חדשות הארץמבזקים

יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס התגלו לאורך נחל הבשור

כבכל עונה, המשרד להגנת הסביבה מנטר ולוכד יתושים, כאשר היתושים הבוגרים מזוהים ונבדקים במעבדות של משרד הבריאות. בלכידות שביצע מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה בסוף חודש אוגוסט לאורך נחל הבשור, נמצאו יתושים נגועים בנגיף בסמיכות לישובים גבולות, אוהד, ישע, עין הבשור, צאלים ואורים, וכן חניון הלילה של שמורת הבשור.

מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה התריע בפני המועצה האזורית אשכול ורשות הטבע והגנים, והורה על הגברת הניטורים באזור הנגוע ובמידת הצורך על ביצוע פעולות מניעה והדברה באופן מיידי.

במשרד להגנת הסביבה מדגישים, כי על הרשויות המקומיות ומחזיקי השטח מוטלת האחריות לטיפול במפגעי היתושים וחשוב ליידע אותן על קיום מפגעי יתושים, מים עומדים ופריצות ביוב. בנוסף, כדאי לדעת כי ניתן באמצעים פשוטים יחסית לפעול להפחתת כמות היתושים כגון ייבוש מקורות מים בחצרות, בגגות ובמקלטים. כמו-כן מומלץ להתגונן מעקיצות יתושים על-ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים במידת הצורך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קדחת מערב הנילוס היא מחלה זואונוטית, שמקורה בבעלי חיים ומועברת גם לאדם. היא נגרמת על-ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. תקופת הדגירה של מחלת קדחת מערב הנילוס (התקופה שחולפת מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה) נמשכת כ-7 עד 14 ימים. במרבית המקרים מדובר במחלה קלה, דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. סימני המחלה: חום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. מניעת מפגעי היתושים והתגוננות בפני עקיצות הכרחיות למניעה יעילה של תחלואה!.

ד"ר גל זגרון, מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה, אמרה: "לקראת חופשות החגים והטיולים המשפחתיים, הכוללים גם במקרים רבים שהות בחוץ בלילה, גם בחניוני הלילה בשמורות ובגנים הלאומיים, חשוב לזכור כי יתושים עלולים להעביר לאדם את מחלת קדחת מערב הנילוס. על השוהים באזור נחל הבשור לשמור על ערנות ולנקוט בכל האמצעים למניעת עקיצות ומפגעי יתושים. אירועים כאלו של איתור יתושים הנגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס יעלו בשכיחותם בשנים הקרובות, עם החרפת משבר האקלים. אנחנו קוראים למועצה האזורית אשכול ולרשות הטבע והגנים לטפל בדחיפות במקומות שבהם מתגלים מפגעים"

למידע נוסף, כולל דרכי התגוננות, לחצו כאן

צילום: ענבר טל צלמים
Back to top button