צרכנות

מצעים, שטיחים וספה נפתחת: כך תעצבו את חדר האורחים המושלם

מדינת ישראל אומנם קטנה, אך עדיין לא פעם אנו מארחים בני משפחה או חברים ללילה או שניים. כשמארחים אנשים שאוהבים, חשוב פי כמה להעניק להם מקום נוח וחמים להעביר בו את זמנם. עיצוב חכם של חדר האורחים יכול לאפשר לכם דינמיות בחדר, כך שתוכלו להשתמש בו גם כאשר הם אינם. אך כאשר הם מגיעים החדר מיד יהפוך לחדר קסום ומזמין. הינה מספר טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת.

החלק החשוב ביותר: ספה נפתחת

חדר אורחים נועד בראש ובראשונה לאפשר מקום לינה לאורחים, לכן חייבת להיות בו מיטה. בבתים שבהם אין חדר ייעודי לאירוח, ניתן בכול זאת לנצל את אחד החדרים לשני שימושים, למשל משרד ביתי וחדר אורחים, או חדר משחקים לילדים וחדר אורחים. במקרה כזה האפשרות הטובה ביותר תהיה ספה נפתחת המספקת דינמיות אולטימטיבית לניצול אופטימלי של החדר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעבר ספה נפתחת הייתה מושג נרדף לאי־נוחות, אך כיום זה ממש לא המקרה. למעשה, ניתן למצוא ספות נפתחות שיהיו נוחות גם במצב ספה וגם במצב מיטה. בבחירת הפריט לביתכם, חשוב לוודא שהפתיחה והסגירה של המיטה נעשית בקלות, כדי שלא תמצאו עצמכם נאבקים בכול פעם שמגיעים אורחים.

שימו לב גם לגודל המיטה המתקבלת לאחר הפתיחה. אם חדר האורחים מיועד בעיקר לנכדים, אפשר לבחור כמובן בפריט קטן יותר שיאפשר השארת מרחב גדול יותר לתנועה בחדר. אם חדר האורחים מיועד לאורחים או בני משפחה מבוגרים, מוטב לבחור בספה הנפתחת למיטה זוגית, כדי להבטיח את נוחותם.

סביר להניח שרוב הזמן המיטה תהיה סגורה, ולכן חשוב מאוד לתת את הדעת גם על העיצוב של הספה. ספות נפתחות מגיעות באין־ספור גדלים, ישנן כאלה בעלות שני מושבים, כאלה שהן תלת־מושביות ואפילו ספות גדולות במיוחד בעלות שזלונג ומקום אחסון. פריטים המשלבים מקום אחסון, יביאו לכם תועלת נוספת בחדרים שבהם אין אפשרות להכניס ארון או שידה. לאחר שבחרתם את גודל הפריט הרצוי, הגיע הרגע לבחור את הסגנון המועדף עליכם. מומלץ לשקול את אופן השימוש בחדר כאשר אין אורחים בבית. אם מדובר במשרד ביתי כדאי לבחור בפריט בעיצוב קלסי, בצבע נטרלי שלא יסיח את הדעת במהלך העבודה. לעומת זאת, בחדר המשחקים של הילדים אפשר כמובן לבחור בצבעים בוהקים יותר.

השקיעו במצעים מפנקים

בניגוד לדעה הרווחת ניתן למצוא מצעים יפיפיים ומפנקים מבלי להוציא הון תועפות. מומלץ לבחור בבדים טבעיים כמו כותנה, שהם אווריריים ומלטפים יותר. כמובן שיש לוודא כי ישנה התאמה בין גודל המצעים לגודל הספה הנפתחת, שכן אין דבר מתסכל יותר מסדין שמאבד את מקומו במהלך הלילה. מומלץ להשקיע בשני סטים לפחות של מצעים לאורחים, כדי שתמיד תוכלו לספק תחלופה במקרה הצורך, בזמן שהסט השני נמצא בכביסה.

באשר לעיצוב, מומלץ לבחור בדוגמאות וצבעים המתכתבים עם העיצוב הכללי של החלל, כדי ליצור תחושת הרמוניה. כשכול פרטי החדר מתחברים האחד לשני, נוצרת אווירה הרבה יותר אינטימית וביתית.

שטיחים מחממים את הלב

דרך פשוטה ונהדרת לשדרג את מראה חדר האורחים היא לשלב בעיצוב שטיח נעים. שטיחים באופן אוטומטי שגורמים לחדר להיראות חם ומזמין יותר, וזה הרי בדיוק מה שנרצה שאורחינו יחושו. בנוסף, תוכלו להבטיח שהאורחים יוכלו להתהלך בחדר מבלי לדרוך על רצפה קרה. אם חדר האורחים משמש גם כחדר משחקים לילדים, מומלץ לבחור בפריט שאותו ניתן לכבס בקלות במכונת הכביסה. ישנם שטיחים דוחי כתמים שיהפכו את משימת הניקיון לקלה במיוחד.

האהבה היא בפרטים הקטנים

הסוד לחדר אורחים קסום הוא ההשקעה גם בפרטים הקטנים, שלא כולם טורחים לחשוב עליהם. למשל, בבתים רבים ישנה שידה לצד המיטה ועליה מנורת לילה, המאפשרת קריאה של ספר טוב לפני השינה. זהו למשל פרט שיעשה הבדל עצום ויראה לאלו המתארחים בביתכם שהושקעה מחשבה רבה בכול פרט ופרט בחדר.

כדי להעניק לחלל את הטאץ' הסופי המושלם, העשירו אותו בפריטי נוי. תמונות או יצירות אומנות על הקירות תמיד יכניסו יותר עניין וצבע. גם עציצים יוסיפו נופך נעים לחדר. תוכלו להשקיע בעציצים מלאכותיים שיתאימו גם לחדר ילדים ויחסכו לכם את עבודת ההשקיה. פריטי נוי הם אלו שמוסיפים את הטאץ' הייחודי והאופי שלכם לחדר.

צילום: pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח