צרכנות

מה ההבדל בין מדרסים אורתופדיים בהתאמה אישית למדרסים מוכנים?

כף רגלינו העדינה מורכבת משרירים, עצמות עדינות, רצועות, שרירים, גידים וכלי דם. זהו איבר הנושא עליו משקל רב, לכן אין זה מפתיע שבמקרים מסוימים אנו עשויים לסבול מכאבים באזור זה מסיבות שונות. כדי לסייע בפתרון הבעיה ובהקלה על הכאבים, מומלץ להשתמש במדרס אורתופדי מותאם אישית לכף הרגל. אך מהם ההבדלים בין מדרסים מוכנים שרוכשים ברשתות הפארם לעומת מדרסים בהתאמה אישית? את כול זה נגלה בכתבה הזו.

מהם מדרסים מוכנים?

ייתכן כי נתקלתם לא פעם ברשתות הפארם במדרסים על המדפים. חשוב להבין כי אלה אינם מדרסים אורתופדיים, שכן הם אינם מספקים פתרונות לבעיות אורתופדיות. למעשה, מוצרים אלה אינם מדרסים כלל, אלא רפידות המסייעות במניעת ריחות לא נעימים בנעליים, בלימת זעזועים או הפחתת לחצים. מוצרים אלה אינם יכולים לסייע בבעיות אורתופדיות הקיימות בכף הרגל, אלא לספק נוחות למי שאינו סובל מבעיות שכאלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהם מדרסים אורתופדיים בהתאמה אישית?

ישנן מספר בעיות רפואיות המצריכות התאמה של מדרסים אורתופדיים במיוחד לצורת רגלו של הלקוח. ראשית, ישנם אנשים הסובלים ממנח לקוי של כף הרגל. מקרים שבהם יש קשת גבוהה מדי בכף הרגל או דווקא קשת שטוחה (פלטפוס), מנח הרגל אינו מאוזן וכך לא מתקיים פיזור עומסים שווה. כך נוצרים כאבים באזורים שעליהם מופעל לחץ גדול. כאבים אלה יכולים למנוע השתתפות בפעילות גופנית ועייפות מוגברת לאחר הליכה. ישנם גם אנשים שאצלם ישנם קריסה של הקרסול פנימה או החוצה. גם כאן, בדומה לבעיות בקשת הרגל נוצר פיזור לחצים לקוי המביא לכאבים.

תופעה רפואית נוספת שעליה ניתן להקל באמצעות מדרסים אורתופדיים בהתאמה אישית, היא תופעת הדורבן. תופעה זו ידועה גם בשם "החיתולית הכפית". הדורבן הוא בעצם זיז עצם קטן הממוקם על עצם העקב. אך זהו לא הגורם לכאבים ברוב מקרי הדורבן. למעשה, במקרים רבים הדלקת הנוצרת ברצועת העקב בעקבות התופעה הזו נגרמים כאבים בזמן ההליכה.

גם בקרב חולי סוכרת עולה לא פעם הצורך לשימוש במדרסים בהתאמה אישית. לעיתים בעקבות המחלה נוצרת הפרעה בזרימת הדם בכפות הרגליים. הפרעת זרימה זו גורמת להופעה של פצעים וחתכים ואפילו חוסר תחושה בכפות הרגליים. כאשר תופעה זו אינה מטופלת כראוי עשוי להתפתח זיהום בכפות הרגליים, שאותו ניתן לפתור באמצעות קטיעת האיבר בלבד. במקרה זה המדרסים מסייעים במניעת הופעה של פצעים וחתכים באמצעות פיזור מאוזן של לחצים בכף הרגל, כך משתפרת זרימת הדם באזור.

גם ספורטאים זקוקים פעמים רבות לשימוש במדרסים מותאמים אישית. כאשר ישנם עומסים כבדים המופעלים על כפות הרגליים וישנו שימוש רב באזור. במקרה זה המדרסים מסייעים גם בבלימת זעזועים הנגרמים בזמן ריצה או קפיצה. המדרסים מעניקים תמיכה מלאה לכף הרגל כדי למנוע היווצרות של כאבים.

מדרסים בהתאמה אישית נוצרים ממש לפי צורת כף רגלו של הלקוח וגם בהתאם לבעיה שממנה הוא סובל. המדרסים מיוצרים ומעוצבים באמצעות תוכנה ייחודית, המאפשרת דיוק מרבי. ישנן מדרסים קשיחים המעניקים תמיכה ויציבות לכף הרגל. מדרסים אלה מתאימים לנעליים אלגנטיות, אך גם לסוגי נעליים אחרים. את המדרס ניתן לשלוף ולהעביר מנעל לנעל.

ישנם מדרסים בעלי בסיס קשיח שמעליו ישנה שכבה רכה. מצד אחד ישנה תמיכה רבה לכף הרגל ומהצד השני ישנה גם רכות מסוימת התורמת לנוחות. זו אופציה נהדרת למי שסובל מדורבן בכף הרגל. עבור סוכרתיים יתאימו דווקא מדרסים רכים המנדפים זיעה. כך לא נוצר לחץ על כפות הרגליים ואין הצטברות של לחות בתוך הנעל, דבר החושף את כפות רגליהם של חולי הסכרת להופעה של שלפוחיות. מדרסים אלה בהחלט יכולים להתאים גם לספורטאים, לכאבי דורבן וגם למי שסובל ממנח כף רגל לקוי.

ישנם מדרסים המכוונים לספורטאים, במיוחד למי שסובל מפציעת ספורט בעקבות שחיקה של הסחוסים במפרקים. מדרסים אלה הם בעלי בסיס ושכבת ביניים העשויים מסיליקון. חומר זה מאפשר דינמיות וקלילות במהלך האימונים, ללא החרפת הפציעה או העמדת המתאמן בפני סיכונים מיותרים.

מדרסים יכולים לסייע במניעת כאבים אחרים המופיעים בשאר אזורים בגוף, בעקבות הלחץ הנוצר ברצועות ובגידי כפות הרגליים. כך ניתן לפתור גם כאבי גב, כאבי ברכיים, כאבים בקרסוליים ואפילו בירכיים.

צילום: pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח