינה ואוכל לשבוע כולו. בוודאי תופתעו לשמוע שמחיר דומה תשלמו על 4 או 5 ימים שלמים במלון מפואר לחופו של מפרץ נעמה, הלוא הוא שארם.

שקל ישראל נע בין בין 4 ל-5 לירות מצריות, תלוי איפה מחליפים כסף. נסיעה במונית ממוזגת מהגבול אל החושה נעה בין 35 שקלים ל-80 ₪ לבן אדם, תלוי לאן מבקשים להגיע, לא כולל עוד מיני תשלומים זעירים במחסומים בדרך. אפשר להיכנס לסיני עם הרכב הפרטי שלכם, תחת הגבלות שונות כמו איסור על רכבי 4X4, רכבים ממונעים בגז, רכבים שכורים ועוד.

רוב מקומות הלינה, מהחושה הפשוטה ביותר ועד המלון המפואר ביותר כוללים ארוחת בוקר במחיר, במלונות מן הסתם קיים גם מחיר להכל כלול.

מעדוני הצלילה בדהב ובשארם הם בעלי הרישיונות והתעודות הבינלאומיים הנדרשים, מעסיקים מדריכים ברמה גבוהה ומחזיקים בציוד איכותי. יום של 2 צלילות כולל אחת קצרה לריענון ושתי צלילות עומק, כולל הציוד והסעות לאתרים נע בין 350 ל-500 ₪ לצולל או צוללת.

כמעט כל חושה וכל מועדון צלילה מחזיקים בעמודי פייסבוק ואינסטגרם ועם רבים מהם ניתן לתקשר באנגלית בוואטסאפ ולסגור את הכל מראש. חלק בעלי החושות הם בדואים דוברי עברית, אפשר לסגור איתם את החופשה שלכם בהקלטות קוליות בוואטסאפ. רק לוודא שהכל שמור ורשום כמה ימים לפני שאתם מגיעים. מתלבטים לאן לנסוע? עמודים כמו חובבי סיני והמלצות לסיני בפייסבוק הם המקום בשבילכם.

על סיני בתקופת הקורונה

נכון לכתיבת מילים אלו, סיני פתוחה לתיירים. מחוסנים ומחלימים אינם צריכים להציג תוצאת בדיקת קורונה שלילית בכניסה, בלתי מחוסנים נדרשים לבדיקה שבוצעה עד 72 שעות לפני המעבר בגבול.

בחזור נדרשת בדיקה נוספת 72 שעות לפני החזרה. כל בעל חושה וכל עובד דלפק במלון יזמין בדיקה עד אליכם בעלות של כ-120 ₪. התוצאות מגיעות עד 24 שעות לאחר מכן. את הבדיקה מציגים בצד המצרי של הגבול בחזרה לישראל.

בעת הנסיעה במונית נדרשת עטיית מסכה. מבחינת הנהג, אתם מחויבים לה אך ורק בהתקרבות למחסום משטרתי או צבאי בדרך. השוק בדהב פתוח ושוקק וכך גם הטיילת בשארם ואין הקפדה יתרה על עטיית מסכה בכניסה לחנויות או למקומות סגורים.

ההגבלות העיקריות מגיעות מהצד הישראלי. להלן פרוצדורת הכניסה והיציאה מסיני ע"פ ההנחיות הישראליות:

  • בידוד של 14 יום עם אפשרות לקיצור לשבוע. החל מתאריך 15 באוגוסט 2021 נדרשת חובת בידוד על כל החוזרים וחוזרות מסיני ללא קשר לסטטוס חיסון, החלמה או ללא חיסון.

  • הגבלת נוסעים ושעות פעילות הגבול. הגבול הישראלי פתוח החל מאמצע 2021 בין השעות 8 בבוקר ל-16:00 אחר הצהריים וקיימת הגבלה למספר העוברים בו ביום ל-1,000 איש.

  • רכישת אגרת מעבר מראש. בשל הגבלת המספר היומי של החוצים לסיני, עליכם לרכוש את אגרת המעבר מראש ליום הספציפי בו אתם מתכוונים לחצות את הגבול ולמעשה בכך לשמור לעצמכם מקום. עלות האגרה: 105 ₪. ללא רכישה מראש אתם עלולים להגיע לגבול ולגלות שהוא סגור בפניכם. רכשתם וביטלתם את הנסיעה? עדכנו זאת באתר בו שילמתם, קבלו את כספכם חזרה ובכך גם תפנו לאנשים אחרים את האגרה שהם מחפשים נואשות בכל עמוד פייסבוק אפשרי.

  • בדיקת קורונה בכניסה לישראל. הבדיקה מתבצעת בסוף שרשרת התחנות של הגבול, למעשה במקום החדר שבעבר היה המכס. כדאי לשלם על הבדיקה מראש (כ-100 ₪) ביציאה מישראל בעזרת סריקת קוד QR, תשלום בכרטיס אשראי וצילום המסך שמתקבל. בדרך חזרה יסרקו לכם את הקוד שעל המסך ותתבצע הבדיקה.

ביציאה מישראל הדברים רצים די מהר בגבול הישראלי, חוץ מפקק התנועה שנוצר בדיוטי פרי. גם בצד המצרי פקידי הגבול פועלים בזריזות וביעילות יחסית. כדאי להגיע עם עט מהבית ולמלא לבד את הטפסים הנדרשים. הבחורים שמציעים לכם עזרה במילוי הטופס ידרשו על כך כסף.

בחזרה מסיני כדאי להיערך למעבר פחות חלק מהדרך הלוך. הבדיקות הביטחוניות בצד הישראלי מעקבות את התור, מן הסתם כמו גם בדיקות הקורונה בסוף. חוזרים רבים מעידים על שעתיים עד שלוש שעות בצד הישראלי של הגבול בחזרה.

ביטוח נסיעות לסיני

בניגוד למדינות רבות ברחבי העולם, מצרים לא מתנה את הכניסה לסיני בהצגת פוליסת ביטוח רפואי אך ביטוח נסיעות מתאים הוא הדבר החשוב ביותר בתקופה זו ואחד ההכרחיים לביקור בחצי האי. כשמשהו משתבש בסיני, אתם רוצים לדעת שיש מי שידאג לכם. כשחלילה נזקקים לטיפול רפואי בסיני, כדאי שיהיה ביטוח שיאפשר גם הסעה/הטסה רפואית בחזרה לארץ.

הכבישים בסיני אינם עמוסים, אבל הנהגים אינם ידועים בנהיגה אחראית, כך שלא פעם מתרחשות בהם תאונות וכמובן שאם אתם צוללים ביטוח רפואי עם הכיסויים הנכונים הוא חובה.

בנוסף, כדאי לברר מול חברת הביטוח אילו כיסויים ייעודים קיימים עבור תקופת הקורונה וכדאי לרכוש בתקופה הזאת.  מה קורה אם אתם מתגלים כחיוביים לקורונה בבדיקה שנערכה לפני החזרה לארץ, מה קורה אם אתם נדרשים בבידוד ועקב כך נדרשים להאריך שאת שהייתכם. כדאי לוודא שיש לכם את כל הכיסויים החשובים בעת רכישת הביטוח

חברות הביטוח מעניקות היום למבוטחים ולמבוטחות שלהן אפליקציית ביטוח נסיעות ייעודית שמסייעת ברגעי משבר כשצריך לאתר רופא או מרפאה, בית חולים, לשוחח ישירות עם נציג בישראל, להשיג סיוע לאיתור, פינוי וחילוץ ועוד. בכל המסעדות, החושות ובתי המלון בסיני יש וויפיי עבורכם, אבל שווה לרכוש חבילת חו"ל גם לנסיעה לסיני ולו בשביל מצבי חירום מעין אלו.

לאן לנסוע בסיני?

אחד היתרונות של ההגבלה היומית למספר הנוסעים לסיני היא החופים הריקים, החושות והמלונות הפנויים. לא מדובר עוד במספרים של עשרות אלפי אנשים ביום, כך שלאורך מאות הקילומטרים על החוף תמיד אפשר למצוא מקום שקט וכמעט ריק מאדם.

חלק מהאתרים שהיו פופולריים בעבר נשארו כאלה כמו החוף בביר סוואר והמלון אקווה סאן שעבר למשכנו החדש, ראס א-שטן מושך אליו את הישראלים כמו גם הדיונה הגדולה והקטנה שמדרום לנואבה.

 

דהב יחסית שוקקת, השוק מלא חיים ואפשר לשמוע בה בליל של שפות מכל העולם. הצוללנים לא מוותרים על החור הכחול, גם לא בקורונה.

את השקט המוחלט תמצאו בראס אבוגלום ובלגונה הכחולה, חופים מצפון לדהב שניתן להגיע אליהם בסירה או בנסיעה בטנדר 4X4. אבל גם במרחק של 40 דקות נסיעה על כביש אספלט תוכלו להגיע לחושה מושלמת על חוף ריק, עם מזגן מקפיא, ארוחת בוקר מפנקת, חוף חולי וריף מרשים. כך בביר סוואר, במפרץ אל-מחש, במעגנה ועוד.

מה שתמצאו בכל אחד מהמקומות היא שלווה אינסופית, זריחות מרהיבות, שקיעות שצובעות את ההרים באדום ואירוח לבבי, חם וחברי של אנשי המקום, שמחים על שאתם שם, מביאים קצת פרנסה בתוך תקופת הקורונה שלנו.

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית במלון עם בריכות, מגלשות והכל כלול, הנסיעה עד שארם אורכת כמעט 3 שעות. ככל שמתקרבים אל המפרץ הדרומי תראו יותר ויותר מחסומים ואבטחה ואת המצרים עושים כל מאמץ בכדי לשמור על מוקד התיירות הזה בטוח ושקט.

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח