צרכנות

שפע העיצובים מבלבל? כך תבחרו את המטבח החדש שלכם

בשעה טובה ומוצלחת, הגעתם לשלב עיצוב המטבח. לא משנה אם אתם רק משפצים את הדירה או נכנסים לבית חדש, ההחלטה על הסגנון השולט במטבח היא החלטה חשובה – פונקציונלית ועיצובית. שיטוט קצר בקטלוג עיצוב ועשרים דקות מאוחר יותר כבר הצלחתם לגבש מסקנה אחת: יש מגוון סגנונות, המון עיצובים ואין־ספור בחירות שתידרשו לעשות בדרך למטבח שאהבה נפשכם. איך בוחרים בכול זאת רק עיצוב אחד? בדיוק לשם כך אנחנו כאן! הינה מדריך שיסייע לכם לגבש את הסגנון האישי שלכם ולהבין מהם סגנונות העיצוב המרכזיים לבחירתכם.

איך סגנון נולד?

החדשות הטובות: גם אם אתם לא יודעים זאת בעצמכם, הסגנון האישי שלכם כבר קיים, וכול שנותר לכם הוא לזהות אותו. כדי להבין מה מתאים לכם, מה מוצא חן בעיניכם וכיצד יראה המטבח בתום התהליך, הינה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארכיטקטורה – סגנון המטבח שלכם צריך לשקף את הסגנון הכללי של הבית שלכם. אם יתר חלקי הבית מעוצבים בסגנון מודרני מאוד, רצוי שגם חלל המטבח יתכתב עם המראה הזה. אם הסגנון השולט הוא כפרי, עדין וחמים יותר, כדאי לבחור בחומרים, גופי תאורה, משטחי עבודה וארונות מטבח שישלימו ליתר חלקי הבית.

מכשירי חשמל – אתם מתכננים לרכוש מקרר, תנור או מכשירי חשמל נוספים? או שמא להשתמש בקיימים? אם מכשירי החשמל ממשיכים איתכם למטבח הבא, כדאי שעיצוב המטבח יושפע גם מהמראה שלהם. למכשירי חשמל בסגנון רטרו, למשל, יתאים יותר מטבח כפרי מאשר מטבח בעיצוב תעשייתי.

מילה על הטעם האישי – גם אם אתם לא מצליחים לגבש סגנון אישי מסוים, ודאי יש לכם נטייה טבעית לחבב סגנון עיצוב יותר מאחרים. כדי להבין מהו, תוכלו להתחיל במחקר אינטרנטי קצר. חפשו תמונות של מטבחים וערכו רשימה קצרה, אילו מטבחים אהבתם יותר, ומדוע? בתום החיפוש ולאחר שהרשימה שלכם עמוסה בעיצובים מכל הסוגים, נסו לראות אם יש סגנון מסוים שהתחברתם אליו יותר.

בין המטבח הכפרי למודרני: שלושה סגנונות עיצוב מרכזיים למטבח

מטבח מסורתי

אם צמד המילים "מטבח מסורתי" מעלה בליבכם תמונה של זוג הורים וילד אופים יחד עוגיות שוקולד צ'יפס או התכנסות סביב שולחן ערוך עם נרות שבת ברקע – האימג' הזה לגמרי נכון. מטבח מסורתי, מבחינת הסגנון שלו, הוא מטבח נצחי. הארונות במטבח כזה יעוצבו עם חזית מזכוכית, אריחי הקרמיקה יהיו לבנים ובליל של דפוסים דקורטיביים ואלמנטים תעשייתיים בצירוף גופי תאורה בסגנון וינטאג' ישלטו בחלל. הכי על זמני!

מטבח כפרי

הסגנון והתחושה של מטבח כפרי כוללים אלמנטים טבעיים ואורגניים לחלל. אך בעוד שספקטרום העיצוב של המטבח הכפרי רחב, התחושה החמימה והביתית נשארת. מטבחים כפריים מאזנים את הפונקציונליות עם נוחות, ולעיתים קרובות יכללו מדפים פתוחים, כיורים רחבים, ריצוף קלסי, אי גדול במרכז המטבח או שולחן רחב ממדים ופלטת צבעים חיוורת ועדינה, דוגמת גווני צהוב, תכלת או מנטה מלא חיים.

מטבח מודרני

ההגדרות של המטבח המודרני משתנות מעת לעת, מטבע הדברים, אך יש כמה אלמנטים מרכזיים שנשארים תמיד: התחכום המלוטש, המראה היעיל והמינימליסט ובחירה בחומרים באיכות גבוהה. הם אלו השולטים במטבח המודרני ומשווים לו את המראה הנקי, המעודכן מאוד וגם זה שכולל את כל הטרנדים האחרונים – החל משילוב של אי במטבח, דרך בחירה בארונות מטבח ללא ידיות וללא פיתוחים וקישוטים ועד לעיצוב ארונות שקועים בקיר.

המראה האלגנטי לא חייב להיות סולידי ונקי מדי – להיפך, אפשר וכדאי להתפרע עם בחירת גימורים ייחודים, שילוב בין ישן לחדש והוספת פריטי נוי דקורטיביים דוגמת יצירות אומנות, אגרטלים בדוגמאות מעניינות או צבעים נועזים למדי.

צילום: pexels
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח