איראןמבזקיםצבא וביטחון

שר הביטחון חשף: זה הבסיס שממנו מכשירים האיראנים פעילי טרור בהפעלת כתב"מים

שר הביטחון, בני גנץ, נשא הבוקר (ראשון) דברים בכנס של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן: "אחד הכלים המשמעותיים שפיתחה איראן בכדי לסייע לאותם "שליחים", הוא מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים. בואו נעשה הפסקה קטנה ולחשוב שבשביל להיכנס לבניין היה צריך להכשיר טייסים, להשתלט על המטוסים, לעשות את כל הפעולות האלה. היום, באופן עקרוני בטווח מוגדר אבל לא קטן של אלפי קילומטרים אפשר לחבר חימושים למטרות שיש להם אותם בידיים שלהם. אנחנו רואים את כל פרוייקט הדיוק שקורה בלבנון ומקומות אחרים ואפשר להגיע לאותו אפקט של פגיעה ישירה בנכסים מתבקשים בדרכים אחרות ולא פחות קטלניות."

צילום: אריק חרמוני, משרד הביטחון

עוד אמר גנץ: "אותו מערך של כלי טייס בלתי מאוישים הוא מערך של נשק קטלני, מדויק, שכמו טיל בליסטי, כמו מטוס אם תרצו, מסוגל לחצות אלפי קילומטרים. האיראנים מייצרים ומייצאים ל"שליחים", ואלו פועלים בתיאום איתם, בהובלת חיל האוויר של משמרות המהפכה וכוח קודס עצמו. בתימן מחזיקים הח׳ותים עשרות רבות של כטב"מים מתקדמים, ששימשו בשבועות האחרונים למתקפות בסעודיה. בעיראק מחזיקות המיליציות עשרות כטב"מים שכבר שוגרו בשנים האחרונות לכיוון כוחות אמריקאים ואחרים באזור. בסוריה, עשוי להגיע בתוך כמה שנים מספר הכטב"מים שבידי אותן המיליציות הפרו איראניות למאות מהם. בלבנון מתבצעים ניסיונות בלתי פוסקים להבריח כטב"מים מתקדמים לידי חיזבאללה. ולאחרונה, החלו האיראנים להעביר ידע לייצור כטב"מים לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי."

שר הביטחון פירט: "איראן משקיעה מאות מיליוני ריאלים בייצור וייצוא כטב"מים ובאמצעי לחימה, ומכפילה את תקציב הביטחון, על חשבון אזרחיה. ייצור כטב"מ מתקדם כמו השאהד 136 עולה עשרות אלפי דולרים. תארו לעצמכם כמה אלפי חיסונים אפשר היה לספק לאזרחים במחיר כטב"מ בודד. בבסיס "כאשאן", צפונית לאספהן, מתבצעות בשנים האחרונות ההכשרות לכוחות האיראנים וגם לשליחים מתימן, סוריה, לבנון, עיראק ועוד. הבסיס רחב ההיקף שאני מציג לכם היום, הוא בבחינת אבן הראשה של מערך ייצוא הטרור האווירי האיראני באזור. הפגיעה במרסר סטריט, היתה הפעולה הבוטה האחרונה של מערך הכטב"מים הזה. שבה איבדו את חייהם אזרח בריטי ואזרח רומני. בכך הפרה איראן את אמנת HOPE, שמטרתה להביא ליציבות ושקט במפרץ הפרסי ושאותה היא יזמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריק חרמוני, משרד הביטחון
Back to top button