חדשות חוץמבזקים

20 שנה לפיגועי ה- 11 בספטמבר: "לפעמים ההיסטוריה מתחילה לחזור על עצמה"

בעולם ציינו היום (שבת) 20 שנה לפיגוע הטרור הגדול בהיסטוריה, שהתרחש ב- 11 בספטמבר 2001 כשארבעה מטוסים שנחטפו על ידי טרוריסטים מארגון אל קאעידה פגעו במגדלי התאומים, בפנטגון, ובשדה פתוח בפנסילבניה. כמעט 3,000 בני אדם נהרגו בפיגועים הקטלניים ביותר על אדמת ארה"ב, ועל פי הערכות כ- 18,000 איש מתו במרוצת השנים מסיבוכים רפואיים לאחר שנחשפו לענק האבק העצום שגרמו המגדלים המרוסקים בניו יורק.

"זה הרגיש כאילו רפאים רעים ירדו על עולמנו, אבל זו הייתה גם תקופה שבה אנשים רבים פעלו מעבר למצב הרגיל", אמר מייק לאו, שבתו, שרה לאו, הייתה דיילת במטוס הראשון שהתרסק. .

"כשאנחנו ממשיכים את 20 השנים האלה קדימה, אני מוצא את ההפרשה בהערכה מתמשכת לכל מי שקם להיות יותר מאנשים רגילים", אמר האב לקהל שכלל את הנשיא ג'ו ביידן ואת הנשיאים לשעבר ברק אובמה וביל קלינטון. .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יום השנה מתקיים על רקע מגפת הקורונה ובצל הנסיגה האמריקאית מאפגניסטן, כשלאחריה ארגון הטרור הטאליבן השתלט על המדינה גבר על הצבא האפגני ביתר קלות. אותו טאליבן שהעניק מקלט לפני הפיגועים ב- 2001 לארגון אל קאעידה.

צילום: AP Photo/John Minchillo

"זה קשה כי קיווית שזו תהיה תקופה אחרת ועולם אחר. אבל לפעמים ההיסטוריה מתחילה לחזור על עצמה ולא בצורה הטובה ביותר", אמרה תיאה טרינידד, שאיבדה את אביה בפיגועים, לפני שקראה את שמות הקורבנות בטקס.

הזמר ברוס ספרינגסטין ושחקני ברודוויי קלי או'הארה וכריס ג'קסון שרו בהנצחה, אך על פי המסורת אף פוליטיקאי לא נשא בטקס דברים. בסרטון שפורסם ביום שישי בלילה התייחס ביידן לכאבי האובדן המתמשכים, אך גם הדגיש את מה שהוא כינה "השיעור המרכזי" של ה -11 בספטמבר: "שלפי הפגיעות ביותר שלנו … האחדות היא הכוח הגדול ביותר שלנו."

צילום: Chip Somodevilla/Pool Photo via AP

ביידן נכח גם בשני האתרים האחרים בהם התרסקו מטוסים: הפנטגון ושדה ליד העיירה שאנקסוויל שבפנסילבניה.

"כל כך הרבה מהפוליטיקה שלנו הפכה לפנייה עירומה לכעס, לפחד ולטינה", אמר הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש, שהיה הנשיא בעת המתקפה ב -11 בספטמבר, בפנסילבניה. "ביום האבל של אמריקה, ראיתי מיליוני אנשים תופסים אינסטינקטיבית את ידו של השכן ומתגייסים לעזור אחד לשני. זה מה שאמריקה יודעת."

צילום: AP Photo/John Minchillo
Back to top button